עבור לתוכן העמוד
Menu

מדינות ערב נוטשות את הפלסטינים

הכרזת טראמפ ממשיכה לטלטל את מדינות ערב

ברבת עמון התקיימה בשבת פגישה מצומצמת בין שרי החוץ של הליגה הערבית שהסתיימה  ללא הודעת סיכום, דבר המעיד על חילוקי דעות בין הצדדים. מן הידיעות שהגיעו לאחר עולה כי חילוקי הדעות היו עמוקים ממה שניתן היה להתרשם, בעיקר בין המדינות הסוניות הפרגמטיות ובראשן סעודיה לבין הפלסטינים והתמקדו במאבק על סדר העדיפויות הנכון של הליגה הערבית.

הפלסטינים גרסו כי בעיית ירושלים צריכה ללכד את כל הערבים. לעומתם, יתר מדינות ערב גרסו כי המאבק באיראן חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות.  שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי חזר ושרטט תוכנית עבודה מפורטת, שכבר נדחתה בפגישות קודמות, ועל פיה מדינות ערב כולן ינתקו יחסים עם מדינות שיעבירו שגרירויות לירושלים, ויפעילו לחצים על ארצות הברית.

 

ירדן, המארחת נקטה עמדת ביניים. מצד אחד הביעה תמיכה עקרונית בעמדת הפלסטינים, וגם היא תמכה בחשיבות השמירה על ירושלים, אבל לא תמכה בתוכנית העבודה הקיצונית שהגישו הפלסטינים. ירדן גם תמכה בדרישה הפלסטינית לכנס כינוס דחוף של הליגה הערבית על ירושלים, אבל מדינות ערב האחרות דחו דרישה זאת, והבהירו כי לא ייצאו לשום מהלך נגד הנשיא טראמפ.

********

בהמשך למאמר זה נתקלו בכתבה של הטלוויזיה הפרסית לקראת כינוסה של הועידה שהייתה בשבת. במסגרת הכתבה, ביקשו תגובות של תושבי מזרח ירושלים לגבי הציפיות שלהם מהדרישה הפלסטינית.  זו הייתה תשובתו של אחד התושבים: