עבור לתוכן העמוד
Menu

בעקבות דו"ח המרכז הירושלמי: פניה לפתיחה בחקירה נגד ה-ICC

חבר הקונגרס הרפובליקני,  אנדי ביגס, פנה לתובע הכללי בדרישה לחקור את הקשרים בין בית הדין הבינלאומי הפלילי לארגוני טרור • הדברים באים בעקבות הדו"ח של תא"ל במיל. יוסי קופרווסר ודן דייקר

חבר הקונגרס הרפובליקני,  אנדי ביגס , קורא למשרד המשפטים לפתוח בחקירה בנוגע לקשרי בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) לארגונים לא ממשלתיים שמהם עולה כי ה-ICC עובד עם קבוצות הקשורות לארגוני טרור נגד ארה"ב, כך פרסם ביום שני האתר “The Hill”.

ביגס,  שלח ביום חמישי מכתב לתובע הכללי של ארה"ב, וויליאם באר בהם פרס את האשמותיו כלפי ה-ICC. לדבריו, דוח של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA) שנכתב על ידי תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, רח"ט המחקר לשעבר באמ"ן ודן דייקר מומחה ללוחמה מדינית ב-BDS מראה כי "ישנן הקבלות מטרידות בין חקירת ה- ICC כלפי ארה"ב וזו המתנהלת נגד ישראל".

 

עדיין נחוש: למרות הכישלון לחיזבאללה נחוש לנקום

"כחבר בוועדה לענייני משפט בקונגרס, אני פונה אל משרד המשפטים לנקוט בפעולות המתאימות ביחס למידע המזעזע הטוען כי ישנם קשרים מדאיגים בין בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC); ארגונים מרכזיים לא ממשלתיים המניעים את חקירות ה- ICC לגבי ארה"ב וישראל; וארגוני טרור הפועלים נגד ארה"ב " ,  כתב.

מכתבו של ביגס עוקב אחר חקירה שנערכה מוקדם יותר השנה על ידי ה- ICC לאישור חקירה של פשעי מלחמה לכאורה על ידי כוחות ארה"ב באפגניסטן. ארה"ב נזפה בבית הדין על המהלך, כאשר הנשיא טראמפ חתם ביוני על הוראה על הטלת  סנקציות על פקידי בית המשפט כסייענים בחקירות נגד ארה"ב ובעלות בריתה.

ה- ICC הודיע ​​בנפרד בדצמבר 2019 כי הוא חוקר פשעי מלחמה לכאורה שביצעו כוחות ישראליים באזורים בשליטת פלסטינים כמו הגדה המערבית ועזה. בדיקה זו נבעה ממקרה שהובא לגוף הבינלאומי על ידי גורמים פלסטינים בשנת 2015.

ביגס שיבח את מעשיו של ממשל טראמפ בדחיפה לאחור של ה- ICC תוך שהוא קורא למשרד המשפטים לעיין בדו"ח JCPA בנוסף לדו"ח שלו עצמו "המסכם את הקשרים בין ארגונים לא ממשלתיים למספר קבוצות טרור ואנשים פרטיים".

"מה שבולט במאמץ המקביל הזה של ICC לחקור את ישראל הוא שהארגונים הלא ממשלתיים והאנשים שרודפים גם את ישראל וגם את ארה"ב קשורים קשר הדוק, באופן ספציפי. שתי העמותות הבינלאומיות המקדמות את התיק נגד ארה"ב, הפדרציה הבינלאומית למען לזכויות אדם (FIDH) ולמרכז לזכויות חוקתיות, יש קשרים הדוקים עם העמותות הפלסטיניות שהציגו את התלונה נגד ישראל לאל-חאק, המרכז הפלסטיני לזכויות אדם (PCHR), אל מזאן ואל-דאמר. והיו מעורבים באופן אינטימי בהגשתם לבית המשפט, "כתב.

"בתורם, ארבעת הארגונים הפלסטינים האלה, אל-חאק, אל-דאמר, אל-מזאן והמרכז הפלסטיני לזכויות אדם (PCHR), הגישו יחד שישה דוחות ל ICC בין השנים 2015-2018, נגד ארה"ב, בינהם FTO, כולל חמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP) ", הצהיר.

 

בנדוסה, התובעת בהאג נגד ישראל וארה"ב
בנדוסה, התובעת בהאג נגד ישראל וארה"ב

 

https://thehill.com/homenews/house/511109-gop-lawmaker-calls-for-justice-dept-to-probe-international-court