עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: מצוקת סוחרי הפנסים של הרמדאן

חודש הרמדאן יחל ב-23 באפריל ובעולם המוסלמי מודאגים מאוד מאי היכולת לקיים את החג • ירדן מפעילה אמצעי מעקב מיוחדים נגד אזרחים • דווח - המזרח התיכון תחת הקורונה

הצעדים שנקטה מצרים כדי למנוע את התפשטות מחלת הקורונה (COVID-19) השפיעו על ההיערכות לחודש הרמדאן, שאמור להתחיל ב-23 באפריל ואיתו החשש כי התפילות ההמוניות והמפגשים החברתיים.

הממשלה הטילה עוצר לילי משעה 7 בערב. עד שש בבוקר. החנויות ובתיה קפה נסגרו ובימי חמישי ושישי ישנו עוצר מוחלט.

משרד הבריאות המצרי דיווח ביום ראשון ה-5.4.20 על 103 מקרים חדשים של נדבקים בוירוס הקורונה ו-7 מקרי מוות חדשים. שישה חולים החלימו.

סה"כ נרשמו במצרים עד עתה 1,173 מקרים ידועים של קורונה ו-247 בני אדם החלימו. 78 בני אם מתו מהנגיף.

המגבלות הממשלתיות השפיעו על המסחר באזור ההומה בטת אל-ריבא בקהיר, אשר מביא אליו מבקרים רבים בתקופה שלפני החג בעיקר בגלל הפנסים החגיגים שהוא מוכר בהם. "אנחנו בקושי מוכרים סחורה", מספר סייד אל-קילאני, מוכר בטהט אל-רבא, לעיתון ARAB NEWS. "אנשים מפחדים לבוא לכאן. הם חוששים להיות ליד המוכרים, והם חוששים לגעת בפנסים, מתוך מחשבה שהם עשויים לשאת את הנגיף. אנחנו בעיקר סוחרי פנסים, והעבודה שלנו מתחילה כ -45 יום לפני תחילת הרמדאן ומסתיימת בסוף החודש, אבל הקורונה מחק את העונה הזו בעסק שלנו".

 

סוחרי הפנסים למרות העוצר התעקשו להציג את מרכולתם בשוק.

ברמדאן המסגדים עמוסים בדרך כלל במתפללים, אולם שר ההקדשים, מוחמד מוכתר ג'ומא אמר כי המסגדים לא ייפתחו מחדש במהלך חודש הרמדאן אלא אם לא יירשמו מקרים נוספים של הדבקות.

מסגדים וכנסיות נסגרו במצרים בשבועות האחרונים בגלל המגיפה.

חדר המבצעים המרכזי במשרד של הוואקף אישר כי כל המפגשים הדתיים ברמדאן בוטלו בגלל המגיפה, כולל תפילות קבוצתיות, תפילות השישי ותפילות ערב.
הם גם אסרו על התכנסויות של חג האיטר, כולל ארוחות ציבוריות במהלך הרמדאן, בהן מוצבים שולחנות וכיסאות על מדרכות עם ארוחות שהוכנו על ידי ארגוני צדקה בעיקר בשכונות בעלות הכנסה נמוכה.

 

ערב הסעודית: אנשים ממשיכים לצאת לקניות

בערב הסעודית דווח הבוקר על 61 מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה והמספר הכולל עומד על 2463. נכון לאתמול מספר המתים עומד עד 34.

משרד הבריאות הדגיש כי אמנם אנשים די עומדים בהגבלות התנועה במדינה אולם שיעור המספר האנשים שעדיין יוצאים מן הבית לקניות מדאיג.

 

דובאי: קנסות על מפרי העוצר

משטרת דובאי הבהירה ביום ראשון על קנסות בגין הפרות מגבלות התעבורה בין 4-5 באפריל וקראו לאנשים להירשם על מנת לקבלת היתר תנועה באתר חדש שהשיקה. דובאי הטילה מגבלות עוצר על כל שעות היממה כחלק מן המלחמה בוירוס הקורונה.

ממשטרת דובאי נמסר כי מכ"מי כבישים לא יופעלו נגד אותם נהגים העוברים בדובאי לאמירות אחרות ומפרים את המגבלות, ובלבד שהם ישתמשו בכבישים בין אמירות כמו "דרך מוחמד בן זיאד וכביש אמירייט ולא יעצרו בדובאי."

על פי משרד הבריאות של איחוד האמירויות אישר 294 מקרים חדשים של הדבקות ול-1798 דבקים סה"כ.

"המקרים החדשים הם ממדינות שונות. כולם במצב יציב ובנמצאים בטיפול הנדרש" המשרד גם ציין כי העלייה במספר הנדבקים נובעת מאי קיוםה נהלים של ריחוק חברתי וסגר".
משרד הבריאות אישר גם ביום ראשון כי 19 אנשים התאוששו מהנגיף הנגיף COVID-19, מה שהביא את המספר הכולל של אנשים שהחלימו ל 144 עד כה.

 

מלך מרוקו מורה על שחרור אסירים

מלך מרוקו מוחמד השישי, הצהיר אתמול כי יותר מ-5600 אסירים ישוחררו על מנת למנוע הפצה של הוירוס בבתי הכלא.

ממשרד המשפטים נמסר כי 5,654 העצורים שישוחררו נבחרו על סמך גילם, בריאותם, התנהלותם הטובה ומשך הזמן שנותר להם לבצע.

הם ישוחררו בשלבים בשל "נסיבות חריגות הקשורות למצב בריאות חירום ואמצעי זהירות הכרחיים" נגד הנגיף, נאמר בהצהרה.

במרוקו מתועד עתה 66 בני אדם ונדבקו 960 בני אדם.

המלך הורה גם לרשויות לנקוט "בכל האמצעים הדרושים לחיזוק ההגנה על עצורים בבתי כלא", הידועים כצפופים.

 

ירדן: אמצעי מעקב מיוחדים

ירדן הודיעה כי תחל בשימוש באמצעי מעקב אחר אזרחים על מנת לפקח על העוצר הארצי. בהודעה מיוחדת נמסר כי מל"טים ומצלמות מעקב ישמשו כאמצעי לפיקוח על הציות לעוצר.
"הכוחות המזוינים ושירותי הביטחון יבטיחו את שמירת העוצר באמצעות שימוש בטכנולוגיה מודרנית כמו מל"טים ומצלמות מעקב", אמר שר המדינה למידע, אמג'ד אל עדיילה, בתדרוך לעיתונאים בסוף שבת.

בירדן נרשמו עד עתה 5 בני אדם שמתו מהנגיף ו-323 נדבקו.

עדיילה, המשמש גם כדובר הממשלה, הזהיר כי הרשויות ינקטו "הצעדים הנדרשים נגד כל מי שיפר את העוצר".

 

עומאן מדווחת הבוקר (שני) על 33 מקרי הדבקות בוירוס הקוונה.