עבור לתוכן העמוד
Menu

חזרה אל ימי מכוניות התופת נגד ארה"ב?

אנשי המשטר האיראני ומנהיגי ארגוני הפרוקסי מדגישים כי מטרת הנקמה על חיסולו של סולימאני תהיה גירוש כוחות ארה"ב מהמזרח התיכון

עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, שופרו של חזבאללה פירסם היום (שני) בכותרתו הראשית תמונה מפיגוע התופת בבסיסי הכוח הרב לאומי בביירות ב-23 באוקטובר 1983 שבו נהרגו 241 חיילים אמריקניים וצרפתים.

כזכור שתי משאיות התופת, נהוגות בידי מחבלים מתאבדים פרצו אז אל מתחמי המגורים של חיילים אמריקנים וצרפתים בביירות בירת לבנון והתפוצצו. הפיגועים הובילו לעזיבת הכוח הרב לאומי את לבנון במרץ 1984.

על התמונה נכתבה הכותרת "מלחמת השחרור הגדולה".

מתחת לתמונה נכתבו הדברים הבאים:

"אין תחליף אלא להגיב על ההתנקשות בחיי המפקד קאסם סולימאני,אין באמריקה מפקד ששווה את הנעל של סולימאני, מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה הודיע בנאום ההספד שלו לחללי ההפצצה האמריקנית כי הנוכחות (האמריקנית) באזור היא המחיר.

והוא הבטיח בשם ציר ההתנגדות לחיילי וקציני ארה"ב שמפוזרים במדינות האזור לחזור לארצם בארונות מתים.

אין זו נקמה, אלא עונש צודק שיהפוך את שחרור ירושלים להיות בטווח האבן".

אתמול קיבל הפרלמנט העיראקי, בלחצה של איראן, החלטה על סיום הנוכחות הצבאית האמריקנית במדינה. הנשיא טראמפ איים בתגובה על עיראק בסנקציות חריפות שטרם נראו והוסיף כי עיראק תיאלץ לשלם על בסיס חיל האוויר האמריקני אשר הוקם במדינה בעלות של מיליארדי דולרים.

נראה כי עיראק עומדת להפוך לזירה הראשונה שבה יפעלו איראן ושלוחותיה נגד הנוכחות הצבאית האמריקנית במזרח התיכון. זו זירה נוחה לאיראן לפעול בה בגלל שיש בה מליציות שיעיות רבות הנאמנות לה.

בעירק נוכחים כ-5,000 חיילים אמריקנים בכמה בסיסים בהתאם להסכם ביטחוני שנחתם עם ממשלת עיראק והם עוסקים בעיקר במלחמה נגד כוחות דאע"ש.

מפקד משה"מ החדש: להסיר ולהשמיד את אמריקה

המפקד החדש של משמרות המהפכה של איראן, אימסעיל קאני, נשבע לגרש את כוחות ארה"ב מהמזרח התיכון כנקמה מינמלית על ההתנקשות בקודמו, קאסם סולימאני, כך דווח בסוכנותה ידיעות מיזאן.

"אנו מבטיחים להמשיך בדרכו של הקדוש סולימאני במרץ ולהסתמך על האלוהים, ובתמורה למות הקדושים שלו, להסיר ולהשמיד את אמריקה מהאזור, כמו גם להמשיך בדרך להשגת השלטון העולמי של "האמאם מהאדי". אנו ננקוט בפעולות באמצעות מספר רב של פעולות. לא נסתפק בפחות מזה ובאמצעות תמיכתו של המנהיג העליון [איתאללה עלי חמינאי] נגיע אל המטרה הזו ", אמר קאני.

"האמאם מהאדי" הוא התייחסות לאימאם השיעי ה -12 מוחמד אל-מהדי, שהופעתו המחודשת, על פי האמונה השיעית, קודמת ליום הדין.

קנאי אמר את הדברים זמן קצר לפני שהופיע לצד איתאללה חמינאי בהלווייתו של סולימני בטהראן.

לפני כן אמר מפקד חיל האוויר של איראן כי "התקפה של בסיסי ארה"ב באזור לא יכולה להיות התגובה היחידה על שפיכת דמו של הקודש, קאסם סולמיאני.

"נקמת מותו של סולימאני לא תסתיים בשיגור ארבעה טילים לעבר מטרה של ארה"ב (בסיס) או אפילו בהריגתו של טראמפ. אני מתכוון כי אף אחת מן התגובות הללו אין להם ערך מול דמו של הקורבן", אמר לכתבים בריגדיר אמיר עלי חאג'יזאדה, לפני טקס הקבורה של קאסם סולימאני.

 

"הדבר היחיד שיכול לפצות על הדם הוא השמדה מוחלטת של ארה"ב באזור", הוא הדגיש.

מסר דומה הוא המסר עליו הכריז אתמול מזכ"ל החיזבאללה, חסאן נסראללה.

גם שר החוץ האיראני, ג'אווד זריף, הצטרף לאיומים על ארה"ב וצייץ בחשבון הטוויטר שלו בהתרסה לנשיא ארה"ב: "האם אי פעם ראית 'ים' של כל כך הרבה אנשים הנשיא טראמפ?" והוסיף "האם אתה עדיין מקשיב ליועציך הליצנים אודות האזור? האם אתה עדיין מדמיין שתוכל לשבור את האומה הגדולה הזו ואת עמה? זה תחילתו של הסוף של הנוכחות האמריקנית במערב אסיה".