עבור לתוכן העמוד
Menu

החלו ההפגנות ברחובות איראן

בעקבות חיסול מפקד כוח אל קודס באיראן צפויות הפגנות רבות • שידורי הטלוויזיה נקטעו ודגלים שחורים הוצבו במסכים

בתגובה לחיסולו של מפקד כח אל קודס, קאסם סולימאני, הבוקר (שישי) בבגדאד על ידי ארה"ב, ממשלת איראן מכננת הפגנות ענק ברחבי הערים באיראן.
ההפגנות יעמדו בסימן "הבעת הזעם אל עבר ארה"ב". סוכנות הידיעות IRINN מסרה כי אנשים בכל רחבי איראן יפגינו בקריאה "אנטי ארה"ב ואנטי ציונית" מיד לאחר התפילות בשישי.

"בעקבות נפילתו של הקדוש קאסם סלימאני, הפגנות יערכו ברחבי טהראן היום,, מסר מתאם הועדה האסלאמית של טהרן. "הזעם נגד ארה"ב צריך להישמע לאורך איראן, אמר הפקיד והוסיף כי "הדגל של סולימאני לא יישאר על הרצפה וכי ארה"ב תשלם על הפשע".

באיראן מתאבלים על מותו של הגנרל סולימאני. התקשורת המקומית איימה בנקמה ודווחה בהרחבה על מותו.

במבזק חדשות פרסמה סוכנות הידיעות IRINN כי אש משתוללת בשדה התעופה בבגדאד וכי בכירים עיראקים מה- PMF נפגעו ביחד עם "אורחים". לאחר מכן ציטטו את הודעת משמרות המהפכה על מות הקדושים של סולימאני והציבו דגל שחור בצד המסך.

רשתות נוספות הוסיפו דגלים שחורים לשידור שלהן. רשת IRTV1 שידרה דבריו של איש דת בשידור חי שאמר כי "הדרך הטובה ביותר למות מות קדושים הוא דרך האל". האו הוסיף "אדם גדול מעדיף למות מו קדושים מאשר למות בדרך רגילה, סרטן או תאונה".

סוכנות הידיעות באנגלית PRESS TV שידרה נאומים של סולימאני ופגישות עם המנהיג העליון. בשידור דובר על דרכו הפוליטית והצבאית של סולימאני. בשידור מורחב עם מומחה מאוניברסיטת טהראן אמר כי הנקמה תגיע וקרא למערביים ובמיוחד לאזרחי ארה"ב לעזוב את המזרח התיכון.
בראיון טלפוני סיפר שליח איראן לעיראק, איג'רה מאסרג'די כי גופתו של סולימאני תגיע לאיראן.