עבור לתוכן העמוד
Menu

היחס של דאעש לבעיה הפלסטינית

התקפות הטרור האחרונות באורלנדו ובפריס (רצח קצין משטרה) שופכות אור על פעולת הטרור במתחם שרונה בתל-אביב. ניתן למצוא קווים זהים של טרוריסט בודד המקבל את ברכת דאעש לאחר מעשה. זוהי מוטציה רצחנית של שיטת "הדוקר הבודד" הפלסטיני. אבל בעוד באורלנדו ובפריס דאעש מיהר לקחת אחריות- נטילת אחריות דומה נעדרת מן הפעולה במתחם שרונה. למעשה אין […]

התקפות הטרור האחרונות באורלנדו ובפריס (רצח קצין משטרה) שופכות אור על פעולת הטרור במתחם שרונה בתל-אביב. ניתן למצוא קווים זהים של טרוריסט בודד המקבל את ברכת דאעש לאחר מעשה. זוהי מוטציה רצחנית של שיטת "הדוקר הבודד" הפלסטיני.

אבל בעוד באורלנדו ובפריס דאעש מיהר לקחת אחריות- נטילת אחריות דומה נעדרת מן הפעולה במתחם שרונה. למעשה אין קבלת אחריות כלשהי, מעבר לדברי שבח של חמאס והצדקה של פתח ("תגמול על הכיבוש").

אבל בכל זאת יש לחשוד בקשר עם דאעש בפעולה של שרונה, שכן הרוצחים היו קשורים באוניברסיטת "מואתה" בדרום ירדן, אזור שהפך להיות מעוז של דאעש בקרב שבטי הבדווים של ירדן. אם כך, יש לקחת בחשבון כי הפעולה נהגתה ותוכננה באזורי דאעש בירדן.

עם זאת, דאעש לא לקחה אחריות, וגם זה מעניין, שכן להפתעת רבים ובהם אירופה, דאעש לא מתייחסת לישראל- חוץ ממקרים בודדים ויוצאי דופן – ולא נטלה תחת חסותה את הבעיה הפלסטינית, ואפילו לא את "הצלת אל-אקסא".

במקרה של שרונה אפשר לראות כי הפלסטינים שהצטרפו לדאעש מנסים להטות את האירגון נגד ישראל, אבל בשלב הזה, דאעש לא רואה בבעיה הפלסטינית עניין יש לעסוק בו.