עבור לתוכן העמוד
Menu

דרשן יום השישי בטהראן: ת"א וחיפה יכולות להפוך לחורבות

עוד אמר כי "האומה האיראנית לא תקבל דבר מלבד הסרת כל הסנקציות האכזריות והמדכאות שהוטלו על המדינה" • קרא להמונים להשתתף ביום אל קודס ולקרוא "מוות לישראל"

האייתוללה סייד אחמד חתאמי, דרשן תפילות יום השישי בטהראן, אמר בדרשה האחרונה שלו בפני באי מסגד אימאם חומייני גרנד מוסלה כי הדגיש כי "האומה האיראנית לא תקבל דבר מלבד הסרת כל הסנקציות האכזריות והמדכאות שהוטלו על המדינה".

אלעארורי – הדמות המרכזית בהבערת הגדה

"כולם יודעים שהשיחות בווינה הופסקו וכדי שהשיחות יצליחו יש ליישם את כל מה שהמנהיג העליון דרש", אמר ומנה את הדרישות של איראן לערבויות מצד המערב לעסקה מבלי שיהיה צורך לנהל מו"מ בנושא זכויות האדם וסנקציות גרעיניות.

הוא אמר: "כמה פעמים אנחנו צריכים להכחיש את זה? כמה פעמים אתה הולך לחזור על השקר הזה? סגור את התיק הזה והסר את כל הסנקציות… תודה לאל, אנשי המשא ומתן האיראנים הם אדוקים ולא יפרו את הקווים האדומים שנקבעו על ידי מנהיג עליון. "

הוא הוסיף כי כל מי שמגן על הסנקציות נגד משמרות המהפכה "מהדהד את עמדת אמריקה וישראל" ונוקט עמדה נגד האומה תוך "יישור קו עם זרים" עם "האויבים".
חתאמי שיבח את משמרות המהפכה על כך שתקפו "בסיסים ישראלים" באזור ונטל אחריות לירי. הוא הוסיף כי המצב עלול להסלים עד ש" תל אביב וחיפה יהפכו לחורבת".

חתאמי הדגיש את חשיבות ההשתתפות בעצרות יום קודס המתוכננות ל-29 באפריל (שישי האחרון של הרמדאן) בטהראן ובערים גדולות אחרות. הוא הצביע על המתיחות האחרונה בירושלים ותיאר אותן כ"פשע הציונות של מסגד אל-אקצא". הוא אמר כי ישראל "מכריחה מוסלמים" לצאת מאתר קדוש ו"מחליפה אותם במתנחלים ציונים". הוא תיאר את המהלך לכאורה כ"מזימה גדולה" וקרא למתפללים  לגנות אותו בקריאות "מוות לישראל" ועל ידי השתתפות בעצרת יום קודס.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

הוא הדגיש כי התמיכה בהתנגדות היא חובה לפי הדת.

בסוף נובמבר, מנהיג תפילות יום השישי הזמנית של טהראן, Hojjatoleslam Seyed Mohammad Hassan Aboutorabifard,  קרא למנהיגי אירופה לא להקריב את האינטרסים של מדינותיהם למען האינטרסים הבלתי לגיטימיים של ארה"ב וישראל.

"האינטרסים של מדינות אירופה קשורות לאינטרסים של אסיה, במיוחד מערב אסיה, וכיום הרפובליקה האסלאמית של איראן היא בעלת הסמכות לשמור על הביטחון הזה. אילולא סמכות ההתנגדות, אירופה הייתה חשוף היום לחוסר ביטחון חמור, וסמכותה של איראן האסלאמית וההתנגדות היא שהביסה את דאעש", הוסיף איש הדת הבכיר.

הוא ציין כי כיום, ידוע לכולם שמדיניותה של ארצות הברית באזור מערב אסיה נכשלה.

"בהתחשב בכמות העצומה של הסתירות והעימותים בתוכניות האסטרטגיות של ארה"ב, חוסר היכולת של הפנטגון והמנגנון הצבאי האמריקני לדכא תנועות עממיות בעולם, אנו עדים לירידה בכוחה של ארה"ב", אמר עוד.