עבור לתוכן העמוד
Menu

הפגיעה הכלכלית הקשה של הקורונה בכלכלת המזרח התיכון

נגיף הקורונה פוגע במדינות המזרח תהיכון והממשלותת נאלצות להכין חבילות סיוע

אחד האלמנטים החשובים שנפגעו בעקבות וירוס הקורונה (COVID – 19) הוא הכלכלה העולמית. הענף הראשון שנפגע הוא ענף הטיסות בתוך המזרח התיכון. לפי דיווח ב"אל ערביה" נספר הטיסות במזרח התיכון ירד ב-45 אחוזים בהשוואה לאותו שבוע בשנה שעברה. את הסקר ביצעה חברת OAG.

באירופה ענף הטיסות נפגע אף הוא ומספר הטיסות ירד ב-60 אחוזים. באסיה ב-30 אחוזים .

/p>

 

טורקיה עוצרת כל ייצוא ציוד רפואי

בטורקיה הוחלט כי חברות המייצרות כלים רפואיים יזדקקו לאישור על מנת לייצא ציוד למדינות וזאת במטרה לעמוד ראשית בביקוש המקומי. ההוראה באה בדגש על ציוד הנשמה על רקע נגיף הקורונה.

מניין ההרוגים בטורקיה עלה ל 59, עם כ -2,433 מקרים שאושרו בשבועיים האחרונים.

הקורונה – פלטפורמה להפצת אנטישמיות, "ישראלפוביה" ועלילות דם

ציוד נוסף הוא מאווררים וציוד נלווה, בלוני חמצן, צינורות אינטובציה ומוניטורים לטיפול נמרץ, וציוד רפואי אחר.

בנוסף, משרד פנים הודיע כי יש

לדחות את כל ישיבות העירייה באפריל, מאי ויוני למעט בנסיבות יוצאות דופן.

 

 

קטאר אמצעים נגד הוירוס במגזר הכלכלי והפיננסי

קטאר הודיעה כי תסגור באופן זמני את כל משרדי החלפת הכספים ושירותי ההעברה באופן אישי החל מה -26 במרץ, כדי להגביל את התפשטות הוירוס, כך הודיע משרד התקשורת הממשלתי ביום רביעי.

"לאורך כל תקופת הסגר ניתן יהיה להעביר כסף באמצעות שירותי החלפה מקוונים, אפליקציות סלולריות ו- Ooredoo Money. כל השירותים מאפשרים למשתמשים להעביר כסף לחו"ל באופן מיידי או דרך האינטרנט או דרך הטלפון שלהם. ", הרגיעו דוברים ממשלתיים.

"אילו חלק מהצעדים הרחבים יותר שהנהיגה הממשלה לסגירת חנויות ומרחבים ציבוריים שאינם חיוניים להתמודדות עם נגיף ה- COVID-19. הדבר החשוב ביותר שאנשי קטאר יכולים לעשות בכדי להכיל את התפשטות הנגיף הוא להפחית את הקשר היומיומי עם אנשים אחרים, "הוסיפו אנשי ה- GCO.

הממשלה החליטה בשבוע שעבר לסגור את כל החנויות וסניפי הבנקים בקניונים, למעט חנויות מזון ובתי מרקחת, בנוסף לסגירת חלק מאזור התעשייה למשך 14 יום. כמו כן נסגרו סלונים, מספרות, מכוני ספא במלונות וחנויות קמעונאיות לשבועיים.

הממשלה גם סגרה מסגדים והושעה תפילות דתיות קהילתיות, כולל תפילות יום שישי.

היא גם אסרה על הגשת אוכל במסעדות ובבתי קפה, ומאפשרת שירותי משלוחים ומסירה בלבד, ועצרה את כל סוגי התחבורה הציבורית.
האמיר של קטאר הודיע גם בשבוע שעבר על מספר צעדים להגנה על המגזר הכלכלי והפיננסי במדינה.

חבילה בסכום של 75 מיליארד דולר (20.6 מיליארד דולר) לטובת המשק, הוראה לקרנות הממשלה להגדיל את השקעותיהם בבורסה ב- 2.75 מיליארד דולר, והוראה לבנק המרכזי להגביר את הנזילות.

מגזרים כולל אירוח ותיירות פטורים אף הם מדמי חשמל ומים למשך שישה חודשים.

20 מיליון איש בעוצר לילי בקהיר

במצרים ובבירתה קהיר, המונה כ -20 מיליון איש, הוטל סגר לילי החל מאתמול בערב. מסעדות ובתי קפה הפתוחים בדרך כלל עד השעות הקטנות, ובעלי חנויות סגרו את התריסים עם תחילת העוצר ב-7 בערב. שוטרים הוצ

בו בכבישי מפתח כדי לעצור את מפירי העוצר.

"זו מחלה, לא בדיחה. אנשים חייבים להישאר בבית ואסור לעזוב את בתיהם לאחר שעות העוצר ", אמר מוחמד אל-גבאלי, תושב קהיר, לסוכנות הידיעות רויטרס, כשעמד ברחוב מרכזי רגע לפני העוצר.

 

 

מצרים הפעילה צעדים שמטרתם למנוע את התפשטות הקורונה כמו סגירת שדות תעופה וחדרי כושר, וכן השעיית שיעורים בבתי ספר ואוניברסיטאות עד אמצע אפריל. מסעדות מוגבלות רק למסירת אוכל.

חנויות שאינן סופרמרקטים ובתי מרקחת נדרשו להיסגר בשעה 17:00. בימי חול, שעתיים מוקדם יותר מהעוצר הקודם, כמו גם בסופי שבוע.