עבור לתוכן העמוד
Menu

הדילמה הפלסטינית – האם להמשיך את המאבק המדיני?

לקראת פגישתו של עבאס עם טראמפ, ארה"ב ומדינות ערב המתונות לוחצות על הרש"פ להפסיק את המאבק המדיני באו"ם ולאפשר לטראמפ מרחב פעולה

לקראת פגישתו של עבאס עם טראמפ, ארה"ב ומדינות ערב המתונות לוחצות על ההנהגה הפלסטינית להפסיק את המאבק המדיני באו"ם ולאפשר לטראמפ מרחב פעולה

ההנהגה הפלסטינית אמורה להחליט השבוע כיצד תנהג בסוף החודש בדיוני העצרת הכללית של האו"ם ובמועצת הביטחון בסוגיה של ה"מאבק המדיני" בכל המוסדות הבינ"ל.

 ברשות מתלבטים האם לבקש הכרה כמדינה מלאה, והאם לפנות שוב אל מועצת הביטחון לקבלת החלטה נגד ישראל בדומה להחלטה שהתקבלה בשלהי תקופת אובאמה.

הדילמה קשה מאוד כי בכירי הרשות מבינים, שאם לא תהיה תנופה להחלטת האו"ם מן השנה שעברה, שבה הסיר אובאמה את הוטו שהגן על ישראל, הרי אותה החלטה "היסטורית" תרד לטמיון ותתפוגג.

ארה"ב ומדינות ערב המתונות מבקשות מהפלסטינים ל"הוריד הילוך" ולמתן מאוד את המערכה שלהם באו"ם נגד ישראל. הדרישה עומדת בעיקרה למאבק נגד ישראל במועצת הביטחון.

הזירה של המועצת הביטחון, כזכור, נתנה תנופה לנושא הפלסטינית בעבר עם קבלת ההחלטה נגד ישראל. הפעם הזאת מובטח וטו אמריקני, והפלסטינים מעמידים עצמם כחיץ בין מדינות ערב לבין הנשיא טראמפ. "אנחנו עם טראמפ" הצהיר הנשיא סיסי לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הצעת החלטה חסרת הסיכוי שכל מטרתה לעשות פרובוקציה לטראמפ, איננה מעניינן של מצרים, ירדן סעודיה והמפרץ.

במקביל יצאה מעזה לקהיר יצאה משלחת רמת דרג של חמאס, ויש להמתין ולראות מה יעלו השיחות, אבל יש בכך גם כוונה נסתרת לאותת לרמאללה, כי למדינות ערב המתונות יש כלי לחץ עליה. אפשר גם לפתח יחסים ישירים עם עזה, או דרך דחלאן, אם הפלסטינים ברמאללה יעמדו ברצונם להמשיך את הלחץ על ישראל בזירה המדינית.