עבור לתוכן העמוד
Menu

מי יהיה מנהיג דאע"ש הבא?

לאחר המכה שחטף בצפון סוריה מצבא ארה"ב , מחפש ארגון הטרור את היורש • בדאעש מאשמים פלגים סלפים בהסגרה לארה"ב את מיקומו של אבו אברהים אלהאשמי אלקרשי

ארגון דאע"ש עדיין לא פירסם רשמית את דבר מותו של מנהיג הארגון אבו אברהים אלהאשימי אלקרשי והוא ממשיך להתנהל כאילו לא אירע דבר ומתעלם ממה שמתפרסם באמצעי התקשורת הערביים והבינלאומיים.

הדעה הרווחת בעולם הערבי היא כי המנהיג הבא של דאע"ש יבוא מהמעגל המצומצם של לוחמים עיראקים שפעלו בזירה בעקבות פלישת ארה"ב לעיראק ב-2003.

בהקשר הזה מוזכרים ארבעה שמות: "אבו חדיג'ה" שהיה מפקד דאע"ש בעיראק, "אבו מוסלמי" מנהיג דאע"ש במחוז אנבאר בעיראק,"אבו צאלח" בכיר בדאע"ש שהיה מקורב לאבו בכר אלבגדאדי ולעבדאללה קרדאש, ו "אבו יאסר אלעיסאווי"  שלא ברור אם הוא בחיים מכיוון שצבא עיראק והקוליציה הבינלאומית הודיעו על מותו בהפצצה אווירית בינואר 2021.

בכמה דיווחים ברשתות החברתיות הוזכר השם "אבו אלחסן אלהאשמי אלקרשי" כמנהיג החדש של דאע"ש, אך אין אישור למידע הזה משום מקור אחר.

בכל מקרה, ארגון דאע"ש יצטרך להתאושש מהמכה גדולה שהוא חטף בעקבות מותו של מנהיגו, מועצת השורא של הארגון אמורה לבחור מנהיג חדש וייתכן שהוא ישנה את שיטת הפעולה של אבו אברהים אלהאשמי אלקורשי שביזר את פעולות הארגון ויחזור שוב לשיטה הריכוזית.

האמריקנים מרוצים ממותו של מנהיג דאע"ש ורואים בכך הצלחה למדיניותם של חיסול מנהיגי טרור מרחוק, במינימום נפגעים, עכשיו הם מנסים לאתר מנהיגי טרור נוספים של דאע"ש ולחסלם בעיקר באפגניסטן ובאפריקה.

בסוף השבוע שעבר הכריזה ארה"ב על פרס של 10 מיליון דולר למי שיגלה את מקום הימצאו של סנאואללה ג'פארי, מנהיג דאע"ש בחורסאן באפגניסטן.