עבור לתוכן העמוד
Menu

אם אין גינוי והתחייבות שלא לתגמל מחבלים רוצחים, אין כסף!

הזוועה האמיתית היא, שמי שמממן את חלקו הארי של תגמולי הטרור, היא לא אחרת מאשר מדינת ישראל, בעצמה.

מראות הטבח שביצעו המחבלים מעזה ממשיכות לזעזע את כולנו. יותר מ-1,400 ישראלים וזרים נטבחו, נשחטו ונשרפו, אלפים נוספים נפצעו, ויותר מ-150 אנשים נחטפו. עד כה, יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לא גינה את המחבלים ומעשיהם. יתרה מכך, עבאס/אש"ף/הרש"פ, עתיד לשלם תגמולים כספים למחבלים שהשתתפו בטבח, וזאת כפרס על כך שרצחו, אנסו, ביזו והתעללו בנשים, זקנים ילדים ותינוקות יהודים. הזוועה האמיתית היא, שמי שמממן את חלקו הארי של תגמולי הטרור, היא לא אחרת מאשר מדינת ישראל, בעצמה.

אל מול פני הרוע שהתגלה ביום 7 באוקטובר אסור לשתוק, אסור להישאר אדישים. מי שאינו מסוגל לגנות רצח המוני של תינוקות, ילדים, נשים, בעלי מוגבלויות, זקנים ועוד, תומך במעשים. אם עבאס אינו מסוגל לגנות, בקול ברור וחד משמעי, ובערבית, את המחבלים שביצעו את הטבח, ואינו מסוגל להתחייב שיפסיק לאלתר את מדיניותו לתגמל מחבלים שהשתתפו בטרור נגד ישראל, אזי המסקנה היחידה המתבקשת היא לומר שהוא תומך במעשים.

לכן, זהו הזמן להציב אולטימטום חד משמעי לעבאס/אש"ף/הרש"פ: תפסיקו להסית לטרור, תפסיקו להעליל עלילות דם נגד ישראל וישראלים, ותפסיקו לתגמל מחבלים, ואם לא תעשה כן עד סוף חודש אוקטובר, ממשלת ישראל לא תעביר שקל נוסף לקופת הרש"פ.

מאז הטבח, הוציא עבאס מספר הודעות באמצעות וופא, סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ. המכנה המשותף לכל ההודעות הוא שעבאס נמנע מלגנות את המחבלים שביצעו את הטבח, ודבק בנראטיב הקבוע שלו. כך למשל, בדיווח על אודות השיחה שניהל עם נשיא ארה"ב, דיווח וופא,1 שעבאס אמר הוא דוחה "הרג אזרחים משני הצדדים", ושהוא קורא "לשחרור אזרחים, אסירים ועצורים". במילים אחרות, לגישת עבאס אין הבדל בין האזרחים שנשחטו על ידי המחבלים הפלסטינים, לבין המחבלים שבהם פוגע צה"ל במסגרת הלחימה בטרור. לגישת עבאס, אין הבדל בין נשים, זקנים, טף ואפילו תינוקות ישראלים שנחטפו על ידי המחבלים לבין מחבלים רוצחים כמו עבדאללה ברגותי (שאחראי לרצח 67 בני אדם), איבראהים חאמד (שאחראי לרצח 54 בני אדם), חסן סלאמה, (שאחראי לרצח 44 בני אדם), ועוד כהנה וכהנה שהועמדו לדין, הורשעו ונגזר עונשם.

הסיבות שבגללן עבאס אינו מסוגל לגנות את המחבלים, הן רבות, ובכללן, בין היתר:

ראשית, עבאס אינו רואה בחמאס כארגון טרור, אלא כעוד פלג פלסטיני. עבאס יודע, שבדומה לחמאס, הארגונים שבראשם הוא עומד, פת"ח, אש"ף והרש"פ, אינם נבדלים מחמאס מבחינה אידיאולוגית בשאיפה להחריב את מדינת ישראל. הרטוריקה, בוודאי זו שמכוונת כלפי הקהילה הבינלאומית, היא לפעמים אחרת, אך בשורה התחתונה, פת"ח, אש"ף והרש"פ עדיין מסרבים להכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי.

