עבור לתוכן העמוד
Menu

הסתיים תרגיל ימי של ארה"ב ומדינות נוספות במפרץ

חילות האוויר והים של ארה"ב, ערב הסעודית ועוד השתתפו בתרגיל אווירי-ימי חמישי השנה באזור המפרץ • ברקע האיום של איראן להגיב לרגל יום השנה לחיסולו של סולימאני - צוללת גרעינית נכנסה למפרץ

ברקע הדיווחים אמש על כניסת צוללת גרעינית של ארה"ב לאזור מיצרי הורמוז ומעבר של צוללת ישראלית את תעלת סואץ, במטרה לאותת לאיראן ולהרתיעה על רקע יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני (3 בינואר) ערכו חיל האוויר המלכותי הסעודי (RSAF), חיל הים המלכותי הסעודי (RSNF), פיקוד מרכז הכוחות הימיים של ארה"ב (NAVCENT) ומרכז חיל האוויר האמריקני (AFCENT) תרגיל משותף  באוויר ובים במימי המפרץ הפרסי ב- 17-18 בדצמבר.

צוללת של צבא ארה"ב במימי מפרצי הורמוז
צוללת של צבא ארה"ב במימי מפרץ הורמוז

תרגיל משותף זה הוא החמישי במספר לשנת 2020. בתרגילים קודמים שולבו ספינות חיל-האוויר האמריקאיות AC-130 בחודש מרץ, מסוקי תקיפה של צבא ארה"ב באפריל, מטוסים מפיקוד האוויר המשותף של איחוד האמירויות הערביות באוגוסט וחיל האוויר האמריקני F-15E בספטמבר.

"ככל שאנו עורכים תרגילים משותפים עם עמיתינו ושותפי הקואליציה שלנו, היכולות אלה הולכות ומשתפרות באופן אקספוננציאלי", אמר סרן מיכאל בראסר, סגן מפקד טייסת המשחתות (DESRON) 50 וכוח המשימה (TF) 55, אשר הוביל את התרגיל. "אנו נמשיך לשפר את יכולות הכוח המשותף שלנו להתגונן בצורה נחרצת מפני איומי הביטחון הימי."

חנאן עשראווי ואש"ף – הסוף?

תרגיל AOMSW כלל בקרי התקפה של טרמינלים משותפים (JTAC) שהנחו מגוון רחב של פלטפורמות לביצוע תקיפות מדומות נגד איומי שטח המנסים לתקוף את כוחות הקואליציה.

ארה"ב מפגינה כוח במפרץ
ארה"ב מפגינה כוח במפרץ

הפלטפורמות שהשתתפו כללו את RSAF F-15, חיל האוויר האמריקני F-15E Strike Eagle ו- F-16C הלוחמים רב-תפקידים בפלקון; מסוקי חיל הים האמריקני MH-60R Sea Hawk ו- MH-60S Night Hawk, קורבטת RSNF, סיור של חיל הים האמריקני בספינות חוף, משחתת הטילים המודרכים USS ווינסטון צ'רצ'יל (DDG 81) וסירות סיור של משמר החופים האמריקני.

מטוסי JTAC גם התאמנו בהנחיית כמה ספינות וכלי טיס בתרגיל אש חי כנגד מטרות מדומות.

"התרגיל המשולב חידד את מיומנות המשלחת שלנו, והעלה את המוכנות הכללית שלנו כיחידה", אמר סא"ל פטריק קנדי, מפקד טייסת הקרב המשלחת 480. "להתאמן כמו שאנחנו נלחמים, עם שותפים מהאזור, שהפגינו יכולות הצוות המסוגל והאימתני שיש לנו כאן במפרץ הערבי."

מטוס מעקב ימי P-8A של פוסידון סיפק תמיכה בפיקוד ובקרה וסיור לאורך כל התרגיל.

התרגיל של צבא ארה"ב וצבאות נוספים במפרץ
התרגיל של צבא ארה"ב וצבאות נוספים במפרץ

בין השאר השתתפו כלים של – RSNF מרכז המבצע האווירי המשולב של AFCENT (CAOC), אגף המשלחת האווירית 332, אגף המשלחת האווירית 378, טייסת הקרב 480 וכוחות המשימה NAVCENT 55 ו -57.