עבור לתוכן העמוד
Menu

ארגון J Street מציג בצורה מטעה את משימתו האמיתית

הארגון המתיימר להיות "הפרו-ישראלי, הפרו-שלום" פועל באופן פעיל כדי לערער על האינטרסים, הלגיטימציה, הביטחון והמעמד הבינלאומי של מדינת ישראל, כמו גם את ממשלתה שנבחרה באופן דמוקרטי.

ארגון J Street הוקם "כדי לשמש כבית הפוליטי והקול של אמריקאים פרו-ישראליים, תומכי שלום" תוך גילום "הערכים היהודיים והדמוקרטיים העמוקים שלנו ושסייעו להבטיח את מדינת ישראל כמולדת דמוקרטית לעם היהודי".

בהתאם לעקרונותיו ועקרונות מייסדיה, J Street, מצהיר על מטרתו כ"עיצוב מחדש של תפיסות פוליטיות לגבי המשמעות של להיות פרו-ישראלית".

ההוראה הראשונה והמרכזית של עקרונות היסוד של הארגון מכירה בכך שישראל ניצבת בפני אויבים, והארגון מביע תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה ולחיות בביטחון ובשלום בתוך גבולות בינלאומיים מוכרים.

איראן: "טראמפ מת – הסכם הגרעין חי ונושם"; ייתכן והחזרה להסכם הגרעין קרובה

עם זאת, המניפסט הפוליטי של J Street, כמפורט באתר האינטרנט שלו, נראה יותר כמסמך נגד, המערער – כל סנטימנט כזה.

מצד אחד, J Street מציג את עצמו ונתפס על ידי גורמים תמימים רבים בתוך הקהילות היהודיות ולא יהודיות כארגון שתדלנות אמיתי התומך בישראל והמביע דאגה לרווחתה, אולם מאחורי ההתבטאויות המטעות וההתבטאויות הגורפות במניפסט שלו, ברור כי נקודת המבט הפוליטית המהותית של J Street היא רדיקלית ומפלגתית בגלוי, המזדהה בבירור עם הנרטיב הפלסטיני ומיישרת קו עם ארגונים אחרים בעלי ביקורת גלויה על ישראל, כגון IsraelPolicy Forum, Brookings and International Crisis Group.

ארגון J Street לא השכיל לקדם בברכה את הסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ, ככל הנראה משום שהם מביאים לירידה בעניין הציבורי והפוליטי של הסכסוך הפלסטיני. הארגון פועל באופן פעיל נגד סיוע צבאי למדינות ערב שנרמלו את היחסים עם ישראל. ככזה, J Street מערער בבירור על כל חשש לביטחון ישראל ולמעשה חותר תחת זכותה של ישראל להגן על עצמה.

J Street מתעלם ומנסה לעקוף את ההסכמים ואת המסמכים הרשמיים האחרים שנחתמו על ידי הפלסטינים וישראל במהלך תהליך המשא ומתן לשלום במזרח התיכון. אלה כוללים את הסכמי אוסלו המקובלים והמוכרים בעולם, שנחתמו גם על ידי ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי ואחרים, כעדים.

הארגון אימץ נקודת מבט פוליטית המקבילה להחלטות פוליטית אנטי-ישראליות רבות באו"ם ובארגונים בינ"ל אחרים, כגון החלטת מועצת הביטחון הידועה לשמצה משנת 2016( 2334), כמו גם בהתבטאויות פוליטיות מוטות רבות של מנהיגים פלסטינים ואירופאיים.

בכך אימץ J Street נרטיב עוין לאינטרסים של ישראל. עד כדי כך שהיא מנסה להכריע ולשפוט מראש את תהליך המשא ומתן המוסכם והמוכר בינלאומית, בו סוכם שיש ליישב במו"מ סוגיות כגון גבולות, ירושלים, התנחלויות, ביטחון ומעמד קבע של השטחים.

בתו של רפסנג'אני: ההתערבות של איראן בסוריה עלתה בחצי מיליון הרוגים

בהתייחסו לישראל, כמדינת העם היהודי, J Street אימץ ותומך בגלוי בכניעה מוחלטת לנרטיב הפלסטיני, מבלי לדרוש כל שינוי, ומבלי לקרוא לקבלה על ידי הפלסטינים של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ומבלי לקרוא לסיום ההסתה הפלסטינית לשנאה, לטרור ולאנטישמיות.