שנית, עבאס יודע שבטבח השתתפו לא רק מחבלים מחמאס, אלא גם מחבלים, בין היתר, מגדודי חללי אל-אקצא ומהחזית העממית לשחרור פלסטין (חז"ע), לצד מחבלים אחרים. גדודי חללי אל-אקצא הוא חלק מפת"ח, הארגון שבראשו עומד עבאס בעצמו. החז"ע הוא ארגון טרור שחבר באש"ף. עבאס עומד בראשות אש"ף. בנסיבות אלה, כיצד יכול עבאס לגנות בשר מבשרו?

שלישית, עבאס יודע שלא היה ניתן לשכנע בני אנוש לבצע את הטבח שבוצע ביום 7 באוקטובר 2023, אלמלא ההסתה, שטיפת המוח, וזריעת השנאה שמטיפה הרש"פ/אש"ף באופן יומיומי. המחבלים שביצעו את הטבח, אותם אנשים שאיבדו צלם אנוש, הם תוצר של מערכת החינוך של הרש"פ ושל בכירים פלסטינים שעושים דמוניזציה יומיומית של ישראל וישראלים, וזאת באופן דומה ביותר לשטיפת המוח ולתעמולה הנאצית שהביאה לזוועות השואה.

מעבר לטעמים שמונעים מעבאס לגנות את הטבח וכל מבצעיו, כנראה ששיא השפל מצד עבאס/אש"ף/הרש"פ עוד לפנינו.

כפי שכבר נחשף, 2 לאש"ף/רש"פ יש תוכנית ממוסדת ומסודרת לתגמל מחבלים. התשלומים מתחלקים, באופן כללי לשני סוגים: תשלומים למחבלים שנעצרו, ועומדים/הועמדו לדין ומוחזקים בכלא הישראלי ולמחבלים משוחררים; תשלומים למחבלים פצועים ולמשפחות של מחבלים הרוגים. תשלומים אלה משולמים ללא קשר להשתייכות הארגונית של המחבל. על פי ההערכה, היקף התשלומים עומד על יותר מ-1.2 מיליארד ₪ בשנה – קרי כ-100,000,000 ₪ בחודש.

במסגרת הסכמי אוסלו, מדינת ישראל התחייבה לוותר על מיסים רבים לטובת הרש"פ. את המיסים האלה גובה מדינת ישראל, לאחר התחשבנות מסוימת, מעבירה לרש"פ. לפי דיווחי הרש"פ, מדובר בכ- 976,000,000 ₪, בכל חודש, וזאת בממוצע לחודשים ינואר עד אוגוסט השנה. כספים אלו היוו לא פחות מ- 70% מכלל הכנסות הרש"פ ממיסים.

על פי הנתונים שפורסמו, כ- 100 מחבלים שהשתתפו בפלישה ובטבח נעצרו. לכל מחבל כזה ישלם עבאס/אש"ף/הרש"פ "משכורת" חודשית בסך 1,400 ₪. דהיינו, בסוף חודש אוקטובר עבאס ישלם למחבלים העצורים סכום בסך 140,000 ₪.

ה"משכורות" שישלם עבאס/אש"ף/רש"פ למחבלים האלה תעלה בהדרגה, וזאת כל עוד שהמחבלים ימשיכו להיות מוחזקים בכלא.

על פי הנתונים שפורסמו, באזור עוטף עזה נמצאו גופותיהם של כ- 1,500 מחבלים. על פי המדיניות של עבאס/אש"ף/הרש"פ, לכל משפחה של מחבל הרוג תשלם הרש"פ מענק ראשוני בסך 6,000 ₪, ולאחר מכן תשלם הרש"פ למשפחת המחבל קצבה חודשית בסך 1,400 ₪. דהיינו, בימים אלה ממש נערכת הרש"פ לשלם מענקים בסך של כ- 9,000,000 ₪, ובחודש נובמבר תשלם הרש"פ למשפחות המחבלים ההרוגים עוד 2,100,000 ₪.

