עבור לתוכן העמוד
Menu

האמת על חלקם של הפלסטינים והערבים בשואה

מנהיגים ערבים ופלסטיניים מילאו תפקיד משמעותי בסיוע לתכנית הנאצית להשמדת היהודים באירופה וקיוו להגשים את התוכנית להשמדת העם היהודי במזרח התיכון.

ב24 באוקטובר, חמי שלו, כתב מאמר ביקורת בעיתון הארץ, על המאמר של המרכז הירושלמי  בשם "הפלסטינים, ערבים, והשואה," שהופיע בכתב העת האקדמי Jewish Political Studies Review מחודש מרץ 2015. המאמר נכתב על ידי פרופ' יוסף ס ספורל, פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת סנט אנסלם מכללה, במנצ'סטר, ניו המפשייר.  להלן ציטוט מהמאמר:

הטענה כי לפלסטינים ולערבים לא היה קשר לשואה הנה שקר. למעשה, מנהיגים ערבים ופלסטיניים מילאו תפקיד משמעותי בסיוע לתכנית הנאצית להשמדת היהודים באירופה וקיוו להגשים את התוכנית להשמדת העם היהודי במזרח התיכון. מספר גדל והולך של פרסומים, כולל מחקר ארכיוני מקורי איכותי, מוכיח זאת מעבר לכל צל של ספק. בין הכותבים העיקריים הם: צבי אל-פלג, קלאוס ג'נסיק, קלאוס-מיכאל מלמן ומרטין קופרס, מתיאס קנצל, ג'פרי רף, וולפגנג שוואניץ, ובארי רובין.

בחינה היסטורית מוכיחה כי … המלחמה של מדינות ערב נגד ישראל של 1947-9 … הייתה מלחמה של הגנה עצמית נגד הנהגה פלסטינית אכזרית, פרו-נאצית אשר צידדה בגלוי בהשמדת העם היהודי בגלוי. הנהגה שנהנתה מפופולאריות עצומה בקרב ההמונים הערבים והפלסטיניים … .אם [לפלסטינים] חשוב נושא הצדק, עליהם מוטלת חלק ניכר מן האשמה לנכבה או "קטסטרופה" של 1948. עליהם להודות בקיומה של שנאת היהודים שנפוצה בעולם הערבי והאיסלאמי ועל השפעתה ההרסנית על ערעור השלום בין היהודים והערבים משנת 1920 ועד ימינו.

השאלה ההיסטורית האמיתית הנה מידת שיתוף הפעולה של המופתי הגדול של ירושלים עם גרמניה הנאצית, השלכותיה והשפעתו על הפלסטינים גם בימינו אלה. יש לדון בנושא זה באופן מעמיק ומקצועי ללא משוא פנים וללא כל הקשר פוליטי.

לדעה נוספת של סוגיה זו, ראה גם סקירת ספרו של יוהנס האוניק דן-קטה, פרופסור ללימודי ג'נוסייד באוניברסיטת אמסטרדם בכתב העת Jewish Political Studies Review.

http://jcpa.org/article/book-reviews-jpsr-fall-2013/ # Br2  

 

פורסם לראשונה ב-26 באוקטובר 2015