עבור לתוכן העמוד
Menu

משמרות המהפכה חוטפים מכות בגבול עם פקיסטן

אנשי כוחות הביטחון האיראני נחטפו על ידי "גיש אלעדל" (צבא הצדק) , ארגון סוני הפועל באזור נגד איראן נטל אחריות לחטיפה וציין כי "פרק את החטופים מנשקם" • ברשתות החברתיות פורסם סרטון בו לכאורה מתואר מהלך החטיפה ותקיפת המוצב האיראני

14 מאנשי כוחות הביטחון האיראני  בהם   7 אנשי בסיג' (זרוע המתנדבים של משמרות המהפכה), 5 אנשי משמר הגבול , שני סוכנים של זרוע  המודיעין של משה"מ  נחטפו ב-15 אוקטובר באזור לולוקדאן Lolokdan)) סמוך לעיר מירג'וה (Mirjaveh) במחוז סיסתאן-ובלוצ'יסטאן על גבול פקיסטאן.  "גיש אלעדל" (צבא הצדק) , ארגון סוני הפועל באזור נגד איראן נטל אחריות לחטיפה וציין כי "פרק את החטופים מנשקם"[1]. ברשתות החברתיות פורסם סרטון בו לכאורה מתואר מהלך החטיפה ותקיפת המוצב האיראני[2].

הודעה שפרסמה מחלקת יחסי הציבור של משמרות המהפכה של איראן  האשימה "משתפי פעולה אנטי-מהפכניים מקומיים" בסיוע לחטיפה אותה "בצעו טרוריסטים שפעלו מתוך תאי טרור בשטח פקיסטאן". ההודעה ציינה עוד כי החטיפה בוצעו מול מוצב גבול של צבא פקיסטאן וכי נעשים מאמצים גדולים לאתר ולשחרר את החטופים.

משה"מ קרא לפקיסטאן לקחת חלק במאמץ ולנקוט  בצעדים רציניים ומעשיים כדי להביא לשחרורם. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי Bahram Qassemi)), לפקיסטאן לעצור את "הטרוריסטים ולחלץ את החטופים. סגן שה"ח האיראני לענייני מערב אסיה זימן את שגריר איראן בפקיסטן ופנה אליו באופן רשמי לפעול לשחרור החטופים "ברוח היחסים הטובים בין שתי המדינות והחוק הבינלאומי". במקביל, נפגש שגריר איראן בפקיסטאן עם גורמים מקומיים וקרא לפעולה נחרצת נגד הקבוצות האסלאמיות הקיצוניות שבצעו את הפיגוע משטח פקיסטאן.

העיתונות האיראנית התייחסה לסוגיה בעמודיה הראשונים וקראה אף היא לפעולה נחרצת לשחרור החטופים .העיתון "כיהאן" המשקף בדרך כלל את דעתו של מנהיג איראן משה"מ מוכנים לבצע פעולה משותפת עם צבא פקיסטאן נגד הטרוריסטים. העיתון הרפורמיסטי אבתכאר פרסם בעמודו הראשון את הכותרת "משחקי מוות לאורך הגבול"[3].

באפריל 2017 הרג "צבא הצדק" 9 אנשי משמר הגבול האיראני באותו אזור וקודם לכן (2014) חטף מספר אנשי משמר הגבול איראן האשימה בעבר כי מאחורי פעילות של קבוצות אלה ניצב המודיעין הפקיסטני Inter-Services Intelligence – IS)  )וכן סעודיה וארצות הברית.

"צבא הצדק" הוקם באפריל 2012 עלי ידי עבד אלרחים מולאזהי ((Abdul Rahim Mollazehi לאחר שאיראן תלכדה והוציאה להורג את עבד אלמאלכ אלריגי ((Abdul Malek Rigi, בלוצ'י ומי שעמד בראש ארגון סוני נוסף הפועל נגד איראן ג'נדאללה (חיילי אללה), שפעל להשגת זכויות שוות למיעוט הסוני-בלוצ'י באיראן.  עיקר פעילות היא באזור מחוז סיסתאן-בלוציסטאן  העני בדרום מזרח איראן ובשטח פקיסטאן בעיקר בקרב שבטים בלוצ'יים המספקים לו מחסה.

 

 

[1] https://twitter.com/ShabbirTuri/status/1052464775899344898

[2] https://twitter.com/big_raeis/status/1052486884742574081

[3] http://www.pishkhaan.net/news/112824/