עבור לתוכן העמוד
Menu

מרוואן ברגותי מאתגר את הרש"פ מכלאו

בכיר תנועת פת"ח תוקף מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ והעומד בראשה וקורא לעריכת בחירות כלליות בשטחים • ברגותי מכיר בכוחה הצבאי הגובר של ישראל, אך באותה העת הוא קורא  להתנגדות כוללת נגד "הפרוייקט הציוני"

בכיר פת"ח מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה השפוט ל-5 מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים, מאתגר מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ, בראשותו של יריבו המר מחמוד עבאס, ואומר כי היא על סף קריסה בעוד ישראל מתחזקת מבחינה צבאית ומקימה בריתות חדשות.

דבריו מתפרסמים כאשר הפלסטינים מציינים מלואת 21 שנים לאינתיפאדה השנייה.

לא ברור כיצד איפשר שב"ס לדברים שאמר מרוואן ברגותי בתוך הכלא הישראלי לצאת ולהתפרסם באתרי אינטרנט פלסטינים, במיוחד לאחר המחדל הגדול של בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע, למחבלים השפוטים למאסרי עולם אסור להתראיין לאמצעי התקשורת ואם הם עושים זאת הם אמורים להיענש ע"י שב"ס.  בכל מקרה, עפ"י מקורות פלסטינים, דבריו של מרוואן ברגותי נאמרו בתוך סימפוזיון שנערך בתוך הכלא שאותו ארגן "המכון למחקרים פלסטינים" תחת הכותרת "הסימפוזיון של תנועת האסירים" והם הגיעו לאמצעי התקשורת הפלסטינים.

להלן עיקרי דבריו של מרוואן ברגותי:

 

א.הרש"פ הפכה לרשות ללא רשות ואימפריאליזם ללא עלות.

ב.פרוייקט האימפריאליזם (ישראל) על כל עדותיו, מפלגותיו וזרמיו הפוליטיים לא מקבל את המינימום שלו מסכים הזרם המרכזי באש"פ כבסיס להסדר.

עם זאת, לאחר עשרות שנים של משא ומתן וניסיונות להגיע להסדר, "הפרוייקט הזר" נחל כישלון מלא.

ג.המשטר הפוליטי הפלסטיני שהתגבש בשנים האחרונות הוא על סף קריסה, כל המרכיבים שלו כשלו.

ד. הפלסטינים ממשיכים להתנגד (לישראל) ולא נסוגים, למרות הטיהור האתני, מעשי הטבח,ההרג, המעצרים, העינויים והגירוש, הרעב והמצור, הם אינם מוותרים על חופש, על זכות השיבה ועל העצמאות.

ה.היכולות הצבאיות של ישראל הגיעו לשלב חסר תקדים, יש לישראל יכולת צבאית  לא פחות מיכולתן הצבאית של בריטניה וצרפת, ישראל ממשיכה לבנות ברית חסרת תקדים בהיסטוריה המודרנית עם ארה"ב ועם רוסיה, סין והודו.

ו. המלחמה האחרונה ברצועת עזה חשפה את כישלון המשטר הפוליטי הפלסטיני, את החולשה שלו ואת הניוון והדגישה כי הפלסטינים זקוקים יותר מאשר אי פעם להקים משטר פוליטי חדש, לחזור אל העם ולקיים בחירות כלליות ב-3 שלבים, התחליף לכך הוא גרוע ביותר.

ז. קריאה להתנגדות כוללת נגד "הפרוייקט הציוני", המלחמה האחרונה ברצועת עזה הוכיחה כי לעם הפלסטיני יש "מאגר של מאבק" שאיננו דועך.

 

מרוואן ברגותי שוב חוזר לקדמת הבמה הפוליטית הפלסטינית לאור המצב הקשה של הרש"פ ומעמדה החלש ברחוב הפלסטיני, ולקראת האפשרות של עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, לברגותי יש הבטחה מתנועת חמאס כי היא תדרוש את שחרורו במסגרת העסקה לאחר שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טירפד את שחרורו במסגרת "עסקת שליט" ב-2011.

על פי גורמים בפת"ח, במהלך השנה שחלפה פעלו יו"ר הרש"פ ומקורביו מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח' אצל השב"כ הישראלי וה-CIA  האמריקני כדי למנוע את שחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה בין ישראל לחמאס בנימוק שהוא מתכנן לפגוע בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרש"פ.

לפני כמה חודשים ביטל יו"ר הרש"פ את הבחירות הפלסטיניות  לפרלמנט ולנשיאות מחשש שתנועת פת"ח תפסיד לחמאס בבחירות לפרלמט והוא עצמו יפסיד מול מרוואן ברגותי בבחירות לנשיאות. הנימוק הרשמי שלו היה שישראל איננה מאפשרת את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות.

עם זאת יו"ר הרש"פ נמנע מלגרש את מרוואן ברגותי מתנועת פת"ח, כפי שעשה לד"ר נאצר אל-קידווה שהחליט לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות פרלמנט, הוא חשש מתגובה נזעמת של הרחוב הפלסטיני, הפופולריות של ברגותי ברחוב הפלסטיני היא גבוהה בהרבה יותר מזו של מחמוד עבאס.

ברגותי נחשב בשטחים ל"גיבור לאומי" והוא קיבל את הכינוי "נלסון מנדלה הפלסטיני".

ברגותי מסמל בעיני פלשתינים רבים את הרוח האמיתית של תנועת פת"ח ש"ידיו נקיות" בעוד מחמוד עבאס נתפס בעיני רבים ברחוב הפלשתיני כסמל השחיתות והכניעה לתכתיבי ישראל וארה"ב.

תנועת פת"ח והרש"פ נמצאות במצב קשה מבחינה פוליטית ומבחינת דעת הקהל, המעמד של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי התחזק מאוד ברחוב הפלסטיני, מרוואן ברגותי מנסה שוב למצב את עצמו כמי שראוי לרשת את מחמוד עבאס, מקורביו מעריכים כי הוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה בקרב הירושה בצמרת פת"ח ועוד נשמע ממנו בקרוב.