עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר באיראן: "לא נבדיל בין בסיסים אמריקאים למארחים"

הגנרל אמיר עלי חג'יזדה אמר את הדברים ברקע האיום על השקט באזור לאור המתיחות לרגל שנה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני

"איראן לא תבדיל בין בסיסי צבא ארה"ב באזור לבין מדינות ערב המארחות את החיילים האמריקנים באם תפרוץ מלחמה" , כך אמר ביום שבת מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה באיראן.

"אם יקרה כאן משהו ותפרוץ מלחמה, לא נבחין בין בסיסי ארה"ב לבין המדינות המארחות. מטבע הדברים, אותן מדינות ערביות באזור יישאו בעול ", ציטט סוכנות הידיעות הרשמית "טסנים" את הגנרל אמיר עלי חג'יזדה.

לארה"ב בסיסים וחיילים הפרוסים בבחריין, קטאר, ערב הסעודית, כווית, איחוד האמירויות הערביות, עומאן ועירק.

 

 

הדברים של מפקד חיל האוויר והחלל, באות ברקע ציון אירועי יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני על ידי ארה"ב.

חג'יזדה אמר גם כי איראן תומכת ביכולות הטילים של בעלות בריתם בעזה ובלבנון.

"במקום לתת דג או ללמוד לתפוס דג, לימדנו את בני בריתנו וחברינו כיצד ליצור וו", אמר חג'יזדה והוסיף כי בעלות בריתה של איראן באזור מחזיקות כיום בטכנולוגיות טילים מתקדמות.

בראיון לאל מנאר הלבנונית המזהוה עם החיזבאללה אמר חג'יזאדה כי איראן הגבילה את טווח הטילים שלה ל -2,000 ק"מ על בסיס החלטתה שלה, אך ההחלטה אינה קבועה.

"ניתן לראות את כוח הטילים שלנו בדברים של אויבינו. אף אחד לא הכריח אותנו להגביל את עצמנו לטווח של 2,000 ק"מ מכיוון שאנחנו לא מדברים עם אף אחד על כוח הטילים שלנו. זה (טווח של 2,000 ק"מ) היה ההחלטה שלנו וטווח זה אינו קבוע עבורנו ".

חיזבאללה: נמשיך את אשר לימד אותנו סולימאני

 

אחד מבכירי ארגון החיזאללה אמר לערוץ הלבנוני כי  חזית ההתנגדות תשתמש באסטרטגיות של סולימאני במלחמות עתידיות.

"ההתנגדות תילחם על פי האסטרטגיה של חאג 'קאסם בכל מלחמה עתידית והניצחון במלחמות אלה יהיה תוצאה של מאמציו", אמר השייח' נביל קאוק, חבר מועצת חיזבאללה.

 

איום על נושאות המטוסים שלארה"ב

"איראן מסוגלת להפוך נושאות מטוסים אמריקאיות לצוללות תוך כמה שעות", הזהיר היועץ הצבאי הבכיר של מנהיג המהפכה האיסלאמית, איתאללה סייייד עלי חמינאי, האלוף יחיא רחים ספאווי, אך במקביל הוא הביע תקווה ששום דבר לא יקרה בימים האחרונים לכהונתו של הנשיא טראמפ.

הגנרל איראני בכיר הזהיר את ארה"ב להימנע מלעשות שגיאות ואמר כי איראן מסוגלת להכות נושאות מטוסים אמריקאיות כל כך חזק עד שיישקעו כמו צוללות.

"לעולם לא נפתח במלחמה, אבל נגיב בנחישות ובכוחנו המלא ביותר ונכונותנו אם מישהו יתקוף את איראן", אמר המפקד לשעבר של חיל משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), רחים ספאווי, בראיון לטלוויזיה.

במקום אחר בדבריו, אמר רחים ספאווי כי הגנרל סלימאני הצליח להקים אזור ההשפעה של איראן מעיראק לסוריה, לבנון וים התיכון, מה שהביא ל "תבוסה אסטרטגית" על האמריקנים.

הוא המשיך, "אני חושב שהשהיד של הגנרל היה אפילו תבוסה גדולה יותר (עבור האמריקאים), והסביר כי ההתנקשות חשפה את פניהם האמיתיים של השליטים האמריקאים בפני העולם". העיר רחים ספאווי.

 לדבריו, עדיין נותרה לנקום את הנקמה על חיסולו של סולימאני.

הביוגרפיה החדשה שפורסמה על ידי המנהיג העליון של איראן של קאסם סולימאני
הביוגרפיה החדשה שפורסמה על ידי המנהיג העליון של איראן של קאסם סולימאני