עבור לתוכן העמוד
Menu

"לבנון לעולם לא תהיה קו חזית לעימות מטעם איראן"

בכירי מדינה וצעירים יצאו נגד הראיון של מפקד כוח האוויר והחלל של  איראן , אמיר עלי חג'יזאדה, שאמר: "לבנון חייבת את יכולות הטילים שלה לאיראן וכי המדינה נמצאת בקו הקדמי של המאבק האיראני נגד ישראל" • תמונות של סולמיאני הוצתו ברחבי המדינה

זעם בקרב בכירים בממשלת לבנון ובהנהגת המדינה בעקבות דבריו אתמול של מפקד כוח האוויר והחלל של  איראן , אמיר עלי חג'יזאדה , שאמר כי "לבנון חייבת את יכולות הטילים שלה לאיראן וכי המדינה נמצאת בקו הקדמי של המאבק האיראני נגד ישראל". עוד הוסיף כי התפאר "טהרן תומכת בכל צד שעומד נגד ישראל", הוסיף.

הציבור לא נשאר אדיש לדברים הללו וברחבי הרשתות החברתיות הופצו סרטונים רבים בהם נראים צעירים השורפים את תמונתו של קאסם סולימאני ואת הפוסטרים המוצבים ברחבי המדינה לזכרו לזכרו של האני אל מוהנדס. הצעירים קראו: "כאן זה לבנון, כאן זו ביירות ולא איראן".

הנשיא מישל עאון צייץ ביום ראשון כי ל"לבנונים אין "שום שותף" בהגנה על עצמאותה של מדינתם, על הריבונות על גבולה ועל שטחה ועל חופש ההחלטה".

העיתון היומי המוביל אל-נהאר כינה את העמדה האיראנית "הפרה בוטה מאוד המאתגרת את עקרון ריבונות לבנון וחוסר כבוד לסטנדרטים המינימליים של ההתנהלות בין מדינות."

חמאס קלקל את טקסי יום השנה לחיסולו של סולימאני

העיתון הופתע מהשתיקה הראשונית של עאון על דבריו של חג'יזאדה, ואילו חבר הפרלמנט לשעבר פארס סואיד חידש את קריאתו לנשיא להתפטר.
לדבריו, "משמרות המהפכה באיראן הודיע על כך שהם אחראים על טילי לבנון נגד ישראל. איפה מדינת לבנון? אדוני הנשיא, למען כבודך ושלנו, התפטר. "
שגריר לבנון לשעבר בירדן טרייסי צ'אמון, נכדתו של הנשיא לשעבר קמיל צ'מון, הגדיר את תגובתו של עאון כ"ביישנית ".

 


לדבריה, "שר החוץ צריך לזמן את שגריר איראן לענות בנושא ולהזהיר אותו. אם אינך מסוגל לשמור על ריבונות, אז לפחות תעמיד פנים".

ראש הממשלה, סעד חרירי, צייץ בטוויטר: "יש פקידים איראנים שמתעקשים להתייחס ללבנון כאל מדינת חסות איראנית. הם מנסים לגרור את העם הלבנוני למלחמה הגלויה של המשטר האיראני עם הקהילה הבינלאומית. "

"ללבנון יש ולעולם לא תהיה קו חזית לעימות מטעם איראן", כתב. "העם הלבנוני לא ישלם את המחיר עבור המשטר האיראני. לבנון היא מדינה ערבית שהיא חלק מהליגה הערבית והיא נהנית מחירותה ועצמאותה ", הדגיש.

הנשיא לשעבר מישל סולימאן אמר כי דבריו של הבכיר האיראני מדגישים את הדרישה שהממשלה החדשה תציב בראש סדר העדיפויות את הכרזת הניטרליות של לבנון.

"יש להחזיר את הרקטות לאיראן כדי שתוכל להשתמש בהן כקו ההגנה הראשון מחוץ לשטחי לבנון", הוסיף.

ראש מפלגת קאטאייב אמר: "לבנון לא תהיה ערובה של איראן."

"לאלה שעדיין אינם מאמינים כי אנחנו נהנים ממדינה ריבונית ועצמאית: לבנון והלבנונים מוחזקים כבן ערובה על ידי איראן באמצעות חיזבאללה. שניהם משתמשים בנו כמגנים אנושיים שללבנון אין שום קשר איתם, "הוא צייץ.

האויב מדרום – תימן

"הנשיאות, הממשלה והפרלמנט מספקים כיסוי לאלה המחזיקים את המדינה כבני ערובה. אנו נמשיך בעימות להחזרת ארצנו ואת כבודם ועתידם של אנשיה".