J Street אינו קורא לפלסטינים להפסיק לחלוטין את תשלומי משכורות למחבלים ומשפחותיהם, אף על פי שנוהג זה מפר את האמנות ללוחמה בטרור המקובלות בעולם, כמו גם התחייבויות פלסטינית מרכזית במסגרת הסכמי אוסלו.

אתר האינטרנט של J Street מלא בתעמולה אנטי-ישראלית ובגינויים חד-צדדיים של פעילות כוחות הביטחון של ישראל, המוצגות מחוץ להקשרן. כל אלה נשמעות יותר כמו סקירה של החלטות האו"ם.

אתר האינטרנט של הארגון אף משחזר ומנסה לתדלק את האשמות השווא הטוענות כי הפלסטינים "חיים תחת כיבוש בגדה המערבית וברצועת עזה" וכי אין לאוכלוסייה הפלסטינית גישה אל חיסוני COVID-19 באשמתה של ישראל.

 

J Street president Jeremy Ben-Ami embraced and kissed PA Chairman Mahmoud Abbas in New York, February 2020. (Twitter screenshot )2
J Street president Jeremy Ben-Ami embraced and kissed PA Chairman Mahmoud Abbas in New York, February 2020. (Twitter screenshot )2

בקריאה לישראל "לוותר על הרוב המכריע של 'השטחים הכבושים' לטובת מדינה פלסטינית המבוססת על הקווים שלפני 1967", J Street שולל מראש את הליך המשא ומתן המוסכם על מעמדם הקבוע של השטחים, כמו גם המשא ומתן על סוגיית גבולות. העדפתם המוצהרת לפתרון שתי מדינות מתעלמת מהעובדה שכל פתרון, בין אם הוא כולל מדינה אחת, שתיים או שלוש מדינות, פדרציה, קונפדרציה או כל תוצאה אחרת, יכול להיות רק תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים.
J Street, המתיימר לדאוג לרווחת ישראל, אינו יכול לתמוך בהטלת פתרון כפוי על ישראל, שיחתור תחת האינטרסים הבסיסיים של המדינה.

בקביעתה כי ישראל מפירה את המשפט הבינלאומי בכל הקשור למדיניות ההתנחלות, J Street לא רק מציג מצג שווא של המשפט הבינלאומי ובכך מטעה את תומכיה, אלא מנסה לערער את תהליך המשא ומתן המוסכם בין הפלסטינים לישראל בסוגיית ההתנחלויות.

בקריאה להחזיר את הקונסוליה העצמאית של ארה"ב לפלסטינים במזרח ירושלים, J Street יוצא בעצם כנגד החלטות רבות של הקונגרס של ארה"ב, וכמו כן גם מנסה, שוב, לקבוע מראש את תוצאות המשא ומתן המוסכם בין הצדדים בעניין ירושלים.

בתמיכתה בזכותם של הפלסטינים להצטרף לארגונים ומוסדות בינלאומיים, במעמד של מדינה חברה, J Street מתעלם במכוון מהמציאות המשפטית של הרש"פ לפיה היא אינה מדינה פלסטינית, וזאת בניגוד למוסכם בין הצדדים להמתין להסכמה על מעמד קבע במסגרת מו"מ. J Street מעודד הפרה מהותית של הסכמי אוסלו, שבגינו התחייבו הפלסטינים שלא להצטרף לארגונים ואמנות בינלאומיים עד לתוצאות המשא ומתן על מעמדם הקבוע של השטחים.

במאמצים של J Street להשפיע על מדיניות ממשל ביידן הנכנס, הוא הציג לנשיא הנבחר ג'ו ביידן וליועציו שורת המלצות מדיניות מפורטות המאמצות את הנרטיב הפלסטיני האנטי-ישראלי באופן מובהק.

הצעות אילו כוללות ביטול תוכנית השלום של טראמפ, ביטול חוות הדעת המשפטית של משרד החוץ האמריקני בנוגע לחוקיות ההתנחלויות, פתיחה מחדש של המשלחת הדיפלומטית הפלסטינית בוושינגטון, השבת הסיוע הכספי של ארה"ב לפלסטינים, ביטול הענישה על פעילות החרם נגד ישראל ודילול ההגדרה הבינלאומית המקובלת לאנטישמיות.

