עבור לתוכן העמוד
Menu

המשפטן הבכיר אלן בייקר מבקש מבית הדין הבינלאומי הפלילי לשקול מחדש את החלטתו

המשפטן הבכיר אלן בייקר פונה

המשפטן אלן בייקר, מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר יועץ משפטי במשרד החוץ ושגרירה של ישראל בקנדה, שלח היום מכתב רשמי לבכירי האו"ם ובית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בתגובה להחלטת התובעת לחקור את ישראל על פעילותה במהלך מבצע "צוק איתן".

במכתב מציין בייקר את הרקע שלו, בין השאר, כמשפטן במחלקה המשפטית של האו"ם, כחבר המשלחת הישראלית לוועידת רומא בעניין בית הדין הפלילי הבינלאומי, ולוועדה שעסקה בניסוח חוקת בית הדין.
בייקר מסביר כי הפנייה נובעת מתוך מעורבותו והיכרותו העמוקה עם בית הדין ומתוך הזדהות עם מטרותיו.

בייקר מזכיר כי הרעיון להקמת בית דין פלילי בינלאומי נולד כתוצאה מזוועות מלחמת העולם השנייה והשואה וכי מאז שנות החמישים המוקדמות, ישראל וקהילות יהודיות מהעולם היו שותפות ופעילות בפיתוח החזון וניסוח החוקה.

למרבה הצער, טוען בייקר, השתלטו על בית-הדין אג'נדות פוליטיות שמנעו מישראל מלהיות חברה בו. בייקר מנמק במכתב, תוך ציטוט נרחב ממקורות משפטיים, מדוע ההחלטות שהתקבלו לאחרונה על ידי המזכ"ל והתובעת הכללית מוטות פוליטית. בייקר מסביר מדוע על פי החוק הבינלאומי הפנייה הפלסטינית הייתה צריכה להידחות על הסף.

בייקר מסיים את המכתב בפנייה לבכירי האו"ם ובית הדין לשקול מחדש את החלטתם על מנת לשמור על מעמדו של בית הדין הפלילי הבינלאומי כמוסד משפטי נטול אג'נדות פוליטיות הנאמן לעקרונותיו ולחזון העומד בבסיסו.

למכתב המלא באנגלית

מכתב למזכל האום- תרגום לעברית