עבור לתוכן העמוד
Menu

אירופה וארה"ב: מחפשים חלופות אנרגיה במפרץ

לאחר כשלונו של בוריס ג'ונסון להבטיח חוזים מול ממשלות סעודיה ואיחוד האמירויות, ממשלת גרמניה חתמה על שותפות אנרגיה עם קטאר • אירופה ממשיכה לחפש חלופות מהירות ע מנת להוריד את מחירי האנרגיה

ב-19 למרץ יצא ראש ממשלת בריטניה למסע דילוגים זריז במדינות המפרץ במטרה ולנסות ולהבטיח גיבוי מפרצי של גז ונפט לאירופה לאור ההבנה שנפלה בבירות היבשת כי לא ניתן להיות תלויים יותר בחסדיו של פוטין ורוסיה בנושא.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ה"וושינגטון פוסט" פרסם כי ממשל ביידן בשיתוף פעולה עם בריטניה וגרמניה ינסו לשכנע את ערב הסעודית, קטאר ואיראן לספק את הגז הנוזלי והנפט הנדרש על מנת שמחירי האנרגיה לא ימשיכו לנסוק ולהגיע לשיאים חדשים.

ידיעות בדבר קיומו של מפגש בין שר החוץ בלינקין ליורש העצר הסעודי התפרסמו ומהר מאוד ארה"ב הודיעה ביקור שכזה אינו עומד על הפרק החודש , מכיוון שקיבלו כתף קרה מאוד מריאד, לאור ההתנהלות מול מוחמד בן סלמאן ואל מולה תקפות הח'ותים והתגובה הנרפת של ארה"ב בנושא.

לאחר שביוני 2021 דווח כי ארה"ב נערכת מחדש במזרח התיכון וכי סוללות הפטריוט שהגנו על ערב הסעודית יוצאו מן המדינה, נדמה כיה מצב החדש באירופה וכן במזרח התיכון והרצון לפייס את ערב הסעודית מעמדי את וושינגטון בעמדה חדשה וב-20 למרץ דווח כי וושינגטון שוקלת להחזיר את ההגנה האווירות  לממלכה כחלק מצעדים לחיזוק הביטחון של ריאד.

ביקורו של ג'ונסון באזור נחל כישלון חרוץ. ההוצאה להורג של 81 בני אדם (פעילי טרור לדברי ערב הסעודית) עוררה זעם רב בפרלמנט הבריטי.

לפני שנחת בריאד, ג'ונסון ביקר אצל יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד בדובאי. שתי הפגישות לא הצליחו להבטיח התחייבויות מצד אחת ממדינות המפרץ המפיקות נפט לסייע לסיים את התלות של המערב בנפט הרוסי.

כשנשאל על תוצאות נסיעתו, אמר ג'ונסון לכתבים בשובו לבריטניה: "אני חושב שתצטרכו לדבר עם הסעודים על זה".

"אני חושב שהייתה הבנה של הצורך להבטיח יציבות בשווקי הנפט והגז העולמיים והצורך למנוע זינוק במחירים", המשיך.

German Vice Chancellor, Qatari Businessmen Association Discuss Economic Relations. #QNA http://ow.ly/hutm50InHIp
German Vice Chancellor, Qatari Businessmen Association Discuss Economic Relations. #QNA
http://ow.ly/hutm50InHIp

עסקת גז עם קטאר

ב-20 למרץ חתמו גרמניה וקטאר על עסקת אנרגיה ארוכת טווח עם קטאר , שכן היא שואפת להפחית את התלות שלה בגז הרוסי.

שר הכלכלה רוברט האבק הבטיח את העסקה בביקורו בדוחא כחלק מהמאמצים לגוון את אספקת האנרגיה של גרמניה, לפי משרדו.

הצעד הבא יהיה שהחברות המעורבות "יכנסו למשא ומתן על חוזה קונקרטי", אמרה הדוברת.

האבק ניהל שיחות בדוחא עם השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, האמיר של קטאר, אחד משלושת היצואנים הגדולים בעולם של גז נוזלי (LNG).

לקראת נסיעתו, הכוללת גם ביקור באיחוד האמירויות הערביות, אמר האבק לרדיו דויטשלנדפונק כי לגרמניה יש דאגות גדולות לגבי אבטחת האספקה ​​לחורף הבא.

"אם לא נשיג יותר גז בחורף הבא ואם יחתכו המשלוחים מרוסיה אז לא יהיה לנו מספיק גז לחמם את כל הבתים שלנו ולשמור על כל התעשייה שלנו", הזהיר.

ברלין זכתה לביקורת על התנגדותה לאמברגו מיידי שהוטל על אספקת אנרגיה רוסית כאמצעי לחנוק מקור עיקרי לרווחי החוץ של מוסקבה.

האבק, גם השר לענייני אקלים, כבר ביקר לאחרונה במעצמת גז נוספת בנורבגיה, כמו גם ביצואן העולמי המוביל כיום בארצות הברית.

ב-22 למרץ דווח כי האבק הצליח לחתום על חוזה לאספקת שרשרת מימן באיחוד האמירויות במטרה לצמצם את התלות במוסקבה.