עבור לתוכן העמוד
Menu

משה"מ מתרגם הלכה למעשה את הנחיות המנהיג לחימוש "הגדה המערבית"

כל שטח מדינת ישראל הוא מקום מפגש לכח האש של מחנה ההתנגדות

חוסין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה קובע כי גם הגדה המערבית הולכת ומתחמשת נגד "הציונים ביתם הפך עבורם כמעין כורי עכביש". בראיון לאתר לשכת המנהיג,[1] (19 אוגוסט), הדגיש סלאמי כי ההתנגדות לישראל אינה מתוחמת עוד רק לעזה וכי "המאבק בציונים הפחדניים הועבר גם אל הגדה המערבית".

סלאמי הביע הכרה בדומיננטיות הטכנולוגית והביטחונית הגבוהה של ישראל, אך הוסיף כי למרות כל זאת, הפלסטינים הצליחו להתחמש בציוד צבאי בגדה המערבית, שהיא אזור נפרד לחלוטין מרצועת עזה. לדבריו, ברוח דברי ח'אמנהאי מ -2014 "יש לחמש גם את הגדה המערבית"[2]  , אמר, שכפי שעזה התחמשה, ניתן גם לחמש את הגדה המערבית באותו אופן והתהליך הזה מתרחש כבר ונמצא בהתהוות. ב-2014  ביקש מנהיג איראן  מכל גורם אשר עולה בידו לחמש את הגדה לא להסס זאת אם ברצונו "להפחית את סבלם של הפלסטינים".

סוכנות הידיעות פארס, המקורבת למשמרות המהפכה, פרסמה כי[3] באביב השנה במהלך גל הפיגועים, בהם מרבית המחבלים הגיעו משטחי יהודה ושומרון כי תחזיתו של מנהיג המשטר "מתממשת" וכי הוכח ש"דרך הדיפלומטיה מול ישראל חסומה".

מפקד משה"מ הוסיף, כי עבור ישראל ותושביה "אין יותר מרווח בטוח בשום נקודה", ובהתחשב בחיבור בין כוחו של חזבאללה וכוח שיגור הרקטות וכוח האש של הפלסטינים, ניתן לקבוע כי כל חלקי ישראל יכולים להוות "נקודת המפגש של ירי הרקטות ע"י "ציר ההתנגדות".

(מפקד משה"מ :  כל שטח ישראל יכול להוות נקודת מפגש של רקטות מחנה הההתנגדות).
(מפקד משה"מ :  כל שטח ישראל יכול להוות נקודת מפגש של רקטות מחנה הההתנגדות).

מבלי להתייחס ישירות למעורבותה האפשרית של איראן בתהליך ההתחמשות של הגדה, סלאמי תיאר את המשטר באיראן כ"חבר אמת" העומד לצד הפלסטינים "במצבים קשים" וכפי שעלי ח'אמנהאי המנהיג העליון של המשטר כתב באחרונה במכתב תשובה לאיגרתו של זיאד נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי (גא"פ), העמידה של איראן ליד הפלסטינים תהיה עמידה "עד הסוף".

סלאמי התייחס לאי הצטרפות חמא"ס וארגונים אחרים ללחימה בסבב האחרון ואמר כי "זו לא האמת וטענות אלו מתבססות על מזימה ציונית שקרית". לדבריו, במהלך סבב הלחימה האחרון הגא"פ פיקד על הזירה והשאר "סיפקו תמיכה רוחנית" ואם הסבב היה נמשך , כל הפלגים הפלסטינים היו בהחלט מצטרפים ללחימה. אבל לדבריו, "מכיוון שהג'יהאד "הצליח להתגבר לבדו, לא היה צורך שהאחרים יצטרפו ללחימה  בפועל.".

במהלך המבצע "עלות השחר", שהה זיאד נח'אלה, מזכ"ל הגא"פ בטהראן ואף נפגש עם המנהיג, ח'אמנהאי[4] ששבח את פעילותו של הארגון ואת "עליית קרנו בקרב מרכיבי מחנה ההתנגדות…כמו גם את הצלחתו לחבר את המאבק של עזה לזה של  הגדה המערבית ולחשוף את אחדות הג'האד של האומה הפלסטינית נוכח פני האוייב…יש לשמר על אחדות שכן האוייב הולך ונחלש וההתנגדות הולכת ומתחזקת".

 (ח'אמנהאי : הגא"פ חבר בין הג'האד בעזה לג'האד בגדה המערבית)
(ח'אמנהאי : הגא"פ חבר בין הג'האד בעזה לג'האד בגדה המערבית)

פרשנים איראנים העריכו כי מטרת ביקורו  של נח'אלה הייתה להעיר את התאים החמושים הרדומים  של הגא"פ ולהסלים את המאבק המזויין בשטחי יהודה ושומרון. בסאם אל-סעדי, בכיר הגא"פ באזור ג'נין בצפון השומרון, נעצר במקביל לשהייתו של זיאד נח'אלה בטהראן מוחזק עדיין במעצר ישראל/ אחת הבקשות המרכזיות של הגא"פ להפסיק את התקפות הרקטות על ישראל הייתה שחרורו.

חוסין סלאמי, שנפגש עם זיאד נח'אלה במהלך ביקורו של האחרון בטהראן, אמר לאתר לשכת מנהיג כי שוחח עימו על מה שהגדיר "שחיקה נמשכת בכוחה של ישראל", ולשניהם בהקשר זה הייתה "הבנה" כי ישראל הולכת ומאבדת בפועל את כוחה, למרות שאמצעי התקשורת בעולם מציגים את העובדות בצורה אחרת ולטובת ישראל.

