עבור לתוכן העמוד
Menu

החזון של ראש הממשלה הפלסטיני החדש מוחמד מוצטפא

בחזון של "הרש"פ המחודשת" של מוצטפא אין שום מילה על מלחמה בטרור או הפסקת תשלום משכורות למחבלים.

ראש הממשלה הפלסטיני החדש הציג את החזון של “הרש"פ המחודשת" שיקים, אבל אין בחזון שלו שום מילה על מלחמה בטרור, הפסקת תשלום משכורות למחבלים והפסקת ההסתה במערכת החינוך ובאמצעי התקשורת של הרש"פ. אין בו גם שום הצהרת כוונות להחזיר לרש"פ את השליטה הביטחונית על צפון השומרון שאותה היא איבדה לפני יותר משנתיים לידי קבוצות טרור חמושות הנתמכות בידי איראן.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הטיל לפני כמה ימים על מקורבו מוחמד מוצטפא להקים את הממשלה הפלסטינית החדשה, בהתאם לסיכום שלו עם ממשל ביידן על הקמת "רש"פ מחודשת" שתעשה רפורמות שלטוניות, תמגר את השחיתות במנגנוניה ותילחם בטרור.

מוחמד מוצטפא החל כבר במגעים עם אישים פלסטינים שונים כדי להכלילם בממשלתו לקראת הצגתה בפני יו"ר הרש"פ והשבעתה.

בינתים הוא גם פירסם ב-20 במרץ בעיתונים הפלסטינים שמזוהים עם הרש"פ את החזון שלו במאמר פרי עטו תחת הכותרת "החזון שלי לשאיפות של עמנו הפלסטיני".

בחזונו הוא מדבר על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 שמזרח ירושלים היא בירתה והיא כוללת את שטחי רצועת עזה ויהודה ושומרון, לאחר שאוחדו המוסדות שבהם, כשמעבר גיאוגרפי מחבר ביניהן.

לדבריו,הגשמת החזון שלו מחייבת השגת איחוד בין "שני חלקי המולדת הפלסטינית" ועריכת רפורמות לשיפור ביצוע החזון.

מוחמד מוצטפא מדבר בחזונו על סיום הכיבוש הישראלי ויצירת שינוי אמיתי בשטח, הוא מתאר את המצב הקשה ברצועת עזה ואת הצורך הדחוף לסיים את האסון ההומניטרי.

הוא מפרט באופן רשמי את מספר הנפגעים והנזקים שנגרמו לרצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר.

יותר מ-31 אלף הרוגים, מהם 13 אלף ילדים.

73 אלף פצועים.

17 אלף יתומים שאיבדו לפחות הורה אחד.

1.7 מיליון עקורים.

לטענתו,כ-60 אחוזים מהבתים ברצועה ניזוקו במהלך המלחמה ומערכות החינוך והבריאות קרסו.

משימות הממשלה החדשה

על פי חזונו של מוחמד מוצטפא, הממשלה החדשה תהייה ממשלה של מומחים ללא שיוך מפלגתי, שתחזיר את אמון הציבור בה ותשיג תמיכה בינלאומית.

הממשלה החדשה תשאף להקים סוכנות עצמאית, שתפעל בשקיפות, כדי לשקם את רצועת עזה וגם קרן פיתוח, שתנוהל על ידי גוף בינלאומי, לאיסוף הכספים וניהולם לצורך מימון פעולות השיקום.

מוחמד מוצטפא מבטיח במאמרו שממשלתו תנהג בשקיפות ותעשה רפורמות במנגנוני הרש"פ.

  1. חיזוק שלטון החוק.
  2. חיזוק מערכת המשפט.
  3. מלחמה בתופעת השחיתות במנגנוני הרש"פ.
  4. שמירה על זכויות האדם וחופש הביטוי.
  5. הכנה לבחירות כלליות לפרלמנט ולנשיאות.
  6. השגת יציבות כספית לרש"פ והנעת הכלכלה הלאומית.

אין בחזון שמוחמד מוצטפא פירסם שום מילה על מלחמה נגד הטרור,על הפסקת התשלום החודשי למחבלים ולבני משפחותיהם והפסקת ההסתה נגד ישראל במערכת החינוך ואמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ.

אין בו גם שום הצהרת כוונות להחזיר לרש"פ את השליטה הביטחונית על צפון השומרון שאותה היא איבדה לפני יותר משנתיים לידי קבוצות טרור חמושות הנתמכות בידי איראן.

גורמים ברש"פ מעריכים כי מדובר בהרבה יחסי ציבור ואומרים כי מוחמד מוצטפא לא יביא שום שינוי משמעותי בהתנהלות הרש"פ ובבניית האמון בינה לבין הרחוב הפלסטיני.

בצמרת תנועת פת"ח יש זעם רב על המינוי שלטענתם הוא תוצאה של קשרים מסויימים בין  מוחמד מוצטפא ליו"ר הרש"פ ובני משפחתו, גורם בכיר בפת"ח טוען כי שמו של מוחמד מוצטפא נקשר במספר פרשות שחיתות, מקורביו של מוחמד מוצטפא מכחישים ואומרים כי מדובר בשקרים על רקע יריבות פוליטית במסגרת קרב הירושה ברש"פ.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"