עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון

כל מדינות המזרח התיכון נפגעו מנגיף הקורונה • חשש גדול בסוכנות הבריואת העולמית מהמצב בסוריה שם התשתיות רעועות והיכול לגלות את ממדי התפרצות הוירוס הן מעטות מאוד

מדינות המזרח התיכון מנסות להתמודד אל מול הוירוס הקורונה המתפשט בעולם. הוירוס הכה בכל מדינות ערב והן נאלצות להתמודד עם הגבלת התנועה ומול תשתיות שלעיתים אינן עומדות ביכולת לטפל במקרים כאילו. עד עכשיו לפי נתונים רשמיים נדבקו במרחבי האזור 6,900 בני אדם.

 

מספר נדבקים במזרח התיכון
מספר נדבקים במזרח התיכון

ערב הסעודית

היום (שני) הודיעה סעודיה על הפסקת הטיסות ל-9 מדינות. כך מסר שר הפנים הסעודי לגורמים רשמיים. המדינות אליהם לא יוכלו אזרחי סעודיה לנסוע יותר הם: איחוד האמירויות, כווית, בחריין, לבנון, סוריה, מצרים, איטליה ודרום קוריאה. לפי אותו מקור על אוניות מסחר וטיסות מסחר לנקוט את האמצעים הדרושים למניעה.צבנוסף הכריזה הממלכה כי העיר אל קטיף, העיר השיעית הגדולה במדינה תכנס להסגר על מנ למנוע את התפשטות הווירוס. 11 אנשים נדבקו בעיר.

 

אבן הכעבה במכה - הסעודים סגרו את המתחם בגלל נגיף הקורונה
אבן הכעבה במכה – הסעודים סגרו את המתחם בגלל נגיף הקורונה

במקביל החליטה סעודיה להשעות את הלימודים בבתי הספר במדינה, את האוניברסיטאות וכל מוסדות החינוך החל מהיום (שני), כך דווח בסוכנותה ידיעות הרשמית של הממלכה.
שר החינוך הסעודי, ד"ר חאמד בין מוחמד אל שייח אמר כי התלמידים ימשיכו את הפעילות מרחוק. "הם לא ייקראו לבצע שום פעולה. ההוראה הזו חלה על כל מוסדות החינוך. באשר לאוניברסיטאות ההחלטה אם לזמן את הסגל תישאר בידי הנהלת האוניברסיטה והסטודנטים ילמדו אונליין את הקורסים שלהם בהתאם לנסיבות".
כמו כן הוחלט להשעות את לימודי הקוראן במסגדים.

קורונה באיראן: כ-600 מקרים חדשים

ראש מערך הבריאות של מחוז Najran שב ממצרים ונמצא בבידוד ע צמי. חאלד נאסרי ממתין בביתו לתשובה האם נדבק בוירוס הקורונה.

 

לבנון

ארבעה מקרים חדשים של וירוס – סה"כ 32 נדבקים.

בית החולים האוניברסיטאי ע"ש רפיק חרירי בבירות הודיע ביום ראשון על גלוי של 4 נדבקים חדשים במדינה. בתי הספר ומוסדות החינוך שבו לעבוד רגיל אתמול.

כוווית

שלושה מקרי קורונה חדשים – סה"כ 65 נדבקים.

לפי שר הבריאות של כווית 905 אנשים נמצאים בבידוד ונעשו כבר מעל 5,000 בדיקות במדינה.

עיראק

משרד הבריאות במדינה אישר כי 54 אנשים נדבקו בווירוס וכי 6 אנשים נפטרו ממנו.

קטאר

במקביל קטאר החליטה לאסור על טיסות ל-14 מדיניות כולל איראן. בין המדינות לבנון, עיראק, סין, מצרים, הודו, בנגלדש, נפל, פקיסטן, פיליפינים, דרום קוריאה, סרי לנקה, סוריה ותאילנד וכן מאיטליה.

אתמול דווח על שלושה מקרים חדשים במדינה של נדבקים בוירוס הקורונה ונכון ליום ראשון מדובר ב-15 חולים. המקרה הראשון אובחן ב-29.2.20 לאחר שאזרח שב מאיראן.

מצרים

משרד הבריאות במצרים הודיע ביום ראשון על מותו של אזרח גרמני מנגיף הקורונה, מקרה המוות הראשון במדינה.

דובר משרד הבריאות, חאלד מג'אהד, אמר כי אזרח גרמניה בן 60 אושפז במדינה ביום שבת ומצבו התדרדר. הוא אושפז בבית חולים בעיר הים האדום בהורגאדה.

ההצהרה הוסיפה כי "המטופל חווה סימני מחלה הכוללים טמפרטורת גוף גבוהה לאחר הגעתו להורגאדה מלוקסור במצרים עילית", והוסיף כי האיש "שהה רק שבעה ימים במצרים."
מצרים הודיעה ביום שבת כי 45 נוסעים בספינה העוגנת בלוקסור נמצאו כנשאים של וירוס הקורונה.


ממשרד הבריאות נמסר כי מקור ההדבקה של אישה טייוונית-אמריקאית שנסעה בסוף ינואר באותה הספינה, שמאז היא נמצאת בהסגר ונגררה במרחק של כ -20 מיילים ממרכז תיירים.
ביום שישי האחרון הודיעה מצרים על שלושה מקרים של הנגיף, בהם אזרח מצרי אחד.

ביום ראשון אמר שר הבריאות, חלה זייד, כי האזרח המצרי הראשון שאישר כי נדבק בנגיף מוקדם יותר החודש היה במצב "קריטי".

סוריה

סוכנויות הסיוע הרבות הפועלות במדינה מנסות למנוע את התפשטות הנגיף באזור צפון מער סוריה בעיקר באזור אידליב. התשתית הרעועה באזור בגלל הלחימה הרבה גורמת לבעיות קשות באזור.

בסוריה טרם אושר מקרה מאושר של הדבקות בקורונה אך הסיבה היא כנראה חוסר היכולת לבצע בדיקות. Hedinn Halldorsson, דובר ארגון הבריאות העולמי (WHO), אומר כי "מערכות הבריאות השבריריות שלה אולי אינן בעלות יכולת לגלות ולהגיב".

במחוז אידליב נמצאים כ-3 מיליון בני אדם הנמצאים תחת תופת של מלחמה.

מיסטי בוסוול מוועדת החילוץ הבינלאומית אמר כי המצב באידליב, אמרה ל-AFT מעריכה כי "בשל במיוחד המצב המיוחד שעלול לגרום להתפשטות. התפרצות תהיה הרסנית עבור אלפים שמצבם הבריאותי כבר נפגע בגלל היעדר מספיק מזון, מים נקיים וחשיפה למזג אוויר קר".

בוסוול אמר כי ה- IRC מתמקד ב"שיפור אמצעי מניעה "על ידי העלאת המודעות, אספקת ציוד רפואי וחיזוק מערכות פיקוח ודיווח על מחלות.