עבור לתוכן העמוד
Menu

אבו מאזן חוזר ומאשר האחריות השילוחית של ההנהגה הפלסטינית לפיגועי הטרור נגד ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מכנה את כל האסירים הביטחוניים לא יוצא מן הכלל "לוחמים שביצעו את דפוסי המאבק הבולטים ביותר למען עמנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מכנה את כל האסירים הביטחוניים לא יוצא מן הכלל "לוחמים שביצעו את דפוסי המאבק הבולטים ביותר למען עמנו" ומשבח את כל הפלסטינים ששילמו מחיר (מוות, פציעה, מאסר) במאבק נגד ישראל ובכלל זה המאבק המזוין כ"טהורים", "גיבורים" ו"עזי רוח". האמירות האלה מחזקות את המסר בדבר האחריות השילוחית של ההנהגה הפלסטינית לפעולות הטרור על הדפוסים המגוונים שלהן.

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), חוזר ומביע תמיכה בלתי מסויגת באסירים הביטחוניים אשר רצחו ישראלים. ב-5 בינואר 2023 אבו מאזן שוחח בטלפון עם כרים יונס, אזרח ישראלי ששוחרר מהכלא לאחר שריצה 40 שנות מאסר בגין חלקו ברצח החייל סמל אברהם ברומברג ב-1980.

סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית "וופא" דיווחה על הדברים שהשמיע אבו מאזן בשיחה זו, כמובא להלן (במקור בערבית):1

"ברוך בואך במולדתך ובכפרך, ואתה בן חורין ומכובד. אנו מברכים את עצמנו ואת העם הפלסטיני בחירותך. כל השנים הללו [בכלא] לא נתתו את אותותיהם בך. הכרנו אותך גבר וגיבור, והיום אנו מבכים את הוריך [שלא זכו לראותך בן חורין], ואני מאמין שהם כעת בשמיים העליונים [גן העדן], שמחים באירוע השמח הזה. האסירים כולם לנגד עינינו, כולם אחינו, ובראייתנו עניינם של כולם קדוש. לא נוותר ולא נסכים לוויתור כלשהו הפוגע באחינו האסירים, בין אם ריצו ארבעים שנה [בכלא] או ארבעים שניות בבתי הכלא של הכיבוש. כולם לוחמים שביצעו את דפוסי המאבק הבולטים ביותר למען עמנו. אנו מקווים לראותך בקרוב, כשאתה נהנה ממורל גבוה, וממשיך את המאבק אותו התחלת לפני ארבעים שנה. אנו נמשיך לפעול ביחד כדי לממש את החירות לאסירים ולמולדת, ולהיפטר מהכיבוש ולהקים את מדינתנו העצמאית ועיר הבירה שלה אל-קודס [ירושלים]. אנו ממתינים לשחרור האח מרוואן אל-ברגותי [מייסד גדודי חללי אל-אקצה של תנועת ‘פתח’ המרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבות ברצח ישראלים], וכן מאהר יונס [בן דודו של כרים יונס ושותפו לרצח אברהם ברומברג], כדי שנחגוג את החירות שלהם, ונרוקן את כל בתי הסוהר ברצונו של אללה".

"כולם [האסירים הביטחוניים] לוחמים שביצעו את דפוסי המאבק הבולטים ביותר למען עמנו", אמר אבו מאזן, ובכך הכיר הלכה למעשה באחריות השילוחית של ההנהגה הפלסטינית לפיגועי הטרור שביצעו האסירים הביטחוניים.

בנאום לציון 58 שנים לתחילת המאבק המזוין בידי תנועת ‘פתח’ חזר אבו מאזן, המשמש גם מנהיג ‘פתח’, על מחויבותו הבלתי מעורערת לאסירים הפלסטינים העצורים והמרצים עונשי מאסר בישראל בגין פעילות טרור או עבירות ביטחוניות. להלן קטע מדבריו (במקור בערבית):2

