עבור לתוכן העמוד
Menu

האם איראן מתכנן חיסול בכירים לשעבר בארה"ב?

העיתון Washington Examiner   מפרסם לפי מידע שבידיו כי נפתחה חקירה במשרד המשפטים אודות ניסיון איראני לחסל בכירים בממשל טראמפ כנקמה על חיסול קאסם סולימאני

ב-7 למרץ פרסם העיתון Washington Examiner  ידיעה כי  לפחות שני איראנים המשתייכים לכוח קודס בפעולה חשאית של משמרות המהפכה האיסלאמיות זממו להתנקש בחייו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, המקור לדברי העיתון הוא בעל קשר ישיר לחקירה במשרד המשפטים.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

המקור אמר ל Washington Examiner כי המחלקה מחזיקה בראיות נגד האיראנים, אך גורמים רשמיים בממשל ביידן מתנגדים להגשת כתב אישום פומבי נגד הקושרים מחשש שצעד זה עלול להוביל לחסימת הדרך לחתימה על הסכם הגרעין.

"הסכם הגרעין : הרבה הרבה יתר גרוע ממה שאתם חושבים"

המקור סיפר כי "חומרת הקנוניה והראיות מצדיקות הגשת כתב אישום פומבי ללא דיחוי. ", נכתב בעיתון. קהילת המודיעין התוודעה למזימה בשלב מוקדם, והיא עוררה דאגה ברמה גבוהה ופרט בנושא ההגנה שהוקצתה לבולטון בסוף 2021.

עוד נכתב כי חשיפת המזימה גם זירזה את אזהרתו של היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, לאיראן ב-9 בינואר כי ארה"ב תגן על פקידים "המשרתים את ארה"ב כעת ועל אלו ששירתו בעבר".

איומים איראנים דומים הושמעו וממשיכים להיות מושמעים נגד שר החוץ לשעבר מייק פומפאו ובכירים אחרים בממשל טראמפ לשעבר שעבדו בנושאי איראן בדצמבר 2020 דווח, הקונגרס הרחיב בחשאי את ההגנה סביב שר החוץ לשעבר פומפאו.

פורבס דיווח ב-28 בינואר, כי פריסת נוכחות של השירות החשאי בשכונת הפרברים של בולטון בבירה,  עוררה תשומת לב מצד שכניו. לבולטון עדיין מוענקת אבטחהשל  השירות החשאי. ארבעה פקידי ממשל פעילים ולשעבר בעלי ידע על הרקע המודיעיני העדכני ביותר אישרו שהאיומים האיראניים נגד בולטון ופומפיאו נמשכים, ספציפיים ואמינים ביותר, כך כתב האתר.

לדברי העיתון במרש המשפטים זועמים על כך שהממשל הנוכחי גורר את רגליו בהגשת כתבי האישום משיקולים פוליטים. בולטון ופומפיאו סירבו להגיב לסיפור הזה.

ניסיון ההתנקשות של אנשים אמריקאים באמריקה על ידי מעצמה זרה מהווה מעשה מלחמה. לצד החששות הרפובליקאים הקיימים לגבי הסכם הגרעין, ממשל ביידן צפוי להתמודד עם שאלות קשות מהקונגרס אם ישיב את ההסכם עם ויתורים לכוח המשמר.

כזכור בינואר 2020 חוסל מפקד כוח אל קודס בשדה התעופה בבגדד על ידי צבא ארה"ב. בתגובה שיגרה איראן מספר טילים לעבר בסיס צבאי אמריקאי בעיראק. אולם, בכירי איראן הביטחו לאורך השנים כי זו לא תהיה הנקמה וכי טראמפ ואנשי הממשל שהיו מעורבים בחיסול , יעמדו לדין או "ישלמו על פשעיהם".

https://www.washingtonexaminer.com/restoring-america/courage-strength-optimism/iran-plotting-assassination-of-john-bolton-others-even-while-biden-negotiates-nuclear-deal