עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: העיר השיעית הגדולה בעיראק בהסגר

מדינות המזרח התיכון ממשיכות להאבק בנגיף הקורונה • נדמה כי ערב הסעודית מבצעת צעדים לקראת צעד דומה לישראל - בדרך לבידוד של נוסעים החוזרים מחו"ל

אחרי העיר אל-קטיף בערב סעודיה, העיר השיעית הגדולה ביותר במדינה, הודיעו הרשויות בעיראק כי העיר הקדושה לשיעים במדינה, נג'אף, תהיה תחת סגר החל ממחר על מנת לנסות ולבודד את התפשטות נגיף הקורונה בעיר. לפי ההודעה של הרשויות החל מיום רביעי למשך שבוע לא תהיה כניסה ויציאה מהעיר הקדושה.

הקורונה במזרח התיכון

ערב הסעודית 

בתוך כך הודיעה ערב הסעודית כי אזרחים המבקשים לחזור למדינה יכולים לעשות זאת בשלושת הימים הקרובים דרך איחוד האמירויות ובחריין. נדמה כי ערב הסעודית נערכת לצעד דומה לזה של ישראל ועומדת לקראת צעדים דרמטים בשדות התעופה במדינה.

שר הבריאות הסעודי הודיע בשני בערב כי נתגלו חמישה מקרים חדשים של נדבקים בוירוס. סה"כ האנשים שנדבקו עד עתה עומד על 20.

בחריין – שמונה חולים החלימו

משרד הבריאות של בחריין אישר כי שמונה מטופלים נוספים החלימו מנגיף הקורונה.

מתוך שמונה מטופלים שהחלימו, שישה היו בעלי אזרחות של בחריין. כל השמונה השתחררו ממרכז הבידוד לאחר שהגיבו בחיוב לטיפולים רפואיים.
במשרד הבריאות הגדישו כי המחלים היו תחת מעקב צמוד של המשרד.

הפרלמנט של בחריין הצביע בישיבתו האחרונה בעד הצעה לא מחייבת לממשלה כי אזרחי בחריין שנמצאו כי הם נדבקו בקורונה ונמצאים כיום באיראן לא יוכלו להכנס למדינה עד אשר שיחלימו. עוד נקבע כי שכרם של העובדים הנמצאים באיראן לא יפגע.

בחריין אישרה נכון ליום שלישי 87 מקרים של נגיף הקורונה, מתוכם אחד מהם נמצא במצב אנוש.

המדינה נקטה במספר אמצעי זהירות, כולל סגירת בתי ספר והוצאת איסור נסיעה על איראן. בתי ספר, ואוניברסיטאות הושעו מפעילות למשך שבועיים החל מה 25 בפברואר.
בחריין בודקת בנוסף בימים אלה אזרחים ותושבים שנסעו לאיראן במהלך פברואר.

כווית – מקרים חדשים של נדבקים

ארבעה נדבקים חדשים בנגיף הקורונה נתגלו בכווית, כך הודיעו הבוקר הרשויות במדינה. סה"כ בכווית התגלו 69 אנשים שנדבקו במחלה.  אחד האנשים שנדבקו חזר מאיראן. מקרה אחר משויך לאזרח מצרי שבא במגע עם חולה אחר ששב מאזרביג'ן. השניים הנוספים חזרו ממצרים.

בכווית בוצעו עד עתה 6,213 בדיקות לחולים לפי משרד הבריאות המקומי.