עבור לתוכן העמוד
Menu

הרעל חזר לגרמניה

באותו היום בו צוין "ליל הבדולח" בשבוע שעבר, פרסם העיתון הגרמניBadische Zeitung קריקטורה אנטי-ישראלית המתארת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמחסל את שיחות הגרעין עם איראן באמצעות רעל. בקריקטורה המוצגת הנ"ל, אנו רואים את נתניהו עצבני, מחזיק בידיו רעל שמיועד עבור יונת שלום וחילזון, שניהם בדרכם לז'נבה לשיחות עם איראן. נתניהו מדבר בטלפון הנייד שלו, ואומר, "אני […]


באותו היום בו צוין "ליל הבדולח" בשבוע שעבר, פרסם העיתון הגרמניBadische Zeitung קריקטורה אנטי-ישראלית המתארת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמחסל את שיחות הגרעין עם איראן באמצעות רעל. בקריקטורה המוצגת הנ"ל, אנו רואים את נתניהו עצבני, מחזיק בידיו רעל שמיועד עבור יונת שלום וחילזון, שניהם בדרכם לז'נבה לשיחות עם איראן. נתניהו מדבר בטלפון הנייד שלו, ואומר, "אני צריך רעלים ליונה ולחילזון". האיור העלה טענות העיתון, שיוצא לאור בעיר פרייבורג שבדרום מערב גרמניה, חיפש ללבות אנטישמיותבקרב קוראיו.

"במאה ה-14 בגרמניה ובצרפת היהודים הואשמו בהרעלת בארות והפכו לקורבנות של מעשי רצח. קריקטורה גרמנית זו היא בעצם התפתחות נוספת של תיאור ההרעלה האנטישמי הוותיק. קדמה לה עוד קריקטורה בעיתון מהעיר הגרמנית שטוטגרט באוגוסט שעבר, שבה נתניהו מרעיל את תהליך השלום עם הפלסטינים. שתי הקריקטורות מתאימות באופן מושלם להלך הרוח הרע של מחצית מהאוכלוסייה הגרמנית, המאמינים כי ישראל מחסלת את הפלסטינים ומתנהגת כמו הנאצים.

עורך העיתון הגרמני, Badische Zeitung, תומס פריקר, אמר כי הוא לא רואה שום קשר בין קלישאות של הרעלת בארות לכאורה על ידי יהודים, ובין הקריקטורה. "העיתון מודע היטב לתיאור אירועי התעמולה הללו של יהודים מימי הביניים, ולעולם לא יחזור עליהם".

ואכן, אנטי-ציונים ואנטי-ישראלים חוזרים לעיתים קרובות על השקר לפיו הם לא אנטישמיים. עם זאת, המוטיבים האנטישמיים הקלאסיים מופיעים בחוגים שלהם שוב ושוב עם התפתחויות אנטי-ישראליות חדשות. האמירה הזו נכונה הן כלפי עלילת הדם והן כלפי הטענה לפיה היהודים הם תת בני-אדם או חיות. בקצב הזה, זה רק עניין של זמן עד שנקבל שחזור של עלילות אלו.