עבור לתוכן העמוד
Menu

הודו אותתה לעולם הערבי – אנחנו מתנהלים עצמאית מול ישראל

הממשלה ההודית החליטה לא לפחד יותר מהעולם הערבי

בראיון טלפוני ל"קול הציבור", אחד מערוצי הנייעס של הציבור החרדי, מסביר צבי מזאל, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ושגריר לשעבר במצרים ושבדיה,  את חשיבות ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס בישראל ומדבר על חשיבות ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בהודו שהסתיים בשבוע שעבר.

לראיון המלא:

"זה אדם חשוב מאוד, למרות שישנה נטייה לזלזל בעיתונות הישראלית בו, הוא יכול להיות יום אחד נשיא ארצות הברית", מסביר מזאל את חשיבות ביקורו של סגן הנשיא פנס. לדבריו של מזאל לא מדובר בעוד ביקור שגרתי של אח"מ, אלא בנשיא מעצמה הגדולה והקובעת בעולם.
לדבריו של השגריר לשעבר במצרים, כאשר סגן הנשיא או אח"מ אחר מגיע למדינות כמו ירדן או מצרים מדובר בדבר שהוא יחסית מינורי בגלל השת"פ והקשרים בין המדינות.

לדבריו ביקור של סגן נשיא ארה"ב בישראל הוא דבר שונה לחלוטין בטח לנוכח האיומים על ישראל ולנוכח האיום האיראני.

צפון קוריאה – טראמפ מתנהל נכון

שנה לאחר תחילת כהונתו חושב השגריר מזאל, כי הנשיא טראמפ נוהג נכון לנוכח האיומים העולמים. "ממשל אובאמה נטש את המזרח התיכון ואפשר לרוסיה ולאיראן להיכנס לואקום שנוצר, דבר שחולל בעיה גדולה באזור", אומר מזאל. לדעתו גם מול צפון קוריאה ולמרות הפחדים שנוצרו באירופה וברחבי העולם, נדמה כי התנהלותו של טרמאפ היא שהביא לשינוי הקטן אותו אנו רואים כיום בצפון וזה מתבטא גם בשיחות החדשות וגם ברצון למשחלת משותפת באולימפיאדה.
מזאל חושב שייקח עוד קצת זמן לשנות את יחסי החוץ כלפי סין וצפון קוריאה, דבר שהממשל הקודם כלל לא התייחס אליהם.

הביקור בהודו – הישג

בסיום התבקש להתייחס מזאל לביקור ראש הממשלה בהודו. לדבריו מדובר בביקור חשוב ביותר שמוכיח מלבד ההיבט הכלכלי שלו, כי ישנה חשיבות לישראל בעולם, בטח אל מול האוכלוסייה הגדולה בעולם, יש לראות גם את הסוגיה במרחב שלנו.
מזאל טוען כי ההודים במשך שנים פחדו מהמוסלמים והעולם הערבי בהתנהלות מול ישראל בעיקר בגלל חבל קשמיר וסחר הנפט. ביקור נתניהו מוכיח כי הודו מאותת לעלום המוסלמי כי תם העידן הזה וכי הודו מנהלת מדיניות עצמאית כלפי ישראל.