עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד משה"מ: מצאנו את הדרך לנצח את הקורונה ללא חיסון

מבצע בדיקות דלת אל דלת בהשתתפות הבסיג' הוביל להכרזה של מפקד משמרות המהפכה • חשש רב באיראן כי יאלצו להגיע לסגר כללי נוסף זאת למרות ירידה בנתוני התחלואה

ברקע ההודעה על פיתוח חיסון איראני, אמר מפקד חיל משמרות המהפכה האסלאמי, חוסיין סאלמי, (IRGC)  כי מסע הבדיקות הייחודי מדלת לדלת בהשתתפות כוחות בסיג 'הביא לירידה במספר מקרי ההדבקות מנגיף הקורונה באיראן , וזאת ללא שימוש בחיסון (28 בדצמבר)

התכנית שיזמו במשמרות המהפכה נקראת על שמו קאסם סולימאני ונקראת יוזמת "שהיד סולימאני".

22 מיליון דולר במזומן לחמאס

התוכנית, שבוצעה בשיתוף משרד הבריאות והבסיג ', מגלה כי איראן גילתה את הנוסחה להתגברות על המגיפה, אמר המפקד.

קרוב למיליון חולים החלימו מהנגיף או שחוררו מבתי החולים באיראן.

לפי הדיווחים השונים באיראן דווח על ירידה חדה במספר הנדבקים ביומיים האחרונים זאת בעוד איראן עוברת לשלב שהשני של ניסויים בבני אדם במסגרת פיתוח החיסון והודיעה כי היא צפויה לרכוש את החיסון בחודש פברואר.

אולם למרות האופטימיות של ראשי המערכת, בשבוע שעבר דווח כי בכירים איראנים חוששים כי קצב ההדבקות של האוכלוסיה יעלה בשל מפגשים חברתיים מוגברים בתקופת החורף.

"הסיבה החשובה ביותר להעברת 19 COVID במדינה היא בגלל התכנסות משפחתית ומסיבות", אמרה סימה לארי, דוברת משרד הבריאות האיראני לטלוויזיה.
אתמול דווח על 5,502 חולים חדשים שנדבקו ב- COVID-19 ועל 530 חולים חדשים שאושפזו.

המספר הכולל של חולי COVID-19 גדל ל -1,200,465.

"למרבה הצער, 119 חולים קיפחו את חייהם במהלך 24 השעות האחרונות, והגדילו את מספר ההרוגים ל -54,693", ציינה דוברת משרד הבריאות.
הדוברת אמרה עוד כי 5,212 מקרים שנדבקו ב- COVID-19 נמצאים במצב קשה.

לארי הזהיר כי 108 ערים ועיירות עדיין מסומנות ככתומות ו -340 אחרות נמצאות בצבע צהוב.

"המצב הנוכחי של נגיף העטרה במדינה הוא שביר. אם אנשים לא מצייתים (לפרוטוקולי בריאות), נוכל להיות עדים לגל רביעי", הזהיר אירג 'הרירצ'י, בכיר במשרד הבריאות.

בעקבות המספרים החדשים ישנו חשש כי איראן עלולה להגיע לסגר כללי נוסף.

ב-26 לדצמבר הכריז נשיא איראן ,חסן רוחאני כי וושינגטון דורשת לבצע עסקאות איראניות עבור חיסונים נגד הנגיף בבנקים בארה"ב, והביע חשש כי ארה"ב תחלט את הכסף.

"אנחנו רוצים להעביר כסף ממדינה בה הכסף שלנו נמצא" כדי לקנות את החיסון ו"המדינה הזו קיבלה ", אמר רוחאני במהלך פגישה של כוח המשימה נגד הקורונה וזאת מבלי לזהות מי המדינה.

לטענת אתר "פארס" תרופות פטורות מהסנקציות, אך למעשה, בנקים בינלאומיים נוטים לדחות עסקאות הכרוכות באיראן כדי להימנע מחשיפה לעסקים מולה.
משרד האוצר האמריקני לפיקוח על נכסי חוץ ציין בתחילה כי "לא הייתה לה בעיה" עם העברת כספים כזו, לדבריו.

אולם "מאוחר יותר נאמר כי הכסף צריך לעבור תחילה בבנק אמריקני לפני העברתו" לרכישת החיסון, אמר רוחאני.

בסוכנות רויטרס דווח כי ארה"ב אישרה מכירת חיסונים לאיראן.