עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מבהירה: לא תהיה לגישה לאתר החדש עד הגעה להסכם

דו"ח של הסוכנות לאנרגיה אטומית חושף כי איראן הוציאה חלקים מהמפעל המפוקח סמוך לטהרן במטרה להמשיך את הייצור באספהאן • גורם דיפלומטי: "לא ברור אם הועברו מהמקום אמצעים לייצור נשק גרעיני" • איראן ממשיכה להתל במעצמות

שגריר איראן לארגונים בינלאומיים בוינה אמר ב-31 לינואר כי לסבא"א לא תהיה גישה לאתר הגרעין החדש של המדינה באיספהן לפני שהשיחות בווינה עם המעצמות יגיעו לתוצאה סופית.

 מוחמד רזא גאבי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים  לאחר שסבא"א ההודעה של טהראן לארגון על העברת  הייצור של צנטריפוגות ממתחם TESA Karaj לאיספהן.

ישראל מבקשת להבין את המסר הרוסי בסוריה

הוא אמר שהתהליך "עדיין לא התחיל", והוסיף, כי "סבא"א תוכל להתאים את כללי המעקב שלה בהתאם, אם כי המידע שנאסף במהלך תהליך המעקב הזה יישאר באיראן ולסבא"א לא תהיה גישה אליו עד שיגיעו להבנה על הסכם בווינה.

הדיפלומט האיראני הדגיש כי הדו"ח של סבא"א הוא שגרתי ו מספק את "המידע הטכני העדכני ביותר על הפעילות הגרעינית של איראן לחבריה", כך דווח  בPress TV.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בהודעתה ב-31 בינואר שפורסם על ידי  סוכנות הגרעין של האו"ם כי הפקחים שלה התקינו מצלמות מעקב בבית מלאכה חדש באיספהן ב-24 בינואר כדי להבטיח שהצנטריפוגות נמצאות תחת פיקוח.

סוכנות הגרעין של האו"ם ציינה כי הייצור של צנטריפוגות במתחם TESA Karaj הופסק.

עוד בדצמבר, דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן (AEOI) Behrouz Kamalvandi אמר כי המדינה אפשרה ל-IAEA להתקין מחדש את מצלמות המעקב שלה במתחם TESA Karaj רק לאחר שהסוכנות עמדה בתנאים המוקדמים של טהראן.