עבור לתוכן העמוד
Menu

בא לעשות סדר? קאאני בעיראק

ביקור שלישי של מפקד כוח אל קודס בעיראק מאז הבחירות • צפוי להיפגש עם בכירים כורדים וממפלגתו של סאדר

מפקד כוח אל קודס של איראן, אסמאעיל קאאני  , נמצא בעיראק כדי לנסות ולהפיג את המתיחות בין מספר מפלגות פוליטיות שיעיות ובמטרה להאיץ את הקמת הממשלה לאחר  שמאז אוקטובר התקיים עימות סביב תוצאות הבחירות בלחץ של הארגונים תומכי איראן.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

זהו ביקורו השלישי של מפקד כוח אל קודס בעיראק מאז הבחירות ב-10 באוקטובר והוא קיים כבר פגישות בעיר נג'ף ובבגדאד.

בנג'ף, הוא נפגש עם דמויות מהתנועה הסדריסטית, בראשות איש הדת העיראקי מוקתדה א-סאדר .

קאאני התכוון "לדחוף את סאדר לברית עם מתאומת" ו"להרכיב ממשלה יחד עם שתי המפלגות", אמרו מקורות פוליטיים לאל-ערבי אל-ג'דיד לאחר תוצאות הבחירות מסתמן כי הקואליציה תכלול את המפלגות השיעיות הגדולות ואת קואליצית המפלגות הפרו איראניות.

סאדר הודיע כי הוא רוצה להקים "ממשלת רוב לאומית" שתכלול סדריסטים, כורדים וסונים.  לא ברור כמה זמן קעאני יישאר בעיראק, אמר בכיר בקואליציית הפת"ח לאל-ערבי אל-ג'דיד .

המפקד האיראני ייפגש גם עם קבוצות פוליטיות סוניות וכורדיות, כך אמר חבר אחר במסגרת הקואליציה של הארגונים הפרו איראנים.

במהלך השיחות העביר קאאני מסרים מהמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, המזהיר מפני "סכנת הפילוג הנוכחי", ודיבר על "מזימה מערבית המכוונת נגד ההישגים המדיניים" שהושגו בעיראק, כך אמרו מקורות פוליטיים בכירים בבגדד ובנג'ף לאל . –ערבי אל-ג'דיד.

בזמן שהותו בנג'ף, קעאני ביקר בקברו של אבו מהדי אל-מוהנדיס, סגן המפקד המנוח של כוחות הגיוס העממי (PMF) הנתמכים על ידי איראן, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן .