עבור לתוכן העמוד
Menu

הטרור מתחזק באזורי שכם וג'נין

ישראל חייבת לשנות את האסטרטגיה הביטחונית כדי למנוע אינתיפאדה חמושה חדשה.

המדיניות הביטחונית של ממשלת לפיד-גנץ נגד גל הטרור בשטחי יהודה ושומרון כשלה ובשטח קמות קבוצות טרור חדשות. ממשלת נתניהו חייבת לשנות את האסטרטגיה הביטחונית כדי למנוע אינתיפאדה חמושה חדשה.

צה"ל והשב"כ הנחיתו מכה קשה על קבוצת הטרור "גוב האריות" בשכם אבל לא הצליחו להפסיק את התופעה, הקבוצה ממשיכה לפעול והודיעה כי היא הייתה מעורבת בירי שהיה השבוע על כוחות צה"ל שהכניסו קבוצה של חברי כנסת ממחנה הימין לקבר יוסף בשכם.

בעיר שכם פעילה גם קבוצת טרור הנקראת "גדוד שכם" ובאחרונה הוקמה גם קבוצת טרור נוספת הנקראת "גדוד בלאטה" שפעילה במחנה הפליטים בלאטה.

במקביל קמה גם קבוצת טרור חדשה במחנה פליטים ג'נין הנקראת "קן הצרעות" (עש אלדבאביר-בערבית) שרוב חבריה משתייכים לתנועת פת"ח.

קבוצת "גדוד בלאטה" הוקמה בעיקר כדי להתעמת עם כוחות צה"ל והמתנחלים שנכנסים לקבר יוסף בשכם. אחד מחבריה, מהדי אלחשאש נהרג השבוע מירי כוח צה"ל שנכנס לקבר יוסף בשכם.

רוב חברי הקבוצה הזו הם מתנועת פת"ח ויש להם גם קשר לקבוצת "גוב האריות".

הירידה במספר פיגועי הטרור בימים האחרונים היא זמנית בלבד, גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי פעילות הטרור בשטחי הגדה תגבר בימים הקרובים לקראת הקמת ממשלת הימין החדשה בישראל, ארגוני הטרור ינסו לאתגר את ממשלת נתניהו.

המגמה של ארגוני הטרור היא להקים קבוצות של מחבלים חמושים בכל עיר ומחנה פליטים בגדה במסגרת "גדודים" כדי שיבצעו פיגועים נגד כוחות צה"ל והמתנחלים, מאחורי הרעיון הזה עומד ארגון הג'יהאד האסלאמי שהגה את הרעיון אחרי בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע והצטרפו אליו שאר הפלגים הפלסטינים כשהמטרה היא להביא לאינתיפאדה חמושה.

ארגוני הטרור מנסים לשמור על המומנטום של גל הטרור ומזרימים כסף רב לקבוצות הטרור החדשות כדי שיוכלו לרכוש כלי נשק ומדים.

כשהן לא מבצעות פיגועים עוסקות קבוצות הטרור החדשות במצעדים צבאיים ובאימונים כדי לעודד את רעיון ההתנגדות לישראל ולגייס חברים חדשים לשורותיהן.

לרש"פ יש עדיין נוכחות ביטחונית בעיר שכם אך הקמת קבוצות חמושות נוספות על ידי ארגוני הטרור מאתגרת את הרש"פ ואת ישראל, היא מדגישה כי מבצע המעצרים של צה"ל הנקרא "שובר גלים" איננו מספיק לעצירת גל הטרור ויש צורך במבצע צבאי גדול בצפון השומרון לחיסול מאות המחבלים החמושים שמתכננים גם פיגועים בתוך ישראל עצמה.

השב"כ חשף השבוע כי נלכדו 3 מחבלות מהעיר שכם עם כלי נשק שתכננו לבצע פיגוע גדול לנקום את מותו של המחבל אברהים אלנאבולסי בעיר שכם שחוסל על ידי צה"ל והיה מראשי קבוצת "גוב האריות".

הן קיבלו סיוע מפעיל של הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה כדי לרכוש את הנשק.

שר הביטחון החדש בממשלת נתניהו יהיה חייב לבצע ההערכה מחדש של המדיניות הביטחונית בשטחי הגדה ולשנות את האסטרטגיה אשר הוכח כי היא איננה מספיקה לעצירת גל הטרור החדש.

ממשלת לפיד גנץ חששה מתגובות ממשל ביידן והרש"פ ונמנעה מנקיטת יד קשה נגד גל הטרור, הדבר מתפרש כחולשה על ידי ארגוני הטרור שמנצלים זאת לצורך התעצמות ובניית קבוצות טרור חדשות בשטח.

גם חידוש מדיניות הסיכולים הממוקדים היה סמלי בלבד וצה"ל והשב"כ השתמשו בו פעם אחת בלבד בעיר שכם לחיסול מחבל בכיר של קבוצת "גוב האריות", יש להרבות את השימוש בכלי הזה וזה דבר שנתון להחלטת הדרג המדיני.