"כמו כן, אציין בהצדעה ובגאווה את האסירים הגיבורים אשר מקריבים את אביב נעוריהם בבתי הכלא של הכיבוש שאין בהם צדק, ואנו נחדש כולנו את השבועה לפיה לעולם לא ננטוש אותם, ו[גם] לא את הפצועים הגיבורים שלנו, ו[גם] לא את המשפחות של השהידים הטהורים שלנו. לכולם [אומר] כל הכבוד, ההערצה וההערכה… תחי אל-קודס [ירושלים], עיר הבירה הניצחית של מדינתנו הפלסטינית. התהילה והנצח לשהידים הטהורים שלנו, החירות לאסירינו הגיבורים, וההחלמה לפצועים עזי הרוח שלנו. תחי המולדת פלסטין, ותחי המהפכה וציון תחילת דרכה החיה והניצחית".

ההתייחסות של אבו מאזן לכל הפלסטינים ששילמו מחיר (מוות, פציעה, מאסר) במאבק נגד ישראל ובכלל זה המאבק המזוין כ"טהורים", "גיבורים" ו"עזי רוח" מחזקת את המסר בדבר האחריות השילוחית של ההנהגה הפלסטינית לפעולות הטרור על הדפוסים המגוונים שלהן.

על התמיכה המשתמעת של הרשות הפלסטינית ותנועת ‘פתח’ בטרור הפלסטיני המתבצע בידי ערביי ישראל ובתחומי שטח מדינת ישראל מעיד גם המפגש של בכירי ‘פתח’ עם כרים יונס בביתו בישוב עארה כדי לחגוג את שחרורו מהכלא הישראלי. במפגש בו נכח גם מוחמד ברכה, יו"ר וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, השתתפו מחמוד אל-עאלול, סגנו של אבו מאזן בהנהגת תנועת 'פתח', נשיא המועצה הלאומית הפלסטינית רוחי אל-פתוח ועזאם אל-אחמד, חבר המועצה המהפכנית של תנועת ‘פתח’.3

כרים יונס התקבל כגיבור לאומי בסדרה של אירועים וקבלות פנים שנערכו עבורו במגזר הערבי בישראל בהשתתפות בכירים בהנהגה הערבית, ואשר כללו בין היתר השמעת שירים לאומניים והפרחת בלונים צבעוניים.

באחד האירועים הופיעה להקת הריקוד אל-כחאיל מהעיר חיפה (مؤسسة كحايل الثقافية) שביצעה מספר ריקודים על רקע שירים לאומיים בפני כרים יונס. חברי הלהקה הופיעו כשהם לובשים מכנסיים צבאיים ירוקים, והם נערכו משני הצדדים כאשר אחד הרקדנים נעמד מול כרים יונס, הצדיע לו והשתחווה בפניו, והלה השיב לו בהצדעה.4

אחד הריקודים בוצע על מילות השיר "ראיתיו, את הגיבור" שהוקדש לפני מספר חודשים לפעיל התארגנות הטרור "גוב האריות" בשכם איבראהים אל-נאבולסי, שהיה אחראי על שורה ארוכה של פיגועי טרור נגד ישראל.5 להלן תרגום מילות השיר:

ראיתי את הגיבור, ראיתיו, ראיתי את זה אשר אין בו פחד
זיהיתי אותו על פי מראהו, ועיוור הוא האדם אשר אינו רואה זאת
עוצר הוטל, אסור להסתובב
[זו] הודעת הנבלים [ישראל], העת השתנתה
קול רעם מרעיש, ניצב בפני הגרוע מכל
הו [ה]צלף [היורה ב] חיילים, מפוצץ ראש הימ"מ [היחידה הלאומית ללוחמה בטרור]
ראיתיו הולך ברוגע, צועד ובידו רובה
קול אימו קורא לו, הו אימא אני אגן על פלסטין
ראיתי את הגיבור נינוח, שומר על ארצו אף אינו נמצא
צועד ברוגע ובביטחון, גברי וכולו [מקרין] יראה
ראיתי את האריה צועד בגאווה, ופניו למלחמה
בפני האויב יתפוצץ, בוהק כמו הברק
ראיתי את הגיבור, ראיתיו, ראיתי את זה אשר אין בו פחד
זיהיתי אותו על פי מראהו, ועיוור הוא האדם אשר אינו רואה זאת


הערות