עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר במשה"מ מציע לחטוף בני ערובה על מנת לקבל כספי כופר

חאסן עבאסי, דיבר באירוע מצולם בפני קהל רחב • "האם אתם רוצים לפתור את בעיות הסנקציות?" שאל עבאסי את הקהל. "הצי הימי שלנו צריך לתפוס 10-20 אמריקאים כבני ערובה כל חודש. על כל אחד מהם, אנו צריכים לדרוש מיליארד דולר"

קצין בכיר מטעם המכון הפוליטי אסטרטגי של משמרות המהפכה, חאסן עבאסי, אמר בנאום מצולם ב-23.1.20 כי על איראן לחטוף בני ערובה ולדרוש עבורם כופר בעקבות הסנקציות המוטלות על ידי ארה"ב, אותם כינה "כסף דמים".

"ישנה דרך בה משמרות המהפכה יכולות ליצור הכנסה. משה"מ מחזיקים בג'יסון ראזינאן, מרגל. ארה"ב מבקשת את שחרורו, אנו נבקש מהם לשלם עבור מעשה זה. הממשלה שלנו תקבל תשלום בגובה של 1.7 מיליארד דולר על מנת להשיב את המרגל הזה. בהחזקתו של מרגל אחד, משה"מ ירוויח 1-2 מיליארד דולר, שנמנעו על ידי תקציב הממשלה".

גנרל איראני בכיר: "הגאוגרפיה של ההתנגדות מתרחבת מדי יום ביומו"

ראזינאן, הוא עיתונאי אמריקאי ששירת כראש הלשכה של הוושינגטון פוסט בטהראן ונעצר בחשד לריגול ונשפט מאחורי דלתיים סגורות בשנת 2015. הוא שוחרר בזמן תקופתו של הנשיא אובאמה כחלק מעסקת שבויים בינואר 2016 , באותו יום שהועברו 1.7 מיליארד דולר לממשלת איראן.

עבאסי נעצר בעצמו בשנת 2019 לאחר שביקר את השר לשירותי מודיעין , מוחמד חלאווי, בטענה כי איראן הרוויחה 3 מיליארד דולר ב"כסף דמים "מקטאר בגלל מותו של סולימאני לפני שהדגימה כיצד איראן יכולה להשתמש בכספי כופר על מנת לבנות את תשתית המדינה.

חשש בפת"ח: עבאס בדרך לסיום דרכו בדומה לערפאת

"כעת לאחר הרגתו של הגנרל סולימאני, הממשלה שלנו קיבלה 3 מיליארד כחלק מ"כספי הדמים" על סולימאני רק מקטאר. משה"מ בונה סכרים, כבישים, מחלפים ומביאה ביטחון ללבנון, סוריה ופלסטין ובמקומות נוספים", אמר עבאסי.

"האם אתם רוצים לפתור את בעיות הסנקציות?" שאל עבאסי את הקהל. "הצי הימי שלנו צריך לתפוס 10-20 אמריקאים כבני ערובה כל חודש. על כל אחד מהם, אנו צריכים לדרוש מיליארד דולר. אם נקבל מיליארד דולר לשבוע, אנו נצליח כמעט בשנה להכניס 50 מיליארד דולר לפחות".
כזכור קטאר הציעה לשלם את כספי הפיצויים למשפחות נפגעי המטוס האוקראיני כפיצוי במקום ממשלת איראן.