עבור לתוכן העמוד
Menu

גנרל איראני בכיר: "הגאוגרפיה של ההתנגדות מתרחבת מדי יום ביומו"

מפקד ההגנה האזרחית באיראן תא"ל ע'ולאם ריזא ג'אלאלי תקף את התכנית המאה • גם שר החוץ זריף אמר יצא נגד התכנית בנאום בפני חברי סגל אקדמי

מפקד ההגנה האזרחית באיראן תא"ל ע'ולאם ריזא ג'אלאלי אמר כי התכנית של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה" תקצר את תוחלת החיים של המשטר בישראל.

ג'אלילי אמר את הדברים היום (שני) והוסיף "התכנית שנחשפה על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא דומה להצתה של חבית אבקת שריפה שתקצר את חיי המשטר הציוני, כי המאה הזו שייכת לפלסטין. "

בכיר במשה"מ מציע לחטוף בני ערובה על מנת לקבל כספי כופר

"מלבד החלום האמריקני לחזק את המשטר הציוני בשטחי פלסטינים הכבושים, המציאויות מראה כי הדרך של להתפתחות עתידית של דרום מערב אסיה מתקדמת לטובת האומה הפלסטינית ונגד האינטרסים של המשטר הציוני", אמר והוסיף: "הגאוגרפיה של ההתנגדות מתרחבת מדי יום ביומו, כך שארה"ב ובעלות בריתה של המשטר הציוני, והשפעתן פוחתת בזירה הבינלאומית".

לדברי ג'אלילי אירן היא התומכת העיקרית של ההתנגדות ב"שטחים הכבושים" והיא תעבור לרמת כוח חדשה המבוססת על מרכיבים צבאיים, פוליטיים, מדעיים, כלכליים וחברתיים בשלב השני של המהפכה האסלאמית.

חשש בפת"ח: עבאס בדרך לסיום דרכו בדומה לערפאת

בהתייחסו למצב בישראל כעת על רקע מערכתה בחירותה השלישית אמר הגנרל כי המשטר הכובש של ישראל נמצא במבנה הפוליטי והחברתי השברירי ביותר שלו מאז כיבוש השטחים הפלסטיניים ומשבריו הפנימיים הולכים ומתעמקים מיום ליום.

שה"ח זריף: המטרה של ארה"ב והמשטר הציוני – לצייר לאיראן דימוי שלילי

בתוך כך בנאום בפני סגל אקדמאי של הצבא אמר שר החוץ ג'וואד זריף כי ישראל וארה"ב מנסות לצייר תמונה מרושעת של איראן ולמרות "הגישה הלוחמנית" שלהן הן נכשלו בעזרת עסקת הגרעין אבל כעת עסקת המאה , מנסה להחזיר את המצב לקדמותו.

שה"ח של איראן זריף בנאום היום בפני סגל אקדמי
שה"ח של איראן זריף בנאום היום בפני סגל אקדמי

זריף אמר כי ההודעה על עסקת המאה היוותה הזדמנות טובה לאיראן. הוא התייחס לדברים של שגריר ישראל לשעבר באיראן לפני המהפכה האסלאמית ב-1979 , כאשר המשטר הציוני, לדבריו, תכנן את ועידת השלום במדריד ב-1991 ובהסכמי אוסלו, מטרתם הייתה להחליף את הערבים באיראן במזימה לייצרה כאויבת ועל ידי כך לחתום על הסכמי שלום עם ישראל.
בעזרת הסיוע של ארה"ב, לצערנו, אמר זריף, הצליחו ליצור דימוי מרושע לאיראן במדינות ערב ולציירה כאיום ראשי על המדינות באזור במטרה לדחוף אותם לעימות מולה. לדבריו התכנית הייתה לדחוק אותם לפינה במטרה שייכנעו לדרישות של ישראל. זריף גינה את התגובות של מספר מדינות באזור לתכנית של הנשיא טראמפ ותקף אותן כי אינן יכולות להתנגד לדרישותיה מוגזמות של המשטר הציוני.

https://en.irna.ir/news/83658591/Zarif-Deal-of-Century-to-reverse-demonization-of-Iran-policies

https://en.mehrnews.com/news/155224/Trump-s-so-called-Deal-of-Century-to-shorten-Israeli-regime-s