חבר הפרלמנט LF עימאד וואקים צייץ בטוויטר: "בהצהרה רשמית הודיעו לנו משמרות איראן כי לבנון ורקטותיה הם חלק מהתוכנית האיראנית אם תפרוץ מלחמה עם ישראל."
ראש המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת ווליד ג'ומבלט צייץ בטוויטר: "בהצהרה קודמת אמרתי כי איראן מבקשת לקיים דיאלוג עם הממשל האמריקני החדש. אמרתי גם שממשלת מומחים היא בדיחה והותקפתי מכל הצדדים. "

"כיום, מכיוון שתופי המלחמה פועמים מכל עבר, לא עדיף ש'מחנה ההתנגדות 'ייקח אחריות על המדינה. מה הטעם בשותפות כשאין לנו שום אמירה בשום החלטה? " הוא תהה.
חוסין אל-ווג'ה, שהוא יועץ לענייני תקשורת של ראש הממשלה המיועד סעד חרירי, אמר כי לבנון אינה ומהווה קו החזית לקרב איראן. "הלבנונים לא ישלמו שום מחיר בשם המשטר האיראני. למרות זאת, כמה גורמים איראניים מתעקשים להחשיב את לבנון כפרובינציה איראנית. "

שמות ורחובות לזכרו של סולמאיני

אתמול פרסמנו באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי ארגון החיזבאללה ערך טקסים מיוחדים בימים האחרונים לזכרו של קאסם סולמאני שחוסל על ידי ארה"ב לפני שנה בדיוק. מלבד הטקסים קרא הארגון מספר שטחים ציבוריים ורחובות על שמו של מפקד כוח אל קודס.

לוחיות זיכרון המתארות את סולימאני ואת סגן מפקד כוחות הגיוס הפופולריים אבו מהדי אל-מוהנדס, שנהרג גם הוא בפיגוע המל"טים האמריקני ב- 3 בינואר 2020, הוצבו ברחבי דרום ומזרח לבנון.

"عينه على #فلسطين وقلبه على فلسطين".. #حزب_الله يحيي الذكرى الأولى لمقتل #قاسم_سليماني #إرم_نيوز #لبنان #إيران pic.twitter.com/2bOjYRw7oy
— إرم نيوز (@EremNews) January 2, 2021

כמו כן, נערך טקס לציון יום השנה על ידי קורס צוערי חיזבאללה, הנקרא "קבוצת חלל קאסם סולימאני", ב"גן איראן ", הממוקם על גבולות דרום לבנון.
"מבטו הוא על פלסטין, ולבו על פלסטין", נאמר בטקס.

הארגון פרסם סרטון שבסופו רואים את תנועת המחווה שביצע חסן נסראללה בו הבטיח נקמה בארה"ב לאחר החיסול.

חבר הפרלמנט עלי פיאד, איש חיזבאללה ביד עם נציגים נוספים הגיעו אל אזור דרום לבנון על מנת לחנוך רחוב חדש על שמו של קאסם סולימאני והאני אל מוהנדס בעייריה ג'בל עמל.

פיאד כינה את אבו מהדי אל-מוהנדס כאחד המנהיגים שבילו את חייהם, ג'יהאד וצעדו למען החופש, העצמאות והכבוד של עמי האזור וחברותיו, והוסיף: "אנו מעמדתנו ובהערכה לכל הצעותיו, מאמציו, קורבנותיו וטהרתו המהפכנית, ותפקידו העיקרי בהתמודדות עם הפרויקט האחד, וההגמוניה האמריקאית. "


חבר הפרלמנט פיאד ציין כי לתפקיד המנהיג השהיד, לאל-מוהנדס, הייתה השפעה מכרעת על שיפור העומק והתמצעקות לפרויקט ההתנגדות, ועניין זה הותיר את השפעותיו הישירות על יכולת ההתנגדות להגשים את יעדיה ברמה האזורית.

"בהזדמנות זו, אנו מכנים את מפקד השהיד חאג'י אבו מהדי אל מוהנדס ברחוב זה המקשר בין הדרום לנתיביה עם פלסטין הכבושה, ועמק ההתנגדות עם הישגיה, בכדי לומר שהאדמה היא שהאדמה שלה היא. , ושהאויב יובס, יובס ואבד. "

בתוך כך דווח כי מספר אנשי חיזבאללה הגיעו לאזור הגדר במטולה והחלו בהפגנות . לא נרשמו עד עתה אירועים חריגים.

⏺️ عام على القضاء على قاسم سليماني | عشرات من عناصر حزب الله يتظاهرون أمام المطلة. وردد المتظاهرون هتافات منددة بالولايات المتحدة واسرائيل. على الجانب الإسرائيلي من الحدود ، هناك وجود لجنود الجيش الإسرائيلي وأفراد الأمم المتحدة. pic.twitter.com/QE6qO8TLhI
— Anan Samman (@AnanSamman) January 3, 2021