במילים אחרות, בימים הקרובים ישלום עבאס/אש"ף/הרש"פ למחבלים (ולמשפחותיהם) שהשתתפו בטבח הגדול ביותר שידע העם היהודי מאז השואה, סכום בסך 11,240,000 ₪. 70% מהסכום הזה – קרי כ- 7,868,000 ₪ – יגיע לידי הרש"פ ממדינת ישראל.

אבל בכך לא מסתכמת ההשתתפות הפעילה והאחריות של עבאס/אש"ף/הרש"פ לטבח. ביום שבת, 14 באוקטובר, חוסל המחבל עלי קאדי שהוביל את אחת ממתקפות הטרור על הישובים בדרום. בשנת 2005 קאדי חטף ורצח באכזריות את מעסיקו ששון נוריאל, ותיעד את רגעיו האחרונים. בשל כך הוא נדון מאסר עולם, אך שוחרר כחלק מהעיסקה לשחרר את גלעד שליט. עוד בתקופת כליאתו, שילם עבאס/אש"ף/הרש"פ לקאדי מאות אלפי שקלים. עם שחרורו, זכה קאדי, בדומה לשאר משוחררי העיסקה למענק מיוחד מאת עבאס. עבאס גם בירך את המשוחררים.

המחבל הרוצח עלי קאדי
המחבל הרוצח עלי קאדי

אבל גם בכך לא די. על פי החוק ברש"פ – תשלומי עבאס/אש"ף/הרש"פ למחבלים הכלואים אינם עניין של מדיניות בלבד, אלא הם קבועים בחוק של הרש"פ שנחקק תחת הנהגתו של עבאס – גם מחבלים משוחררים זכאים לתשלום חודשי מאת הרש"פ, שגובהו נקבע בהתאם לתקופת הכליאה.

למותר לציין, שקאדי גם אינו המחבל היחיד ששוחרר במסגרת עיסקת שליט שהמשיך לחולל טרור. כך לדוגמא, רק לפני כחודש עצר השב"כ משלוח של חומרי נפץ מעזה, שיועד לשטחי יהודה ושומרון. מי שעמד מאחורי משלוח חומרי הנפץ היו גם הם משוחררי עיסקת שליט. 3

תשלומי הרש"פ למחבלים, ובכלל זה מאות מחבלים מעזה, איפשרו לאותו המחבלים להמשיך ולחולל טרור, כאשר הם משוחררים מדאגות כלכליות.

הגיע הזמן לומר די. מדינת ישראל אינה יכולה עוד להרשות לעצמה להזרים כספים לעבאס/אש"ף/הרש"פ, כל עוד עבאס/אש"ף/הרש"פ משתמש בכספים האלה כדי להסית לטרור ולתגמל טרור ומחבלים.

לכן אנו קוראים להודיע לעבאס/אש"ף/הרש"פ כבר בימים אלה, שאם עבאס לא יגנה את מעשה הטבח, לא יתחייב לפעול למניעת הפצת הסתה לטרור, אלימות ולרצח, ולא יתחייב לבטל כליל את תוכניתו לתגמל מחבלים, אזי מדינת ישראל תפסיק להעביר לו כספים כלשהם. פרטנר לשלום ולמלחמה בטרור אינו מסית או מתגמל טרור.

 

 


  1. https://english.wafa.ps/Pages/Details/138288 ↩︎

  2. https://jcpa.org.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a1-%d7%9c%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8-%d7%aa%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%94%d7%a8%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a4%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%91/ ↩︎

  3. https://www.shabak.gov.il/reports/publications/%D7%90%D7%9E%D7%9C%D7%97-%D7%91%D7%9B%D7%A8%D7%9D-%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D/ ↩︎