עבור לתוכן העמוד
Menu

פיפ"א החליטה להשעות את רג'וב

תזכורת לכתבה שפורסמה ביוני בעקבות החלטת פיפא מהיום (שישי) * דייקר קרא לפיפ"א" ללכת על הראש" של רג'וב

היום (רביעי) קונגרס פיפ״א דחה באופן גורף (82% מול 18%) את ההצעה של ההתאחדות הפלסטינית ויושב הראש שלה ג׳יבריל רג׳וב להטלת סנקציות ואף להשעות מפיפ״א התאחדות שבמדינתה יש הפרה של זכויות אזרח. מועצת פיפ״א קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון ולכן ההצעה הפלסטינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה.

פיפ״א עדכנה את ההתאחדות הישראלית כי החליטה לפתוח בהליך משמעתי נגד נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ג׳יבריל רג׳וב, בעקבות ההתבטאויות המסיתות שלו טרם המשחק שהיה אמור להערך מול ארגנטינה, במסגרתן קרא לשרוף חולצות של מסי והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת. כזכור, ההתאחדות הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה רשמית בנושא לפיפ״א, שכעת תבחן את הסנקציות האפשריות נגד רג׳וב.

"ללכת על הראש של רג'וב"

"את ג'יבריל רג'וב יש להחרים", כך אמר ביום שישי, דן דייקר חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וראש התכנית למלחמה מדינית. דייקר מצטרף לקריאה של עופר עיני, יו"ר התאחדות הכדורגל, לפעול כנגד רג'וב במסגרת פיפ"א וזאת לאחר שקרא לשרוף את החולצות של כוכב נבחרת ארגנטינה, ליאונל מסי.

לראיון המלא:

דייקר מכוון את עיקרי הביקורת שלו אל יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית וטוען כיה מהלך שלו היה מכוון ומתוכנן מזמן. "רג'וב צריך להבין כי הוא 'פרסונה נון גראטנה בישראל וישראל צריכה להבהיר לו כי את המונדיאל הוא יראה מהכורסה בביתו", אומר דייקר. "המעשה של רג'וב הוא בעצם אירוע ביטחוני ולישראל ישנם כלים חוקתיים ומשפטים להתמודד מולו גם בעתיד", מוסיף דייקר.

"אם היית מקשיב וקורא אתרים פלסטינים בערבית היית מבין כי רג'וב מכנה את ישראל כנאצית, פשיסטית ובמכתב לפיפ"א הוא אמר כי מעשיה של ישראל הם מבחינת פשע מלחמה בדומה לדברים שנעשו במדינות דרום אמריקה. הקריאה של לארגנטינה לא לשחק בישראל לא חלה רק על ירושלים והוא אמר זאת בשפה הערבית", מבהיר דייקר. לדבריו של חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על התקשורת הישראלית להפסיק לתת לגיטימציה לרגו'ב וכי על ישראל, על רקע האיומים בנושא האירוויזיון, להראות לרג'וב כי "בעל הבית השתגע" וכי הדברים אינם מקובלים עלינו.