עבור לתוכן העמוד
Menu

דובר ממשלת איראן לארה"ב:"אנו מציעים להם לא לנקוט בפעולה שגויה"

הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שהתייחסה למגוון רחב של נושאים ובין השאר לציוצו של הנשיא טראמפ ולהסכמי הנורמליזציה

דובר ממשלת איראן, עלי רביע, קיים מסיבת עיתונאים היום (שלישי) והתייחס לציוץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי אם איראן תתקוף את ארה"ב או את בעלי בריתה ארה"ב תתקוף חזרה בעוצמה. רביע אמר: "ראיתי את הציוץ הזה לפני שעה. למרבה הצער, הנשיא, שיש לו בעיה עולמית, אומר הצהרה חלשה על בסיס כזה. מניסיונו ההיסטורי של האזור, ראינו שארצות הברית פתחה את המלחמה באפגניסטן ובעירק בעקבות דיווחים מעוותים. זו מסורת אמריקאית שאינה משקפת דבר מלבד הפרעה לשלום האזור והעול".

הוא הוסיף: "אולי זה קמפיין תעמולה במסגרת הבחירות." כדי לזכות בבחירות.

איראן : הנורמליזציה עם ישראל מאיצה את קיצו של המשטר בבחריין

הוא המשיך: "סרדר סולימאני היה סמל לשלום ולמאבק בטרור. ארצות הברית התנקשה בסמל השלום באזור. אי אפשר למחוק את הכתם הזה. אנו מציעים להם לא לנקוט בפעולה שגויה. כל פעולה שתנקוט תתקבל בתגובת ההתנגדות שלנו".

בתגובה להסכם נורמליזציה של בחריין ושל איחוד האמירויות הערביות עם ישראל, אמר: "ממשלת הרפובליקה האיסלאמית של איראן, תוך שהיא מתריעה מפני כל פעולה נגד יצירת מתח באזור, מאשימה את ממשלת בחריין וכל ממשלה שתעניק דריסת רגל לישראל באזור. " הם יודעים כי זה יגביר את המתיחות באזור של המוסלמים, אך אנו מאמינים כי הדבר יהפוך את המצב באזור למסוכן יותר ולא יתרום לשלום וליציבות באזור. קיימת אפשרות להיווצרות כוחות באזור.

 

השליטה בהר הבית: מאבק בין ירדן, הרש"פ וערב הסעודית

רביע הוסיף: "אנו מדגישים כי על המדינות המתקדמות בכיוון זה לקחת אחריות להחלטה זו."