עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה: "אוחזים בנשק אסטרטגי"

את הדברים אמר בכיר בארגון ל"אל שארק אלאווסאט" וטוען כי ישראל לא תוכל למנוע מארגון הטרור להשתמש בו • האשם ספי אדין, סגנו של נסראללה: "ההתנגדות קיבלה את הנשק הזה והאויב לא יכול לעשות דבר כדי להרתיע אותו".

בכיר בחיזבאללה הודיע כי ארגון הטרור אוחז ב"נשק אסטרטגי", שישראל לא יכלה למנוע ממנו להשתמש, אולם לא הבהיר את מהות הנשק, כך דווח ב"אל שארק אל אווסאט" ב-7 לאוגוסט.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לאחרונה עלתה המתיחות בין ישראל לחיזבאללה על רקע המו"מ על הגבול הימי בין ישראל ללבנון והזכות לקידוחי אנרגיה בים התיכון.

https://jcpa.org.il/article/%d7%91%d7%94%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%94%d7%92%d7%90%d7%a4-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%a9-%d7%9c%d7%94%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a1%d7%99%d7%a1-%d7%a7%d7%93%d7%9e/

בשבוע שעבר הפיץ חיזבאללה סרטון של ספינות ישראליות בשדה הגז השנוי במחלוקת, והזהיר את ישראל כי לא "תשחק בזמן", תוך הדגשת האיום שלה בהסלמה צבאית על רקע המו"מ על הגבולות הימיים.

ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה,  האשם ספי אדין, אמר כי ניסיונותיה של ישראל למנוע מההתנגדות להשיג נשק אסטרטגי נכשלו, והדגיש כי ההתנגדות קיבלה את הנשק הזה והאויב לא יכול לעשות דבר כדי להרתיע אותו.

ספי אדין קרא לתומכיו שלא להיות מושפעים מקמפיינים תקשורתיים המבקשים לערער את יכולות הארגון, והוסיף: "אם הם מכוונים את הנשק והיכולות שלנו, עלינו להגביר את הכוח והיכולת שלנו" להשיג נשק.

הפקיד הסביר שכאשר ישראל תאבד תקווה לגבי נטישת זכויותיה של לבנון, היא תיאלץ לסגת.

"האסטרטגיה שלנו חייבת להיות להתקדם קדימה. אחרי כל הניסיון, הניצחונות וההישגים האלה, אף אחד מאיתנו לא צריך לחשוב על נסיגה".
ראש הגוש הפרלמנטרי "נאמנות להתנגדות", מוחמד ראאד, הדגיש כי לבנון מתעקשת לקבל את הזכויות הימיות הבלעדיות שלה.
ראאד אמר כי ישראל חושבת כי אירופה זקוקה לגז וזו הזדמנות מתאימה להפיק אותו מ"המים הכבושים", תוך הולכת שולל את זכויותיה של לבנון לתחום את גבולותיה הימיים והפקת גז.

ראאד ציין שדי בארבעה מל"טים כדי לשנות את המצב, דחף את ארה"ב לשלוח את השליח, וכעת הוא מוכן למלא את דרישות הלבנונים.
הוא ציין כי בהתבסס על ניסיונות קודמים, "אסור לנו לסמוך על מי שעשה לנו עוול", למרות כל הדיווחים בתקשורת על התפתחויות חיוביות וויתורים לטובת לבנון בהתבסס על העמדה הרשמית שנתמכת על ידי ההתנגדות.

ראאד טען שחיזבאללה יישאר מוכן להתמודד עם כל האפשרויות עד להשלמת ההסכם.
חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה, השייח' חסן אל-בגדאדי, אמר כי אם יש תקווה בגז ובנפט של לבנון, הרי באמצעות המשוואה הזו איבדה לאויב את יכולת התמרון שלו, ושמה אותו בין שתי אפשרויות.

בגדאדי הסביר כי האויב צריך להסכים לדרישה של לבנון לתיחום ולחיפוש גז או לצאת למלחמה.
הוא סבור שישראל אינה רוצה במלחמה, במיוחד לאחר הניצחון במלחמת יולי 2006, ומזהיר כי התוצאות של כל "הרפתקה בלתי שקולה" יהיו שונות ברמות שונות ויהיו לה השלכות קשות.