עבור לתוכן העמוד
Menu

בפת"ח טוענים: חשפנו מנהרת חמאס סמוך לרמאללה

פיצוץ בנגרייה סמוך לרמאללה הוביל את כוחות הביטחון של הרש"פ לחשיפת מנהרה עם חומרי נפץ, מפות • בפת"ח מאשימים: חמאס מנסה לבצע הפיכה

"אל שארק אל אווסאט" בערבית חשף בסוף חודש יוני כי ארגון הפת"ח מאשים את חמאס בניסיון לקדם הפיכה בגדה המערבית וזאת בעקבות חשיפה של מנהרת כלי נשק בה נתפסו גם כלי נשק, מפות וחומרי נפץ באזור ביתוניא, ליד רמאללה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ימים לאחר פיצוץ בנגרייה  בביתוניא סמוך לרמאללה, גורמים בפת"ח אישרו את קיומה של תוכנית של חמאס להשתלט על הגדה. לדברי

"אל שארק אל אווסאט " מדובר בהאשמה פומבית ראשונה של פת"ח לחמאס בדבר ניסיון לבצע הפיכה, לדברי אותם גורמים: " המנהרות  היו עמוסות בנשק וחומרי נפץ "(הן דוגמה חיה לכך)".

"יש רוע באיראן"

פיצוץ מקרי בנגרייה ברמאללה חשף את קיומן של מנהרות.  דובר המשטרה, עקיד לואי ארזייגת, אמר רק כי הפיצוץ גרם לנזק חומרי בלבד והמחלקה לטיפול בחומרי נפץ של ההגנה האזרחית תכין את הדוחות הטכניים הנדרשים ולבחון את המקום למען ביטחון הציבור.

חשיפת המנהרה מגיעה כאשר בפת"ח מציינים 15 שנים להשתלטות חמאס ברצועה. גורמים בפת"ח אומרים כי "הניסיונות של חמאס לא מסתיימים רק בפיצול רצועת עזה מהמולדת; יתרה מזאת, בניסיונותיהם של מתכנני ההפיכה להרחיב את הקונספירציה שלהם  לשלוט בגדה המערבית, לאחר שקיבלו תעודת הוקרה מראש ממשלת משטר הכיבוש, נפתלי בנט, על בסיס מחויבותם הקפדנית להסכמים סודיים וביטחון הציבור בתמורה לשמירה על שליטתם ברצועת עזה."