עבור לתוכן העמוד
Menu

חודש אחרי – בכיר איראני מאשר: "פיצוץ פנימי גרם לנזק בנתנז"

את הדברים אמר לעיתון "אל ערביה" • באיראן עדיין מסתירים את הסיבה הפנימית לפיצוץ

חודש לאחר הפיצוץ בנתנז הרשויות לא פרסמו עדיין את הסיבה הרשמית לפיצוץ. אולם בכיר איראני אישר ל"אל ערביה" כי מדובר בפיצוץ פנימי שגרם לנזק וכי הוא אינו יכול לפרט מעבר לכך. הוא האשים גם קבלן העובד במתקנים גרעיניים בכך שהיה מעורב בפיצוץ.

חבר הפרלמנט, ג'וואד קארימי קדוסי, חבר הוועדה לביטחון לאומי, אמר לכתבים בשבוע שעבר כי "הפרה ביטחונית" היא שגרמה לפיצוץ. הוא אמר : "מסקנתנו הסופית היא שהתרחשה הפרה ביטחונית וחציית מחסומים ביטחוניים, שגרמו לאירוע נתנז."

הפיצוץ בביירות: הסולם שחיפש נסראללה?

מוספטבה זולפי, ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בוועדת הביטחון הלאומית הכחיש כמדובר בפעולה של מטוס או כטב"ם לאחר שנודע על הפיצוץ עצמו.
לפי תמונות הלווין ומקורות זרים, הפיצוץ גרם לעיכוב משמעותי בתכנית הגרעין האיראנית וזאת במקביל לגל של שריפות ודליפות גז בתשתיות שונות ברחבי המדינה.

תמונות לוויין מאתר הגרעין בנתנז הראו מכתש בגובה 10 מטר, פסולת וסימני פיצוץ על גגות, על פי המכון למדע ולביטחון בינלאומי בוושינגטון, הפיצוץ יעכב משמעותית את היכולת של איראן לפרוס צנטריפוגות מתקדמות בזמן הקרוב.

 

הפיצוץ בביירות: ההיסטוריה של חיזבאללה עם אמוניום חנקתי

ארגון האנרגיה האטומית האיראנית אישר גם כי הנזק היה משמעותי, בעוד שהמועצה לביטחון לאומי העליון האיראני הצהירה כי היא יודעת מה הסיבה העיקרית לתאונה, שאירעה בשעות הבוקר המוקדמות של ה-2 ביולי, אך לא חשפה אותה בגין פעילות ביטחון, כלשונו.

הפיצוץ אירע כשבוע לאחר הפיצוץ באתר הצבאי Bargain באיראן, שלדברי טהראן נגרם כתוצאה מדליפת גז.