עבור לתוכן העמוד
Menu

ראיסי: "במוקדם או במאוחר נפגוש את רוצחי סולימאני לא למשא ומתן אלא למשפט ועונש"

מספר בכירים באיראן השתתפו היום באירועים שונים ברחבי המדינה והתייחסו לחיסולו של קאסם סולימאני • רוחאני: ארה"ב מנסה ליצור פער בין המדינה והממסד • חסאן סאלמי: האיומים נגדנו חסרי תועלת

ראש השופטת של איראן, חג'טולסלאם, סייד אבראהים ראיסי, אמר היום (יום שני) בפני ישיבת מועצת הרשות השופטת בטהראן כי בכירי הרפובליקה האסלאמית יפגשו את רוצחי הגנרל קאסם סולימאני בכדי להביא אותם לדין.

ראיסי הצביע על ההשפעות של חיסולו של סולימאני על האירועים האזוריים האחרונים באזור ואמר כי דמו של סולימאני קידם את המדינות המבקשות להילחם למען החופש והנגד הדיכוי.

"בעזרת האל, הנושאים החוקיים והמשפטיים הנוגעים לפשע זה יימשכו," אמר, והוסיף בשיחות עם נשיא בית המשפט העליון בעירק, "התברר שיש להם מוטיבציה גדולה להמשיך בזה."

"נעקוב אחר הנושא גם דרך חוגים בינלאומיים", המשיך ראש המשפט.

ראיסי איים: "במוקדם או במאוחר נפגוש את רוצחי סולימאני לא למשא ומתן אלא למשפט ועונש", הצהיר הבכיר.

חסאן סאלמי: האיומים נגדנו חסרי תועלת

מוקדם יותר נאם חסאן סאלמי, מפקד משמרות המהפכה של איראן אל מול ישיבת מפקדי באסיג ' ואמר כי אויבי איראן לא עמדו בטלים, אלא ממשיכים לפעול בכל שיטות לפגוע במהפכה האסלאמית".

"למרות כל העלילות והתכסיסים, אויבי האומה האיראנית הכירו כי איומים צבאיים נגדנו הם חסרי תוחלת והם לא יעבדו עבורם. אם הם יבצעו פעולה צבאית נגד איראן האיסלאמית הם ישיגו תוצאה שלילית ויצטערו עליה".

הוא גם הצהיר כי התנקשות במפקד האיראני הבכיר הגנרל קאסם סולימאני גילתה את "פניה השטניות" של ארה"ב והגדילה את שנאת האומה האיראנית לארה"ב, שביקשה להציג את עצמה כממשלת שלום.

רוחאני: " ארה"ב מנסה ליצור פער בין המדינה והממסד."

נשיא איראן ,חסן רוחאני, נאם בפני מושלים הבוקר בטהראן והצביע על החשיבות של שמירה על האחדות הלאומית אל מול האויבים.

רוחאני אמר כי ארה"ב מנסה ליצור פער בין המדינה והממסד.

"עלינו להישאר מאוחדים", אמר והוסיף, "אל תפנו עורף לבחירות. גם אם אנו רואים פגמים בבחירות, אסור לתת לאחדות שלנו להתנפץ ביום הבחירות. "

הבחירות לפרלמנט האיראני ה -11 מתוכננות ל -21 בפברואר 2020. הבחירות הקרובות יתקיימו ביותר מ -200 מחוזות בחירות ברחבי 31 המחוזות במדינה. בפרלמנט האיראני מונה 290 חברים שנבחרים על ידי העם לתקופת ארבע שנים.