עבור לתוכן העמוד
Menu

קריפטו: ארגוני הטרור מגייסים כסף

לאחר שניסו את כוחם בהצלחה מוגבלת במטבע הביטקוין , פונים מספר ארגונים למטבע וירטואלי נוסף במטרה לגייס את הכספים לפעילות נגד ישראל • ישראל הוציא מספר צווי מנהלים לתפיסת הכתובות של הגיוס

מכון המחקר FDD פרסם בגיליון האחרון שלו ה-FDD’s Long War Journal ב-10 לדצמבר את מאמרו של ג'ו טרוזמן  המתייחס לשיטה החדשה של ארגוני הטרור בעזה לגיוס כספים. אם עד עתה אנו יודעים כי על מנת לעקוף חוקי מימון טרור , דרך בנקים השתמשו ארוגני הטרור לאחר מבצע "צוק איתן" בגיוס כספים דרך הביטקוין, כעת מגלה טרוזמן כי ארגוני הטרור החלו לגייס כספים דרך המטבע הדיגטלי קריפטו.

האיום הצפוני של חמאס

הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו לעדכונים על המזה"ת

באמצעות האגף לתקשורת של ארגון הטרור, "אל-בוראק", פרסמו לאחרונה "ליווה אל-תוהיד", קבוצה סלפית-ג'יהאדיסטית בעזה שהיא חלק מגדודי אל-נאצר צלאח א-דין, הודעה המבקשת תמיכת הציבור בגיוס כספים דרך מטבע הקריפטו למימון הגי'אהד נגד ישראל.

"קמפיין מאדד – לתמיכה במוג'אהדין של גדודי נאצר סלאח אלדין, "ליווה אלתוהיד". לתרום להצטיידות של המוג'אהידין בפלסטין הכבושה. הנביא אמר, מי שצייד מוג'אהידין, או דאג למשפחתו של מוג'אהידין, אללה מתגמל אותו כאילו הוא גם הלך לג'יהאד", נכתב בהודעה.

הקבוצה גם פרסמה כתובת  שאליה ניתן לשלוח את המטבע הקריפטוגרפי הווירטואלי. עבור אלה שאינם בעלי נטייה טכנית, הקבוצה הצהירה שמשתמש יכול לפנות למנהל הערוץ ולסייע בהעברת כספים.

השימוש במטבעות קריפטוגרפיים על ידי ארגוני הטרור בעזה כחלופה לגיוס כספים ולעקוף חוקים בינלאומיים נגד טרור הפך למיינסטרים במהלך השנים האחרונות. ארגוני טרור הנמצאים המסווגים כך בארה"ב תחת  סנקציות כארגוני טרור זרים (FTOs) על ידי ארצות הברית כגון חמאס וגדודי חללי אל-אקצא אימצו שיטת גיוס כספים זו בהצלחה מסוימת.

ביוני האחרון ציטט הוול סטריט ג'ורנל,  בכיר חמאס כי ישנה  'עלייה' בתרומות הביטקוין לחמאס במסגרת המאבק נגד ישראל וכי "חלק מהכסף משמש למטרות צבאיות [גדודי אל-קסאם] כדי להגן על הזכויות הבסיסיות של הפלסטינים״.

זו כנראה הסיבה להחלטת שר הביטחון בני גנץ ביולי לחתום על  צו תפיסה מינהלי על ארנקי המטבעות הקריפטוגרפיים והכתובות ששימשו את חמאס להעברת כספים לקבוצה המיליטנטית.

קשה לומר אם ל"ליווא אל-תוהיד" הייתה הצלחה כלשהי בגיוס הכספים אולם לפי הנתונים שסופקו גיוסו עד עתה 0 ביטקווין.

בניגוד לחמאס ולארגונים אחרים, "ליווה אל-תוהיד" התחמקה מפעולות נגד מבצע הכספים שלהם ובכך אפשרה להם להמשיך להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים כדי לגייס כספים לג'יהאד נגד ישראל.