עבור לתוכן העמוד
Menu

המתיחות במתחם שער הרחמים חוזרת

חודשיים לאחר החלטת בית המשפט להחזיר את הסטטוס קוו למקומו במתחם התפללו לראשונה זה 16 שנים מוסלמים ופתחו במקום הלכה למעשה מסגד

לראשונה מזה 16 שנים למדו מתפללים מוסלמים קוראן במסגד בשער הרחמים במהלך תפילות יום השישי האחרון. לימודי הדת, הן בניגוד גמור להחלטת בית המשפט שקבע כי הסטטוס קוו במקום  לא ישתנה וכי על הווקאף לסגת מן המקום.

נדמה כי הוואקף והמתיחות שעלתה במקום בחודשים האחרונים לא נסוג וכי הוא בחר לצפצף על החלטות בית המשפט בישראל ואף העמיק את אחיזתו בשטח.

במקום נפרסו שטחים חדשים וקישוטים שונים המהווים חלק ממבנה של מסגד.

במקביל פרסמה ירדן דרישה מישראל להפסיק מייד את "הפרובוקציות" בהר הבית. משרד החוץ של ירדן פירסם הודעה שבה הוא מטיל על ישראל את האחריות על שלומם של המתפללים המוסלמים ושלומו של מסגד אלאקצא.  כנראה שהסיבה להודעה מעצרם של 3 מתפללים בידי משטרת ירושלים. המשטרה מונעת מהמתפללים המוסלמים לשהות במסגד בלילה.

עתירה לבג"צ: מנע הקמת מסגד במתחם "שער הרחמים"

בחודש מרץ השנה, לאחר שפרצו המונים בניגוד להחלטת בית המשפט הישראלי ולסטטוס קוו על ההר, את מתחם שער הרחמים והחלו להתפלל בו. במקום גם פרצו מהומות ונעשו מספר מעצרים על ידי משטרת ישראל כפי שפרסמנו לראשונה באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

האירועים החלו כחלק מהניסיון הירדני לקבע את האחיזה בהר הבית ועל כן הירדני הגדילו את מועצת הוואקף ולראשונה הכניסו נציג פלסטיני קיצוני למועצה. הירדנים חוששים שפרסום "תכנית המאה" של הנשיא טראמפ תוביל לשינוי האחיזה שלהם בהר, בניגוד להסכמי השלום עם ישראל משנת 1994.

לקריאה נוספת על המתיחות לחץ כאן.