בניסיון נוסף לערער את תהליך המשא ומתן על השלום המקובל והמוסכם בקהילה הבינלאומית, בהתאם להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ותוך יישום הסכמי אוסלו, תומכי J Street מניחים בצד את המשא ומתן הדו-צדדי ומעדיפים להמליץ על "גישה רב-צדדית לפתרון הסכסוך".

גישה בילטרלית זו משקפת ניסיונות פלסטיניים מתמשכים לעקוף את המשא ומתן הישיר עם ישראל ולהעביר את הנושא לוועידה בינלאומית שתכפה פתרון על ישראל.
J Street מצדד באיראן.

למרות הגינוי האוניברסלי של העוינות המוצהרת של איראן כלפי ישראל, ואת כוונתה לתקוף את המדינה היהודית, וכן מעורבותה העמוקה של איראן בעידוד ומימון טרור בינלאומי ואזורי, J Street לוחץ בכל זאת על הממשל הנכנס להסיר את הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית. הוא מעודד חזרה להסדר JCPOA שיאפשר לאיראן להתקדם עם מטרותיה להשגת יכולת נשק גרעיני.

נשאלת כיצד ניתן ליישב את הפער בין דאגתו לכאורה של J Street לביטחונה ולרווחתה של ישראל, עם התעלמותו המכוונת מהאיומים הקיומיים הישירים של איראן נגד ישראל?

כל האמור לעיל מצביע על כך שארגון JSTREET ,שהתפתח משך השנים מארגון המצדיק את קיומו על ידי הבעת דאגה לביטחון ולרווחתה של ישראל, הפך לארגון הפועל באופן פעיל כדי לערער את האינטרסים, הלגיטימיות, הביטחון והמעמד הבינלאומי של ישראל, כמו גם את ממשלתה שנבחרה באופן דמוקרטי.

J Street עושה זאת בראש ובראשונה בתוך הקהילה היהודית בארה"ב, ושנית בתוך הקונגרס האמריקאי ובגופים שלטוניים.

אם לשפוט על פי הפעילות האחרונה של J Street, נראה שהוא נחוש יותר לחזק את מעמדו בבית הלבן החדש ובקונגרס, מאשר לפעול בהתאם למטרותיו המוצהרות. להיפך, J Street פועל יותר ויותר על מנת לפגוע בישראל, לצד אויבי ישראל, ולהפיץ מידע כוזב ולהסית נגד ישראל.

בעוד שביקורת על כל פעילות מדיניות מסוימת של ישראל עשויה בהחלט להיות לגיטימית, J Street, על פי פעולותיו ומדיניותו, הגדיר את עצמה מחדש כארגון אנטי-ישראלי מובהק.

מה שאולי גרוע עוד יותר הוא שדרך פעילותו וההסתה שלו הארגון J Street מרשה לעצמה לשמש ככלי עבור ארגונים פלסטיניים ואירופיים העוינים לישראל, המנצלים את דאגתו לכאורה לישראל בכדי לחזק ולשפר את אמינותם ומעמדם.

כל דאגה לכאורה לישראל כאמצעי להצדיק ולגייס תמיכה ומימון מתורמים וארגונים בתוך הקהילה היהודית בארה"ב היא שקרית בעליל. זה לא יותר מאשר בלוף, מעטה דק של הונאה, הסוואה גרועה של סלידה עזה וברורה מההנהגה והממשלה שנבחרו באופן דמוקרטי של ישראל. כמו גם אג'נדה פוליטית מושרשת ורדיקלית שהיא מנוגדת לביטחון ולאינטרסים הלאומיים של ישראל.

J Street אינו יכול להתיימר לקבוע לישראל מהם האינטרסים הממשלתיים, הביטחוניים והפוליטיים שלה. בניסיון לעשות זאת, הוא מרמה את ציבור התומכים שלו, ופועל בידיים טמאות ומציג בצורה מטעה את כוונותיו האמתיות.

J Street פועל לחתור תחת ישראל, תחת הממשלה הנבחרת ומנצל לרע את תום הלב של הקהילה היהודית האמריקאית.

לפיכך, הגיע הזמן ש J Street יסיר את האות "J" משמו, יחליף אותה באות "פ" "P", ושיודה בפני תומכיו ותורמיו כי הוא פועל אך ורק כדי לחתור תחת ישראל, ולקדם את האינטרסים הפלסטיניים ולדאוג לעצמו