עבור לתוכן העמוד
Menu

רח"ט המחקר באמ"ן לשעבר: "עכשיו תחשבו שלאיראן היה נשק גרעיני"

המתקפה הלילית מאיראן שכללה שיגורים של מאות איומים על העורף הישראלי פרצה את הסכר בקונפליקט בין מדינת ישראל למשטר האייתולות. במערכת הביטחון הישראלית, עוד לא הספיקו לחגוג את ההישג המרשים של מערך ההגנה האווירית, וכבר הוצבו מול דילמה משמעותית – איך מגיבים?

תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, התייחס אמש במספר ראיונות לאתר וואלה! ובשידור ישיר בחדשות 12 לתגובה אפשרית שתשמור על ההרתעה הישראלית: "ישראל צריכה להגיב – האיראנים אומרים שהם יוצרים כללי משחק חדשים מולנו, גם בכללי המשחק האלה אנחנו צריכים להיות הגורם הדומיננטי במשחק, להראות להם בתגובה שיש להם מחיר לשלם". הוא הוסיף: "מצד שני, צריך לזכור שאנחנו רוצים להתמקד בהשלמת המשימה בעזה, ולשמור על היחסים הטובים עם הממשל האמריקני. אסור להבליג, אך יש למצוא את התגובה המתאימה".

תא"ל במיל' קופרווסר, כיהן בעברו כראש חטיבת המחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, לדבריו :"ההחלטה על התגובה תצטרך להיעשות מתוך ראייה אסטרטגית מול הציר האיראני ופרויקט הגרעין, איראן מנסה לתקוף אותנו עם מאות אמצעי תחמושת בלילה, רק חסר לנו שלמדינה כזאת יהיה נשק גרעיני".

עם זאת, הוא מסכם בהתייחסות לזירה הבינלאומית ולתמיכה האמריקאית: "העולם כולו צריך להתגייס לפעולה נחרצת לסיכול פרויקט הגרעין האיראני, לפרק את הציר שהיא בנתה ולהחליף את המשטר. אנחנו רואים היעדר תמיכה משמעותי אפילו בקרב העם האיראני, כאשר בעקבות המתקפה על ישראל רבבות יצאו לרחובות במחאה על פעולות השלטון. זו לא רק הזדמנות זו החובה שלנו".