עבור לתוכן העמוד
Menu

"איראן הוציאה קרוב ל-30 מיליארד דולר בסוריה. צריך להחזיר את הכסף הזה"

את הדברים אומר בכיר איראני בראיון שנערך במרץ השנה ופורסם רק בתחילת החודש • בעבר מחאות ההמונים נסובו סביב הנושא הזה וזעם המפגינים היה רב

בכתבה שפורסמה באתר "אל ערביה" נטען כי חשמת אללה פלחאת בישה, חבר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, חשף כי איראן הוציאה מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה ב-2011 כ-30 מיליארד דולר. את הדברים אמר לEtemad Online.

<p

 

"ככל הנראה שילמנו 20-30 מיליארד דולר לסוריה, ואנחנו צריכים להחזיר את הכסף הזה", אמר חשמת אללה פלחאת בישה ולא הרחיב כיצד מתכנן טהראן להחזיר את כספו מסוריה.

כשחמאס מבקר את האכזריות של הגא"פ

"הכסף של האומה הזו הוצא [בסוריה]," אמר.

למרות שהריאיון נערך בלפני כחודשיים הוא פורסם רק עתה.

Propaganda painting shows #IRGC fighters in Syria as "defenders of Zeynab".Daughter of first Shia Imam"Ali",her shrine located in Damascus.
Propaganda painting shows #IRGC fighters in Syria as "defenders of Zeynab".Daughter of first Shia Imam"Ali",her shrine located in Damascus.

בשנת 2018 אמר הגנרל יחיא רחים ספאווי, עוזר צבאי בכיר למנהיג העליון איתאללה עלי חמינאי, דברים דומים ברוחם  כי על איראן להשיב את מה שהיא הוציאה בסוריה, מבלי לומר כמה הוציאה הרפובליקה האסלאמית במדינה שנקרת המלחמה.

במהלך השנים האחרונות, המפגינים האיראניים מתחו ביקורת על מדיניות החוץ של טהרן ועל ההתערבות שלה במדינות שונות במזרח התיכון. איראן מעניקה תמיכה כלכלית משמעותית לנציגיה חיזבאללה הלבנוני המקבל כ -700 מיליון דולר בשנה מאירן, על פי הערכה של ארה"ב כפי שאמר מזכיר המדינה מייק פומפאו.

קבוצת הפעולה האיראנית של משרד החוץ האמריקני פרסמה בדו"ח בשנת 2018 כי "איראן הוציאה למעלה מ -16 מיליארד דולר מאז 2012 למען הנשיא אסד ותמיכה בשותפותיה וגורמיו האחרים בסוריה, עירק ותימן."

בתגובה לביקורת על מדיניות החוץ שלה, הרפובליקה האסלאמית טוענת שהיא נלחמת בקבוצות קיצוניות על אדמת איראן לולא התערבותה בסוריה ובאזורים אחרים באזור.