עבור לתוכן העמוד
Menu

"הממשל מחזיק את הקלפים קרוב לחזה"

ה"וושינגטון פוסט" וה"ניו יורק טיימס" פרסמו חלקים מתכנית השלום של הנשיא טראמפ למזה"ת • ד"ר גולד מציע להמתין עם הדיווחים

"ממשל טראמפ ייקח בחשבון את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, והקשר ההיסטורי של העם היהודי למקומות שונים בארץ, אבל צריך להמתין. אנשי הממשל האמריקני מאוד זהירים בהתייעצויות שלהם – שומרים את הקלפים קרוב לחזה". כך מר ד"ר דורי גולד, יועצו המדיני לשעבר של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בעקבות הידיעות שפורסמו במספר כלי תקשורת כי במסגרת "עסקת המאה" אותה עומדים להציג בממשלת ארה"ב לפתרון הסכסוך במזה"ת, עומד הממשל להציג תכנית של אוטונומיה לפלסטינים.

"אני מציע שלא ניקח ונאזין להדלפות כאילו זה הם באים ישר מהמסמך של ארה"ב,, אומר ד"ר גולד ומציע להמתין עד לפרסום המסמך המלא. מנכ"ל משרד החוץ לשעבר מסביר כי אנשי הממשל נוהגים להסתובב באזור ולשמוע את הצדדים בנוגע לגישות השונות לסוגיות שונות ומעדכנים את המסמך המלא בהתאם לכך. "הם לא יושבים עם כתבים  לארוחות צהרים ומדליפים להם" , אומר ד"ר גולד.

ד"ר דורי גולד בנאום בפני ועידת CPAC
ד"ר דורי גולד בנאום בפני ועידת CPAC

"יש לי עמדות משלי בנוגע לסוגיה של מה טוב לישראל? מזה מספר שנים אני מדבר על החשיבות שישראל תשמור על בקעת הירדן תחת שליטתה, ירושלים חייבת להיות תחת שליטה ישראלית. האם יש לנו פרטנר לזה?" שואל ד"ר גולד ועונה, "אני לא בטוח. אבל אני מסתכל על האינטרסים של ביטחון ישראל".