עבור לתוכן העמוד
Menu

"הנשק הגרעיני שבידי ישראל לא ימנע את השמדתה"

איראן מאיימת בנקמה על הריגת אנשי משה"מ בתקיפה סוריה

באיראן קוראים לנקמה בישראל לאחר הריגת שני אנשי משמרות המהפכה,  אחסאן כרבלאא'י-פור (Ehsan Karbalaeipour) ומרתט'א סעיד נג'א (,(Morteza Saeednejad ,  בתקיפה  המיוחסת לישראל בסוריה. בהודעה נמסר כי שניים ממגני "המסגד הקדוש" (אתר הקבר של סית זינב, נכדתו של הנביא מחמד) נהרגו בתקיפה מדרום לדמשק. בהודעה הוזכרו גם שמותיהם של שלושה אנשי כוחות הביטחון האיראנים שנהרגו בתקיפה ישראלית ליד שדה התעופה 4T   במהלך 2018 : סיד עמר מסוי, מהדי לטפי ניאסר ואכבר זואר ג'נתי[1]. עוד דווח כי שלושה חברי מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה נהרגו השבוע מפיצוץ מוקש באזור חמס[2].

איראן ממשיכה להיערך לפגיעה בכור בדימונה במסגרת עימות אפשרי עם ישראל

בטקס הלוויתם של ההרוגים נכחו מפקד משמרות המהפכה, חסן סלאמי, מפקד זרוע הטילים והחלל חאג'יזאדה וכן מספר שרי ממשלה. סוכנות הידיעות האיראניות צטטו כלי תקשורת בישראל שהתייחסו להעלאת הכוננות בישראל בעקבות האיומים האיראנים[3].

 

משה"ח האיראני פרסם הודעת גינוי והודגש כי "פעולות מכונת ההרג הישראלית לא יישארו ללא עונש"[4]. העיתון "כיהאן", שופרו של מנהיג איראן, כתב במאמר המערכת שלו (10 מרץ)  כי "הגיעה העת ללמד לקח בלתי נשכח את הישות הציונית במהלך השנים המעטות שעוד נותרו עד מחיקתה בסופו של דבר מאדמת פלסטין… ישראל טועה אם היא חושבת שהנשק הגרעיני שברשותה, ממנו העלימה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עין, יציל אותה מהשמדה…למען האמת (הכור) בדימונה מהווה עקב אכילס של ישראל והוא זה שיוביל בסופו של דבר להשמדתה". בהלוויה הוזכרו דבריו של מנהיג איראן  ב-2015 לפיה ישראל תחדל להתקיים עוד 25 שנים והודגש, כי הפעולה בסוריה מקרבת את מועד זה.

מאמר המערכת מציין עוד, כי הריגתם של  ה"יועצים איראנים לממשלת סוריה" מחייבת "הפעם" תגובה נחרצת, כפי שהבטיחו משרד החוץ האיראני ומשמרות המהפכה "אסור דמם של החפים משפע יישפך לריק ומשמעות הדבר היא שזעם הנקמה של המוני המדוכאים צריך להתממש באופן מעשי ולא להצטמצם למישור הגינויים בלבד…טהראן אינה יכולה להתעלם מההרג החצוף של אזרחיה ועל ישראל להתמודד על השלכות מעשיה".

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

"כיהאן" כותב כי מאז "הולדתה הבלתי חוקית של ישראל לפני 74 שנים על אדמת פלסטין היא פעלה נגד המדינות באזור ובאחת עשרה השנים האחרונות במיוחד נגד סוריה שהפכה לקוץ בבשרה (של ישראל) נוכח הצלחת היועצים האיראנים לסייע לה להדוף את "הטרוריסטים הכופרים של המדינה האסלאמית". לדעת כותב המאמר זוהי הסיבה לתסכול הישראלי ולהמשך ההפצצות בסוריה בהסכמתם בשתיקה של ארה"ב ומדינות המערב ובהעלמת עין של האו"ם.

"כיהאן" חותם באזהרה כי הפעם הלכה ישראל רחוק מדי ו"עליה לצפות  לעונש שיזעזע אותה"[5].

 

 

 

[1] https://tinyurl.com/yupman3y

[2] https://tinyurl.com/3vddebyn

[3] https://tinyurl.com/3pps9wjp

[4] https://twitter.com/IRIMFA/status/1501424536029474816

[5] https://kayhan.ir/files/en/publication/pages/1400/12/18/2243_17896.pdf