דובר משה"מ רמצ'אן שריף התייחס (20 אוגוסט)  אף הוא לסוגיית "השחיקה" של ישראל ואמר כי "ישראל חלשה ונתונה בלחץ כבד ונמצאת במצב הביטחוני הגרוע ביותר…ישראל פגיעה מאד וחיה בפחד כל הזמן למרות כיפת ברזל והגנות הסייבר". הוא הוסיף, כי ישראל איננה יכולה להתמודד עם איראן ולהשפיע עליה בשום צורה[5].

בתוך כך אמר (20 אוגוסט)  דובר משה"ח האיראני נאצר כנאעני לרגל ציון "יום המסגדים הבינ"ל" כי "לפני חמישים ושלוש שנם הציתו הציוני אש במסגד אלאקצא" וכי "ההתנגדות (פעולות הטרור) היא הדרך היחידה להציל את פלסטין, וכי מסגד אלאקצא ושאר המסגדים בעולם ישמשו מוקד להתנגדות אנטי-ציונית את שחרורה המלא של פלסטין" [6].

מאמר מערכת שפורסם בעיתון "כיהאן" (21 אוגוסט) מתח ביקורת על מדינות ערב "הריאקציונות" העומדות מנגד נוכח העלייה להר הבית ביום השנה לניסיון ההצתה וחלקה שבחים לחזבאללה ולחות'ים בתימן על עמידתם לצד הפלסטינים בדרך לשחרור מסגד אלאקצא. בעוד שאר המדינות המוסלמיות שמרו על שתיקה. ביום השנה ל"טרגדיה זו". עוד נכתב במאמר המערכת כי " המשטרים הערבים מעדיפים לשבת בחיקה של ארה"ב ביחד עם בני הדודים היהודים אותם גילו מחדש כשהדיווחים מפלסטין לא מעוררים את מה שנשאר ממצפונם המוסלמי ונתפסים בעיניהם כמשעשעים". המאמר חותם כי נוכח אוזלת היד של "המשטרים הבוגדניים ואובדן העניין של האו"ם במעשיה של ישראל בירושלים "איראן, הפלסטינים וציר ההתנגדות מתעקשים על המשך המאבק המזויין כדרך היחידה לשחרור מסגד אלאקצא וירושלים (בית אלמקדס)"[7].

 (אתר מנהיג איראן: עליית קרנו של הגא"פ בקרב גורמי מחנה ההתנגדות בדרך לשחרור ירושלים) מקור
(אתר מנהיג איראן: עליית קרנו של הגא"פ בקרב גורמי מחנה ההתנגדות בדרך לשחרור ירושלים) מקור

איראן ממשיכה לנהל את פעילותה מול גורמי מחנה ההתנגדות במנותק משיחות הגרעין הנמצאות בעוד אחד מרגעי ההכרעה שלהן. היא ממשיכה למנף את הסוגיה הפלסטינית וסוגיית ירושלים, המכנה המשותף, כמעט היחיד שלה עם המרחב הערבי והמוסלמי. היא מנסה באמצעותן למתוח ביקורת על מדינות ערב הסוניות שחתמו על הסכמי שלום עם ישראל ו"שכחו את תפקידן בהגנה על ירושלים" ומתייצבת להגנת הפלסטינים, מסגד אלאקצא וירושלים. ב"שטח"- משמרות המהפכה וחזבאללה ממשיכים לתרגם הלכה למעשה את הנחיות המנהיג לחמש גם את הגדה המערבית ומביעים שביעות רצון מאחיזתו של הגא"פ בצפון השומרון ובעיקר מפעילותו העצמאית, למרות המכות שספג ברצועה במהלך מבצע "עלות השחר" ואת חשיבותו הגוברת בתוך כלל מרכיביו של מחנה ההתנגדות.

מבחינת איראן, המסרים שהיא משגרת על המאבק המזויין כדרך היחידה לשחרור מסגד אלאקצא וירושלים נועדו לעבור מעל ראשי מנהיגי המדינות הערביות. קהל היעד שלה הוא העמים הערביים, שלשיטתה, אינם מסכימים ואף מתנגדים לדרך "הבוגדנית" בה צועדים המנהיגים בכל הקשור לנורמליזציה עם ישראל. חזרה להסכם הגרעין תאפשר לה להפנות יותר משאבים כספיים וצבאיים למרכיביו השונים של מחנה ההתנגדות (עיראק, תימן, סוריה, לבנון וכמובן גל לשטחי לעזה וליהודה ושומרון) ולהגביר את החתרנות במדינות ערב שחתמו על הסכמי שלום עם ישראל.

 

 

 

 

 

[1] https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50786

[2] https://twitter.com/khamenei_ir/status/531723588210933760

[3]https://www.farsnews.ir/news/14010201000325/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

[4] https://www.leader.ir/en/content/25977/The-Leader-of-the-Islamic-Revolution,-in-response-to-the-letter-of-the-Secretary-General-of-the-Palestinian-Islamic-Jihad-Movement

[5] https://kayhan.ir/en/news/105961/zionist-regime-in-worst-security-situation

[6] https://twitter.com/IRIMFA_SPOX/status/1561087158299119616

[7] https://kayhan.ir/en/news/106008/arab-regimes%E2%80%99-treason-emboldening-zionist-attacks-on-al-aqsa%C2%A0