עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד כוחות הקרקע בצבא איראן: עצמאים לחלוטין בתחום מל"טים

תא"ל קיומארס היידארי אמר את הדברים לסוכנות "מאהר" • ב-14 לספטמבר הותקפו מתקני הנפט בסעודיה על ידי מל"טים וטילי שיוט

תא"ל קיומארס היידארי, מפקד כוחות הקרקע בצבא איראן הודיע ביום ראשון כי כוחות הצבא האיראני עצמאיים לחלוטין כיום בשימוש מל"טים. "איראן משדרגת את כוח הקרקע שלה על ידי שיפור התשתית שלה ובאמצעות מל"טים מודרניים", אמר.

"הצלחנו גם להגיע להישגים יקרי ערך ויכולות בציוד לחימה אלקטרונית," הוסיף.

כפי שדווח, כל הדרישות למזל"ט של חיל השטח הצבאי של איראן מתוכננות ומיוצרות על ידי מומחים איראנים של כוחות הקרקע.

ב- 30 באוקטובר הודיע ​​הגנרל האיראני כי בהתאם למאמצים לחזק את כוח ההגנה של איראן, גרסה משודרגת של מל"ט מסוג 'פארפאד' מתוצרת איראן הועברה ליחידות המבצע של הצבא האיראני.

כזכור ב-14 לספטמבר השנה הותקפו מתקני הנפט של חברת אראמקו בסעודיה.  מיד לאחר התקיפה פרסמו המורדים החות'ים בתימן הצהרה בה לקחו אחריות על התקיפה, וטענו שהיא בוצעה על ידי עשרה כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מ). לדבריהם, מטרת התקיפה הייתה לפגוע במתקני ייצור הנפט, ובכוונתם לתקוף יעדים סעודיים נוספים כנקמה על מעורבות ערב הסעודית במלחמת האזרחים בתימן.

על פי מקורות מערביים, התקיפה תוכננה כבר מחודש יוני 2019 . על פי אותם מקורות, התקיפה בוצעה על ידי כ-20 כטב"מים (25 על פי מקור אחד ו-18 כטב"מים על פי מקור אחר) שחלקם היו מסוג הכטב"מים ה"מתאבדים" מדגמי "קאסף 2K" ו-3-SAMAD ('), ועל ידי שבעה טילי שיוט איראניים שחלקם היו מסוג סומאר . שניים מטילי השיוט פגעו במטרות וארבעה טילים נוספים הגיעו לאזור המטרות. אותם כטב"מים שהו שלוש שעות באוויר משיגורם ועד פגיעתם באזור המטרות והיו חמושים בראשי נפץ של 30 ק"ג.  טילי השיוט (10 במספר על פי מקור זה) כללו ראשי נפץ של 100 ק"ג. הפגיעות המדויקות במתקני הנפט העידו על רמת מקצועיות גבוהה של מפעילי מערכות התקיפה. הסעודים הודיעו שהתקיפה תגרום לירידה של כ-50% ביכולתם להפיק נפט, שהיא כ-5% מסך כל היכולת העולמית לספק נפט. לפי מקורות שונים, מתבצע מאמץ כלל עולמי לפצות על הפגיעה, הן בסעודיה והן על ידי מדינות נוספות, ובכלל זה אפשור הגישה למאגרי הנפט האסטרטגיים של המדינות השונות.

בישראל על החשש כי לאור הצלחת התקפה זו עומדת איראן לבצע התקפה נוספת בסגנון דומה על מתקנים אסטרטגים במדינה לאור המתיחות בי המדינות עקב ניסיונות איראן להתבסס צבאית בסוריה דבר בו רואה ישראל כאיום.

 

 

 

https://en.mehrnews.com/news/152622/Army-Ground-Force-self-sufficient-in-drone-technology-Gen-Heidari