עבור לתוכן העמוד
Menu

"המהומות בקמפוסים – איום בטחוני-קיומי על מדינת ישראל"

בדיון במסגרת ועדת הקליטה והעלייה אודות המהומות בקמפוסים אמר נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי "על מדינת ישראל לא לקבל את הדברים ונקוט בגישה של "בעל הבית השתגע". לדבריו: "זה איום עצם קיומה של מדינת ישראל וזה הבסיס ללגיטימיות של הקיום שלנו כאן".

בעקבות המהומות והקריאות האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב , התכנסה היום (שלישי) ועדת העלייה והקליטה של הכנסת לדיון חירום בהשתתפות השר עמיחי שיקלי, חברי הוועדה וארגונים מובילים בתחום המאבק באנטישמיות.

ד"ר דן דייקר, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שפרסם 7 ספרים בעשור האחרון אודות סכנת האנטישמיות בקמפוסים וסכנת ארגוני ה-BDS הפועלים כזרוע של ארגוני האסלאם הקיצוני הופיע בפני הוועדה ואמר: "מדינת ישראל חייבת להתעשת ולפקוח עיניים. אנחנו לא יכולים לקבל אמירות כמו "ישראל מדינת אפרטהייד, או "ישראל מדינה כובשת" וזה נמשך כבר מאז נאום ערפאת ב-1974 מעל בימת האו"ם. "דייקר הדגיש כי על מדינת ישראל לא לקבל את הדברים ונקוט בגישה של "בעל הבית השתגע". לדבריו: "זה איום עצם קיומה של מדינת ישראל וזה הבסיס ללגיטימיות של הקיום שלנו כאן".

דייקר הדגיש כי על מדינת ישראל לעבוד בצורה הדוקה מול ארגוני יהודים בעולם החופשי , בקרב הפקולטות ללימודי המזרח התיכון שהפכו להיות רדיקליות ומסוכנות וכי המל"ל צריך להוביל את המלחמה באנטישמיות כחלק מאיום בטחוני לא רק על היהודים בעולם אלא גם על ביטחונה וקיומה של מדינת ישראל.