עבור לתוכן העמוד
Menu

ועידת בחריין – הבריחה הפלסטינית

אש"ף פוחד מאוד מהכינוס במנאמה משום שהוא יהווה הכרה בכישלון של האסטרטגיה הפלסטינית • ברש"פ פועלים לגנות את ישראל בפורמים בינ"ל בנושאי עבודה

משרד העבודה הפלסטיני עסוק כעת בהשמצת ישראל בארגוני העבודה הבינלאומיים על כי היא גוזלת את זכויות העובדים הפלסטינים העובדים בתחומה. מדובר במהלך פלסטיני חצוף משום שבמקום להודות לישראל שהיא לוקחת סיכונים ביטחוניים, במתן פרנסה לאזרחי הרשות הפלסטינית שהרשות הכושלת לא מסוגלת – או לא רוצה – לספק, נחשפת בעצם הסיבה מדוע הרשות מתנגדת כל כך לוועידה בבחריין.

המסגרת של האו"ם מכילה בתוכה את רוב הארגוניים הבינלאומיים שבהם ישנו רוב אוטומטי נגד ישראל, ומכאן שחיזוק ההקשר הזה יגשים עבור אש"ף את הפתרון הכפוי שיחייב את ישראל לקבל עמדות שאיננה יכולה לקבל, כמו נסיגה לגבולות 67 או בשאלת הפליטים.

הערותיו של השגריר פרידמן רק החמירו את חששות הפלסטינים מאובדן כלי הלחץ העיקרי על ישראל, והוא האו"ם והמוסדות הבינלאומיים הקשורים בו.

סדנת מנאמה היא מסגרת אזורית מחוץ למסגרת האו"ם, כך שברגע שהפלסטינים יתייצבו בה, תהיה בכך מעין הודאה כי האסטרטגיה של אש"ף כשלה.

 בנוסף לכך, סדנת מנאמה מתמקדת בסקטור הפרטי הערבי והפלסטיני. הסקטור הפרטי נתפס כבעל אינטרס מנוגד לאינטרס "הלאומי" שהוא "המאבק". הסקטור הפרטי רוצה יציבות. "המאבק" דורש חוסר יציבות.

אש"ף הודיע בעקבות הסדנה על סדרה של "פגישות חירום" על הנושא. הדיפלומטיה הפלסטינית תנסה לגייס את המדינות התומכות במסגרות האו"ם, כמו העולם השלישי, סין ורוסיה מצד אחד, והם ישקלו גם גינוי מדינות ערב התומכות בטראמפ, אבל הם יזהרו מאוד מלהיחשף למחלוקת גלויה עם מדינות ערב.

אופציה אחרת שתדון – חזרה "להמונים" הערביים שילחצו על ההנהגות שלהם. מישהו צריך לספר "להנהגה הפלסטינית" כי ל"המונים הערביים" יש צרות אחרות, והפלסטינים כבר לא מעניינים אותם כבעבר.