עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: הרעלת אלכוהול המונית בגלל נגיף הקורונה

בעקבות שמועות כי אלכוהול מסייע נגד קורונה , נמכרה שתייה חריפה במחוז אווחז ועשרות אנשים מתו • גם היום, מספר המתים והנדבקים עלה

נגיף הקורונה ממשיך לפגוע באיראן. משרד הבריאות מוציא היום (שלישי) הודעה כי ביממה האחרונה נרשמו 881 מקרים מאושרים של הדבקות בוירוס הקורונה ונמספר הנדבקים באופן כללי עומד על 8,042. לפי הדיווח 2,731 בני אדם החלימו.

בתדריך ששודר בשידור חי על ידי ערוץ החדשות IRINN, דובר משרד הבריאות, קיאנוש ג'נפור (ג'הנפור), הוסיף כי מניין ההרוגים עלה ב -54 ביממה האחרונה, והביא את המספר ל -291 מקרי מוות.

בניגוד לימים שעברו מערכות התקשורת באיראן לא הזכירו את הסטטיסטיקה המקומית בעניין הקורונה במבזקי הבוקר. במקום זאת הם הדגישו את הצעדים הממשלתיים והכלכליים למניעת התפשטות הנגיף במדינה.

ברדיו איראן (VIRI) נאמר כי הממשלה מתכננת לשלם פיצויים לאותם אנשים שאיבדו את המשרות שלהם בעקבות הוירוס. וכן שוקלים לפצות בעלי מלונות על ההפסדים.
אתר החדשות IRINN פרסם כי בעלי דירות החליטו לוותר לאותם אנשים שהן משכירים על התשלום החודשי.

אמצעי התקשורת המשודרים המקומיים עודדו אנשים לא להגיע לבתי חולים אם הם סובלים מתסמינים קלים, שכן מצד אחד יש מחסור במיטות ומצד שני הם יחשפו את עצמם לסיכון גדול יותר לזיהום.

העיתונות האיראנית הדגישה את המצב הקשה במחוז צפון גילן, שם צוטט חבר פרלמנט מקומי על ידי עיתון אחבר-אי סנאת באומרו כי מרבית מקרי המוות היו בגלל היעדר מיטות בית חולים.
מספר האיראנים שמתו מהרעלת אלכוהול באחווז, בירת מחוז דרום-חוזצאן, עלה ל -36, כך מדווח סוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

בראיון ל- IRNA אמר ד"ר עלי אחסנפור, דובר האוניברסיטה למדעי הרפואה באחוזז ג'ונדי שפור: "מספר האנשים שאיבדו את חייהם באחווז בגלל הרעלת אלכוהול הגיע ל -36 … חלק מהאנשים באחווז סבלו מהרעלת אלכוהול הרעלת לאחר ששתו אלכוהול מזויף . עד כה 270 אושפזו בבתי החולים במחוז זה לטיפול. "
אתמול דיווחה הסוכנות כי 16 בני אדם מתו מהרעלת אלכוהול באותה מחוז.

IRNA המשיך לצטט את עלי בירנוונד, סגן התובע הציבורי במחוז, באומרו שבעה אנשים נעצרו בגלל מכירת משקאות חריפים. בדיווח נאמר כי "צריכת אלכוהול מזויפת התרחשה עקב התפשטות השמועות כי שתיית אלכוהול תמנע זיהום של נגיף הקורויד-"19.

על פי הדיווח, עד כה זוהו במחוז 83 אנשים שנדבקו בנגיף ו -18 מהם מתו.